7 beneficii dovedite ale apei de cocos

Apa de cocos a devenit o băutură la modă, pe lângă faptul că este dulce și hidratantă în mod natural, este încărcată cu mai mulți nutrienți importanți.

Iată 7 beneficii ale apei de cocos pentru sănătate.

1. Sursă bună de nutrienți

Nucile de cocos cresc în climatul tropical pe copaci cunoscuți științific sub numele de Cocos nucifera și sunt considerate botanic un fruct.

TESTARE PCR COVID-19

Apa de cocos este lichidul care se găsește în centrul unei nuci de cocos tinere, verzi. Apa de nucă de cocos provine de obicei din nuci de cocos tinere cu vârsta de aproximativ 6-7 luni, deși se găsește și în fructele mature. O nucă de cocos verde medie oferă aproximativ 1 / 2-1 cană de apă de nucă de cocos.

Apa de cocos conține 94% apă și foarte puține grăsimi. Nu trebuie confundată cu laptele de cocos, care se face prin adăugarea de apă la pulpa de cocos rasă. Laptele de cocos conține aproximativ 50% apă și este destul de bogat în grăsimi.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

O cană (240 ml) conține 60 de calorii, precum și: 

Carbohidrați: 15 grame
Zahăr: 8 grame
Calciu: 4% din doza zilnică recomandată (DZR)
Magneziu: 4% din DZR
Fosfor: 2% din DZR
Potasiu: 15% din DZR

2. Poate avea proprietăți antioxidante

Radicalii liberi sunt molecule instabile produse în celulele tale în timpul metabolismului. Producția lor crește ca răspuns la stres sau rănire. Atunci când există prea mulți radicali liberi, corpul intră într-o stare de stres oxidativ, care poate deteriora celulele și crește riscul de boală.

Cercetările efectuate pe animale au arătat că apa de nucă de cocos conține antioxidanți care pot ajuta la modificarea radicalilor liberi, astfel încât să nu mai provoace rău.

Activitatea radicalilor liberi a scăzut, la fel ca și tensiunea arterială, trigliceridele și nivelurile de insulină.

Este important de reținut că până în prezent nu s-au făcut studii care să implice oameni pentru demonstrarea puterii antioxidante a apei de nucă de cocos. 

3. Poate ajuta la scăderea zahărului din sânge pentru persoanele care suferă de diabet

Cercetările au arătat că apa de nucă de cocos poate reduce nivelul zahărului din sânge și poate îmbunătăți alți markeri de sănătate la animalele cu diabet zaharat. Sunt necesare mai multe studii pentru a confirma aceste efecte la om.

Cu toate acestea, un alt beneficiu asupra nivelului de zahăr din sânge al apei de nucă de cocos este că este o sursă bună de magneziu, care poate crește sensibilitatea la insulină și poate reduce nivelul zahărului din sânge la persoanele cu diabet de tip 2 și prediabet.

Având în vedere toate acestea, este important să reții că apa de nucă de cocos conține carbohidrați (care sunt descompuși în zaharuri din organism), deci dacă ai diabet zaharat sau prediabet, discută cu medicul sau cu un dietetician înainte de a o adăuga în dietă.

4. Poate ajuta la prevenirea calculilor renali

Consumul de lichide suficiente este important pentru prevenirea calculilor renali. Deși apa simplă este o alegere bună, două studii mici sugerează că apa de cocos poate fi chiar mai bună.

Pietrele la rinichi sunt create atunci când calciu, oxalat și alți compuși se combină pentru a forma cristale în urină. Aceste cristale pot forma apoi pietre minuscule. În timp ce unele persoane sunt mai susceptibile decât altele să le dezvolte, pietrele la rinichi afectează aproximativ 12% din populația lumii.

Într-un studiu din 2018 care a implicat opt persoane, cercetătorii au descoperit că apa de nucă de cocos a crescut eliminarea prin urină a potasiului, clorurii și citratului la persoanele fără pietre la rinichi, ceea ce înseamnă că apa de nucă de cocos ar putea ajuta la curățarea sistemului și reducerea probabilității formării pietrelor.

Trebuie făcute mult mai multe cercetări cu privire la beneficiile apei de nucă de cocos în reducerea posibilității apariției pietrelor la rinichi.

5. Poate susține sănătatea inimii

Consumul de apă de nucă de cocos poate ajuta la reducerea riscului bolilor de inimă.

Într-un studiu mai vechi din 2008, cercetătorii au hrănit șobolanii cu o dietă bogată în grăsimi și colesterol. De asemenea, au hrănit un grup cu doze mari de apă de cocos (4 ml la 100 de grame de greutate corporală).

După 45 de zile, grupul care a consumat apă cu nucă de cocos a avut o reducere a nivelului colesterolului și a trigliceridelor, similar cu efectele unui medicament statinic utilizat pentru scăderea colesterolului.

Reține că a fost o doză foarte mare. În termeni umani, ar fi echivalent cu o persoană de 68 de kilograme (68 kg) care consumă 91 uncii (2,7 litri) de apă de cocos pe zi.

Un studiu din 2005 sugerează că apa de nucă de cocos poate fi, de asemenea, benefică pentru scăderea tensiunii arteriale la persoanele care trăiesc cu tensiune arterială crescută.

Unul dintre motivele pentru care apa de nucă de cocos poate fi legată de scăderea tensiunii arteriale este conținutul său impresionant de potasiu (500 mg de potasiu în 8 uncii). S-a demonstrat că potasiul scade tensiunea arterială la persoanele cu tensiune arterială crescută sau normală.

6. Benefică după exerciții prelungite

Apa de nucă de cocos poate fi băutura perfectă pentru refacerea hidratării și completarea electroliților pierduți în timpul exercițiului.

Electroliții sunt minerale care joacă mai multe roluri importante în corpul tău, inclusiv menținerea unui echilibru adecvat al fluidelor. Câțiva electroliți vitali includ potasiu, magneziu, sodiu și calciu.

Deoarece apa de nucă de cocos conține electroliți precum potasiul și magneziul, mai multe studii au descoperit că poate fi mai benefică decât apa pentru rehidratare după exerciții.

De fapt, un mic studiu din 2014 realizat în Brazilia a constatat că apa de cocos a îmbunătățit capacitatea de exercițiu mai eficient decât apa simplă sau o băutură sportivă, în timpul unei zile fierbinți.

7. Sursă delicioasă de hidratare

Apa naturală de nucă de cocos este ușor dulce, cu o aromă subtilă, de nucă. De asemenea, este destul de scăzută în calorii și carbohidrați și o găsești pe rafturile magazinelor.

Nu uita să citești ingredientele pentru a verifica dacă găsești 100% apă de cocos. Unele mărci îmbuteliate pot conține zahăr adăugat sau agenți de aromatizare.

Poți utiliza acest lichid tropical ca bază pentru piureuri, budincă de semințe de chia, sos pentru salate sau pentru a înlocui apă simplă ori de câte ori vrei un pic de dulceață naturală.

Reține!

•    Apa de cocos este o băutură naturală delicioasă, plină de electroliți, care poate aduce beneficii inimii, poate scădea glicemia, te poate ajuta să-ți îmbunătățești sănătatea rinichilor și să te menții fresh și hidratat după un antrenament.
•    Deși sunt necesare mai multe studii controlate care implică oameni pentru a confirma multe dintre aceste calități, cercetările de până acum sunt încurajatoare.
•    Dacă vrei să începi să savurezi această băutură tropicală, ar trebui să găsești mai multe tipuri pe rafturile magazinelor - asigură-te că eviți produsele cu adaos de zahăr.


 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.healthline.com/nutrition/coconut-water-benefits#2.-May-have-antioxidant-properties

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0