Suferi de hernie de disc? NU face aceste exercitii

In afectiunile coloanei vertebrale se recomanda practicarea sportului, intrucat exercitiile fizice intaresc musculatura care sustine coloana si totodata sporesc flexibilitatea coloanei vertebrale. Exista, insa, si situatii in care anumite miscari pot face mai mult rau decat bine – iata care sunt exercitiile fizice contraindicate in hernia de disc!

Daca ai impresia ca orice exercitiu fizic este benefic spatelui tau, afla ca te inseli. Multe exercitii pot fi daunatoare coloanei vertebrale daca suferi de hernie de disc, acestea favorizand miscarea discurilor intervertebrale si marind presiunea pusa pe acestea.

Ce exercitii sa eviti daca ai primit diagnosticul de hernie de disc

Abdomenele – acestea pun o presiune mare pe zona lombara si totodata implica incordarea abdomenului, ceea ce inseamna ca se creeaza o tensiune la nivelul coloanei vertebrale, care ar putea misca si mai mult discul herniat.

Ridicarea picioarelor – acest exercitiu vizeaza tot muschii abdominali si este la fel de daunator pentru pacientul cu hernie de disc ca si abdomenele. Fie ca e vorba despre ridicarea picioarelor de la sol, din pozitie intins pe spate, fie ca vorbim despre ridicarea picioarelor la banca, efectul este acelasi asupra discurilor dintre vertebre – se suprasolicita coloana vertebrala.

stop artroza

Atingerea degetelor de la picioare – fie ca o faci din pozitie culcata, prin ridicare si aplecare, fie ca o faci din picioare, prin aplecarea capului catre genunchi, atingerea degetelor de la picioare pune o presiune foarte mare pe coloana, fortand discurile intervertebrale si crescand riscurile pentru pacient.

Ridicarea de greutati – orice exercitiu care implica ridicarea unor greutati este contraindicat pentru pacientul cu hernie de disc. Greutatea mareste presiunea pusa mai ales pe zona lombara, agravand hernia de disc. Medicii recomanda pacientilor cu hernie de disc sa nu ridice niciodata mai mult de 3-4 kilograme, iar cand o fac, sa procedeze corect – asta inseamna ca pacientul se apleaca prin indoirea genunchilor, mentinand spatele drept, ia greutatile, apoi se ridica prin indreptarea genunchilor. In tot acest timp, pozitia spatelui ramane neschimbata.

Joggingul – oricat de multe beneficii ar avea alergatul, pacientii cu hernie de disc ar trebui sa isi orienteze atentia catre alte activitati sportive. Asta pentru ca in timpul alergatului, contactul dintre suprafata pe care alergi si picioare este unul agresiv, iar vibratiile sunt transmise direct in coloana. Asadar, sa nu te mire daca dupa o sesiune de jogging ai dureri de spate in cazul in care suferi de hernie de disc. Urcatul multor scari ori mersul apasat, cu incaltari grele, au acelasi efect nedorit.

Acum ca ai aflat ca aceste exercitii sunt daunatoare pentru persoanele care sufera de hernie de disc si le vei evita, nu ar strica sa afli si ce exercitii sunt benefice. Sportul nu trebuie in niciun caz eliminat din viata ta, intrucat beneficiile sale pentru coloana si nu numai sunt foarte mari.

Ce exercitii sunt recomandate daca suferi de hernie de disc

Inotul – aceasta activitate lucreaza grupele musculare, sporeste mobilitatea coloanei vertebrale, insa fara sa puna presiune pe vertebre si discurile intervertebrale. De aceea, se recomanda inotul si aerobicul in apa chiar si in timpul unei crize de dureri de spate.

Ridicarea posteriorului de la sol – intinde-te pe spate, cu picioarele departate si palmele lipite de podea, pe langa corp. Ridica-ti usor posteriorul de la sol, impingand abdomenul in sus. Aceasta miscare fortifica musculatura care sustine coloana vertebrala si reduce durerile de spate cauzate de hernia de disc.

Exercitii de stretching – yoga sau pilates se bazeaza pe exercitii de stretching, care detensioneaza bland musculatura intregului corp. Fa asemenea exercitii daca suferi de hernie de disc.

Indiferent de exercitiile practicate sau de activitatea desfasurata, e important sa iti asculti corpul. Acesta iti va transmite, prin durere sau disconfort, daca e cazul sa te opresti.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0