Cum ar trebui sa dormi daca suferi de dureri lombare

Durerile lombare nu afecteaza numai calitatea vietii, ci si calitatea somnului. Mai mult decat atat, anumite pozitii in care dormim pot agrava durerea de spate asa ca ar trebui sa fim foarte atenti la postura de dormit daca stim ca avem deja asemenea probleme.

Unele posturi in care dormim pot exercita o presiune nedorita pe zona lombara, dar si pe coloana cervicala sau pe solduri, cauzand sau accentuand astfel durerile de spate.

stop artroza

Atunci cand stam in pat, e indicat sa fie mentinuta curbura naturala a coloanei vertebrale. Acest lucru se poate face prin adoptarea unei posturi ce presupune alinierea capului, umerilor si soldurilor, precum si prin oferirea sprijinului necesar capului. In general, postura ideala este cea in care dormim pe spate, cu capul pe o perna ferma.

Intrucat dormitul pe spate nu reprezinta o varianta de luat in seama pentru unii dintre noi, e bine de stiut ca exista si alte posturi care permit mentinerea curburii coloanei vertebrale in timpul somnului, insa e nevoie de cateva artificii.

Dormitul pe o parte, cu o perna intre genunchi

Postura de dormit pe o parte este extrem de confortabila insa este contraindicata in cazul persoanelor care au probleme cu durerile lombare. Asta pentru ca aceasta postura modifica pozitia coloanei vertebrale, punand presiune exact pe zona lombara. Poti dormi in continuare in aceasta pozitie, insa cu o mica modificare: introducerea unei perne intre genunchi. Prin folosirea acestui artificiu, se ridica picioarul, aliniindu-se astfel  soldurile cu zona pelviana si coloana vertebrala. Asadar, se mentine curbura coloanei vertebrale.

Dormitul in pozitia fetala

Dormitul in aceasta postura poate ameliora durerile de spate, mai ales in cazul persoanelor care sufera de hernie de disc. Asta pentru ca, prin ridicarea genunchilor la piept, se reduce presiunea pusa pe discurile intervertebrale, facandu-se loc intre vertebre prin curbarea coloanei vertebrale.

 

 

Dormitul pe burta cu o perna sub abdomen

Pentru persoanele cu dureri lombare, dormitul pe burta este considerat cel mai daunator, punand presiune constanta pe zona lombara. Daca insa aceasta postura de somn ti se pare cea mai confortabila, o poti adopta punandu-ti o perna sub abdomen, perna care va ridica zona pelviana, asigurand curbura naturala a coloanei vertebrale si luand presiunea pusa pe partea de jos a spatelui.

Dormitul spate cu o perna sub genunchi

Chiar daca dormitul pe spate este cel mai indicat, poti face ceva pentru a reduce complet riscul de aparitie a durerilor in zona lombara. Pune o perna sub genunchi dupa ce te intinzi pe spate. Astfel, greutatea corpului este distribuita in mod egal, iar curbura coloanei vertebrale este accentuata.

Salteaua si perna pe care le folosesti sunt, de asemenea, importante, mai ales daca ai probleme cu durerile de spate. Salteaua trebuie sa fie ferma, astfel incat sa ofere sustinere coloanei vertebrale. Perna trebuie sa fie suficient de ferma incat sa sustina capul, insa totodata destul de moale pentru a se mula astfel incat sa umple spatiul dintre gatul tau si saltea. Perna ar trebui schimbata o data la 1 an si jumatate intrucat isi pierde, in timp, calitatile.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0