Top 5 alimente care iti protejeaza ficatul

Fiindca ficatul are rolul de a procesa toxinele, toate ingredientele si alimentele mai putin sanatoase il pot afecta direct, chiar mai mult decat o fac in cazul altor organe. In acelasi timp, sunt alimente care ii ofera mai multa "putere" sa protejeze organismul. Iata ce ar trebui sa mananci daca iti doresti un ficat sanatos pentru toata viata!

  1. Legumele verzi

  • Salata verde, spanacul, rucola, andivele, sparanghelul, patrunjelul, telina frunyae, castravetii, broccoli, dovlecelul, varza de Brusselles, kale, etc, toate acestea contin antioxidanti de cea mai buna calitate care ajuta la protejarea si regenerarea celulei hepatice.
  • Serviti intotdeauna o salata generoasa la mesele principale care contin carne sau branza, pentru a scadea absorbtia grasimilor
  • Cu cat mai mult verde in farfurie, cu atat mai multi antioxidanti!

 

  1. Fructele de padure

  • Afinele, fragii, murele, zmeura, coacazele, capsunile, maceșele, etc contin fitonutrienti de calitate care ajuta la protectia ficatului de atacul radicalilor liberi formati ca urmare a agresiunilor toxinelor din mediul inconjurator asupra celulei hepatice.
  • Serviti fructele la micul dejun, ca gustari intre mese, ori pe post de desert, in loc de "ceva dulce", pentru reenergizare.
  • ATENTIE insa, nu mancati fructe seara, dupa ora 18.00, deoarece se depun pana dimineata sub forma de grasime pe ficat!

 

  1.  Seminte, oleaginoase

  • Semintele de orice fel (in, susan, mei, chia, dovleac, floarea soarelui, etc) precum si fructele oleaginoase - alunele, nucile, migdalele, fisticul, alaturi de avocado si masline constituie surse excelente de grasimi omega de calitate, care ajuta la regenerarea celulei hepatice.
  • Pot constitui gustari excelente care taie foamea, dar, ATENTIE LA CANTITATE, au peste 500 calorii/100 g. Nu depasiti 50 grame pe zi!
  • Alegeti-le de asemenea intotdeauna crude, pentru ca, prin prajire se oxideaza si isi pierd toate grasimile bune, devenind chiar nocive.

 

  1. Peste gras

  • Consumati de minim 2 ori pe saptamana peste gras de tipul somonului, macroului, pastravului sau heringului ori ficat de peste.
  • Contine acizi graşi omega 3 care protejeaza organele interne.
  • Alegeti sa consumati pestele alaturi de o garnitura generoasa de legume proaspete sau gatite la abur.

 

 

  1. Cacao, cafea

  • Alegeti ca bautura energizanta si antioxidanta in acelasi timp, o cana de cacao pe care sa v-o preparati  din cacao pudra cu grasime redusa, lapte degresat si indulcitor natural de tipul stevia.
  • Optati pentru ciocolata neagra la gustari, in loc de alte tipuri de bomboane si rontaieli, dar atentie la cantitate. Ciocolata neagra ingrasa cel putin la fel de mult precum orice alt tip de ciocolata, asadar nu depasiti 20 de grame pe zi.
  • Pentru efectul antioxidant al cafelei, se recomanda 1-2 cesti zilnic. Evitati cafeaua turceasca, deoarece poate creste nivelul grasimilor din sange. Alegeti cafeaua la filtru simpla, fara zahar, miere sau alt tip de indulcitori pe baza de zahar. Daca aveti probleme cu tensiunea, alegeti cafeaua decofeinizata.

 

 

Contacteaza Expertul DOC! Trimite aici o intrebare pentru Dr. Laura Ene.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0