Alimente care iti agraveaza acneea

Dieta joaca un rol important in modul in care ai grija de pielea ta, iar daca mananci anumite alimente, precum carbohidratii rafinati, vei descoperi ca acestea contribuie la dezvoltarea acneei. Pentru a avea o piele frumoasa, afla la ce alimente ar fi bine sa renunti, ca acneea sa nu iti creeze neplaceri.

Acneea este o afectiune foarte intalnita a pielii, care afecteaza aproape 10% din populatia lumii. Exista mai multi factori care pot contribui la dezvoltarea acneei, printre care productia de sebum si de keratina, bacteriile care cauzeaza acneea, hormonii, porii blocati si inflamatia.

Legatura dintre alimentatie si acnee a fost, de-a lungul timpului, una controversata, dar cercetarile recente arata ca dieta poate sa joace un rol important in dezvoltarea acneei.

Iata ce tipuri de alimente iti agraveaza acneea:

Alimente care contin zaharuri rafinate si cerealele rafinate

Persoanele cu acnee tind sa consume mult mai multi carbohidrati rafinati, comparativ cu oamenii care au prea putina acnee sau chiar deloc.

Alimentele bogate in carbohidrati rafinati (la care ar fi bine sa renunti) includ:

  • painea, biscuitii sarati, cerealele sau deserturile preparate cu faina alba
  • pastele facute din faina alba
  • orezul alb si taiteii (noodles) din orez
  • sucurile carbogazoase si alte bauturi indulcite cu zahar
  • indulcitorii si zaharul rafinat, siropul de artar, mierea sau siropul de agave.

Produsele lactate

Numeroase studii au gasit o legatura intre produsele din lapte si severitatea acneei la adolescenti. Doua studii au constatat si ca adultii tineri care consumau in mod regulat lapte sau inghetata au fost de patru ori mai predispusi sa sufere de acnee.

Inca nu este clar modul in care laptele poate contribui la formarea acneei, dar exista mai multe teorii propuse in acest sens.

Laptele, dupa cum se stie, creste nivelul insulinei, independent de efectele sale asupra glucozei (zaharului) din sange, care poate agrava severitatea acneei.

Totodata, laptele de vaca are in compozitie aminoacizi care stimuleaza ficatul sa produca mai mult IGF-1 (insulin-like growth factor 1) un hormon polipeptidic cu o structura similara cu cea a insulinei, care a fost corelat cu dezvoltarea acneei.

Alimentele bogate in acizi grasi Omega-6

Dietele care contin mari cantitati de Omega-6, cum ar fi dieta moderna occidentala, au fost strans legate de nivelurile crescute ale inflamatiei si ale acneei. Explicatia ar fi ca aceste diete contin mari cantitati de ulei de porumb si ulei de soia, care sunt bogate in acizi grasi Omega-6, si, din pacate, aceleasi diete contin prea putine alimente care sa aiba in compozitie Omega-3, cum ar fi pestele gras si nucile.

Dezechilibrul dintre acizii grasi Omega-6 si Omega-3 forteaza corpul sa intre intr-o stare inflamatorie, care poate agrava severitatea acneei.

Pe de alta parte, suplimentarea dietei cu acizi grasi Omega-3 poate reduce nivelul inflamatiei din corp si s-a demonstrat ca reduce severitatea acneei.

Ciocolata

Inca din anii 1920 s-a suspectat ca ciocolata este cea care declanseaza acneea, dar pana acum nu s-a ajuns la un consens, scrie businessinsider.com. Mai multe studii informale au legat consumul de ciocolata de un risc mai crescut de a dezvolta acnee, dar acestea nu sunt suficiente pentru a demonstra ca, de fapt, ciocolata cauzeaza acnee.

Un studiu mai recent a aratat insa, ca barbatii predispusi la acnee care au consumat 25 de grame de ciocolata (cu 99% cacao) zilnic au avut un numar crescut de leziuni acneice dupa doar doua saptamani.

 

 

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0