Stretching-ul si beneficiile acestuia

Flexibilitatea este abilitatea organismului de a executa sau reactiona la adevarata capacitate de miscare a articulatiei. Stretching-ul ajuta la echilibrul muscular ce poate fi pierdut din cauza execritiilor sau a antrenamentelor de tonifiere ceea ce rezulta intr-o postura incorecta. Este important sa intelegem multele beneficii ce rezulta de pe urma unui program bun de stretching.

Iata beneficile la care m-am gandit pentru voi azi!

Imbunatateste performanta fizica si scade riscul de accidentare

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In primal rand, o sesiune safe si buna de stretching ajuta la cresterea performantei fizice. O articulatie flexibila te ajuta sa te deplasezi cu o mai mare usurinta  si consumul de energie este cu mult mai mic, in timp ce riscul de acidentare scade considerabil. Ca si profesinonist va mai spun ca stretching-ul reduce tensiunea in tesutul muscular; deci riscul accidentalilor nedorite din timpul antrenamentelor scade din cauza castigarii unei mai bune elasticitati musculare. 

Reduce durerea musculara si imbunatateste postura

Studiile recente ne arata ca stretching-ul static ajuta la refacerea musculara dupe efort. Stretching-ul static implica o miscare usoara, controlata ce creste gradual intinderea muschiului cu mentinerea pentru 15-30 de secunde in zona maxima unde nu exista durere. Stretching-ul imbunatateste postura si echilibrul. Multe persoane au probleme posturale din diferite motive insa, cu ajutorul stretching-ului ajutam la realinierea structurala a tesutului moale.

Reduce riscul aparitiei durerilor musculare lombare

Un beneficiu cheie si mi-as dori ca fiecare persoana sa realizeze ca stretching-ul reduce riscul aparitiei durerilor lombare. Stretching-ul produce relaxare in zona musculaturii lombare. Un muschi contractat consuma mai multa energie cand executa exercitiile. Flexibilitatea in fesieri, femurali, cvadricepsi sau alta musculatura atasata de zona pelviana reduce tensiunea din zona lombara. Stretching-ul produce relaxare in muschi ceea ce incurajeaza hranirea sanatoasa a acestora cu nutrienti importanti din alimentatia de zi cu zi. 

Creste vascularizarea si hranirea tesutului articular

Un alt beneficiu extraordinar este ca stretching-ul ajuta la aprovizionarea cu sange si nutrienti structura articulara. Creste temperatura tesutului articular ceea ce duce la o mai buna transportare a nutrientilor. Ca si rezultat creste elasticitatea tesutului ce inconjoara articulatia si automat performanta sportiva a acesteia. Stretching-ul ajuta lichidul sinovial din articulatie, ceea ce inseamna o lubrifiere optima si un transport de nutrienti optim catre cartilajul articular. Asta creste mobilitatea articulatiei reducand durerile ce pot surveni de pe urma activitatii sportive excesive.

Imbunatateste coordonarea musculara

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Un alt beneficiu mai putin cunoscut este imbunatatirea coordonarii neuro-musculare. Studiile ne arata ca timpul prin care un impuls calatoreste de la corp la creier si inapoi este imbunatatit prin stretching. Asta arata ca muschiul sinergic raspunde mult mai bine la miscare.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0