Semintele de chia: beneficii si recomandari

Semintele de chia sunt extrem de populare printre adeptii unui stil de viata sanatos, acestea fiind extrem de hranitoare si, totodata, foarte sanatoase.

Aceste seminte provin de la planta Salvia Hispanica, originara din America de Sud. Proprietatile semintelor de chia sunt folosite inca de pe vremea civilizatiei mayase, “chia” insemnand in limba maya putere. De asemenea, si luptatorii azteci foloseau semintele de chia pentru a avea energie si anduranta la lupta.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In ciuda cantitatii reduse de calorii, semintele de chia au cantitati impresionante de nutrienti:

Fibre: 11 grame

Proteine: 4 grame

Grasimi: 9 grame (dintre care 5 g de acizi grasi Omega-3)

Magneziu: 30% din doza zilnica recomandata

Fosfor: 27% din doza zilnica recomandata

*cantitati semnificative de zinc, vitamina B3, vitamina B1, vitamina B2 si potasiu

Beneficii seminte de chia

Efect antioxidant puternic – semintele de chia sunt bogate in antioxidanti, care contribuie la lupta cu radicalii liberi, prevenind si ajutand la tratarea bolilor precum cancerul.

Imbunatatesc digestia – semintele de chia sunt bogate in fibre, asa ca ajuta organismul sa echilibreze nivelul de insulina. Totodata, acestea regleaza tranzitul intestinal si ofera senzatia de satietate, crescand foarte mult in volum odata ce sunt ingerate. Intrucat semintele de chia se transforma intr-o substanta gelatinoasa odata ce ajung in stomac, acestea functioneaza precum un prebiotic.

Te ajuta sa slabesti – majoritatea nutritionistilor sustin ca semintele de chia ajuta in lupta cu kilogramele in plus asa ca este indicat sa le introduci in dieta ta daca ai probleme cu greutatea.

Ajuta persoanele diabetice – fiind bogate in acizi alfa-linolenici si fibre, semintele de chia ajuta in tratarea afectiunilor metabolice precum dislipidemia, dar si pentru tratarea rezistentei la insulina.

Fortifica oasele – o cantitate de numai 30 de grame de seminte de chia vine la pachet cu 18% din doza zilnica recomandata de calciu. Calciul este esential in mentinerea oaselor sanatoase si contribuie la fortificarea acestora.

Benefice pentru sanatatea dentara – tot datorita aportului ridicat de calciu, semintele de chia iti mentin dintii puternici si sanatosi. Cantitatea de zinc din semintele de chia contribuie si ea la mentinerea sanatatii orale, avand un puternic afect antibacterian.

Imbunatatesc performantele sportive – semintele de chia pot inlocui cu succes bauturile energizante consumate de atleti in timpul desfasurarii activitatilor sportive solicitante. Potrivit studiilor facute in domeniu, semintele de chia ofera cantitatea necesara de carbohidrati pentru sporirea andurantei.

Cum sa consumi semintele de chia

 

 

Semintele de chia au o aroma asemanatoare cu cea a nucilor si pot fi consumate atat crude, in stare naturala, cat si inmuiate in prealabil in apa. Parerile sunt impartite cu privire la cea mai buna metoda de consum, insa nutritionistii sustin ca semintele de chia inmuiate inainte de consum sunt mai usor de digerat, deci nutrientii acestora sunt mai usor de absorbit de catre organism.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru a inmuia semintele de chia, trebuie sa folosesti un raport de 1:10. Adica, la o lingurita si jumatate de seminte de chia, ai nevoie de o cana de apa. Lasa semintele sa se inmoaie minimum 30 de minute, maximum 2 ore.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0