Ce exercitii se recomanda pentru durerile lombare

Durerile lombare, mai ales daca sunt cronice, pot afecta serios calitatea vietii celui care are de-a face cu acestea. Se stie ca sportul poate combate, dar si preveni durerile lombare, insa in aceeasi masura poate si declansa dureri de spate, de aceea e important sa alegem exercitiile fizice cele mai potrivite.

Un exercitiu fizic nepotrivit poate forta o anumita grupa musculara, cauzand astfel un episod dureros. De aceea, anumite exercitii fizice si sporturi sunt contraindicate in cazul pacientilor care sufera de dureri lombare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exista insa si exercitii care scad riscul de dureri lombare, fortificand musculatura care sustine coloana in zona lombara. Aceste exercitii sunt, in general, exemplificate in timpul orelor de kinetoterapie ori gimnastica medicala.

Practicate in mod regulat, exercitiile fizice pentru durerea lombara pot preveni acest tip de dureri.

Intinderea coloanei vertebrale

Acest exercitiu poarta, in yoga, denumirea de “postura copilului” sau Balasana, si intinde foarte bine coloana vertebrala, detensionand-o si sporindu-i mobilitatea.

Asaza-te in genunchi, cu mainile intinse si spijinite de podea, in paralel cu picioarele. Stai spijinindu-te in maini si in picioare, apoi lasa-ti usor posteriorul pe calcaie, intinzandu-ti coloana vertebrala. Mentine postura cateva secunde, insa fara a forta vreo zona musculara. Repeta apoi acest exercitiu de 8-10 ori.

Aplecari ale genunchilor

Intinde-te pe spate, cu picioarele lipite unul de celalalt. Intinde-ti mainile perpendicular cu corpul, lipindu-le de podea. Ridica-ti apoi genunchii. Lasa-ti usor ambii genunchi pe o parte, apropiindu-i cat de mult poti de podea. Mentine cateva secunde postura, apoi revino in pozitia initiala si repeta exercitiul lasand de aceasta data genunchii in partea cealalta. Repeta de 8-10 ori exercitiul, insa asigura-te ca nu fortezi nicio zona a corpului.

 Ridicarea fesierilor de la sol

Asaza-te intins pe spate, cu picioarele lipite unul de celalalt. Indoie-ti apoi genunchii, sprijina-ti pumnii in zona pelviana, apoi ridica fesierii de pe podea, insa nu impingandu-te in picioare, ci incordand zona abdominala si muschii fesieri. Astfel, muschii din zona lombo-sacrala se vor fortifica. Repeta exercitiul de 10-15 ori. Ai grija insa sa nu pui presiune pe zona cefei sau pe umeri.

 

 

Extensii ale spatelui (semi-cobra)

Aceste exercitii pot fi asemuite cu postura cobra din yoga. Extensiile spatelui intaresc musculatura din zona lombara.

Intinde-te pe burta, tinand picioarele la o distanta de 10 centimetri unul de celalalt. Indoaie-ti mainile, astfel incat palmele sa fie in dreptul fetei, iar coatele in zona coastelor. Ridica-te apoi usor, astfel incat palmele si coatele sa fie lipite de podea, in timp ce umerii si capul sa fie cat mai sus ridicate. Mentine postura 5-10 secunde, respirand profund in tot acest timp. Lasa-te apoi usor in jos, lipeste-te de podea si reia exercitiul cand te simti pregatit. Repeta de 8-10 ori acest exercitiu.

Arcuirea spatelui

Stai pe spate, intins pe podea. Indoaie apoi genunchii si adu-i la piept. Ia-ti genunchii in brate si mentine postura cateva secunde. Intinde apoi usor picioarele si repeta exercitiul de 8-10 ori.

Foarte important atunci cand practici exercitii fizice pentru tratarea durerilor lombare, este sa iti faci incalzirea. Astfel, previi intinderile musculare, dar si tensionarea unui anumite zone.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0