Mituri in sport: antrenamentele cu greutati nu sunt pentru femei

”Nu vreau sa devin musculoasa, nu vreau sa ma maresc, nu vreau sa am spatele lat”. Am auzit de mii de ori aceste cuvinte si de aceea articolul de azi abordeaza aceasta directie.

mituri-in-sport-antrenamentele-cu-greutati-nu-sunt-pentru-femei

Mitul #1: Daca fac antrenament cu greutati mari voi avea masa musculara mare?

Frica de a avea un corp "masculin" cu masa musculara mare din cauza greutatilor este un mit FALS.

Articole Sport primul spatiu de bannere

Ironia este ca trebuie sa faceti antrenament cu greutati mari pentru urmatorul motiv: cu cat masa musculara este mai densa (atentie…NU voluminoasa) cu atat metabolismul este mai accelerat si arderile implicit mai mari. Nu va speriati de femeile din reviste care fac culturism. Aceste femei castiga bani din asta si viata lor nu este doar cu antrenamente ci mai au si suplimentatie specifica pentru un scop anume.

Avem si cateva motive destul de puternice ca sa intelegem ca nu putem avea un corp masculin doar prin antrenamentul cu greutati:

  • femeile nu produc o cantitate considerabila de testosteron, hormon resposabil cu cresterea masiva a masei musculare
  • un alt motiv ar fi ca antrenamentul necesita un volum foarte mare de executii cu greutati. Nu e de mirare de ce bodybuilderii petrec foarte multe ore in sala de antrenament
  • un alt motiv ar fi ca este necesara o cantitate enorma de calorii. Mananci mai mult decat arzi. Asadar te poti antrena cu greutati linistita atat timp cat alimentatia ta este in deficit caloric.

 

Concluzie: greutatile nu te fac sa arati mai mare, mai musculoasa sau mai masculina. Te ajuta sa ai un metabolism accelerat, arderi mai mari si o forma fizica de exceptie.

 

Mitul #2: Pentru a tonifia corpul, ar trebui sa folosesc greutati mici si sa fac repetari multe?

In primul rand trebuie sa clarificam un aspect si acela ca nu exista o baza stiintifica a termenului TONIFIERE.

Tonus muscular se refera la capacitatea muschiului de a se contracta sub actiunea unei rezistenta. Exemplu: cand urci 8 etaje de trepte folosesti tonusul muscular asta daca nu esti paralizat si musculatura este atrofiata.

Cand oamenii doresc sa tonifice ei de fapt doresc mai multa definire a masei musculare, mai putina grasime pentru ca sa se vada musculatura. Am dreptate?

Cu alte cuvinte musculatura nu cantareste mai mult decat grasimea insa ocupa mai putin spatiu din cauza densitatii. Ceea ce trebuie sa facem noi NU este sa convertim grasimea in musculatura ci sa INLOCUIM grasimea cu musculatura.

Ca sa fiu mai clar. Musculatura reactioneaza la stimuli. Daca greutatile sunt mici sau sub nivelul tau de pregatire atunci nu exista schimbare. Daca musculatura nu creste in densitate atunci nu vei fi capabila sa arzi mai multa grasime.

Afla care sunt cele mai recomandate Exercitii de tonifiere a musculaturii coapsei pentru persoanele care au probleme cu articulatiile genunchilor.

 

Mitul #3: Antrenamentul cu greutati te ajuta sa slabesti din anumite zone specifice ale corpului?

Daca fac abdomene la aparatul pentru abdomen voi slabi din zona abdominala? Daca esti de parere ca vei slabi intr-o anumita zona a corpului prin a face exercitii doar in zona respectiva TE INSELI!

Singura metoda prin care poti slabi local este liposuctia. Nu conteaza ca faci 500 de abdomene, daca nu arzi grasimea din organism nu vei avea zona abdominala plata.

Concluzia: daca ridici greutati specific pentru o zona de muschi, sau te concentrezi specific nu vei arde exclusiv de pe acea zona. Trebuie crescuta masa musculara pentru a accelera metabolismul si implicit vei arde mai multe calorii.

 

Mitul #4: Pot ransforma grasimea in muschi cu ajutorul greutatilor?

Bananele pot fi transformate in struguri? Sau strugurii in banane? Nu! Grasimea nu poate fi transformata in muschi! Poti castiga in masa musculara si sa arzi grasimea insa nu poti transforma grasimea in muschi.

Daca vei inceta sa te antrenezi masa musculara se va atrofia ceea ce inseamna ca metabolismul tau va deveni mai lenes si eficienta arderilor de calorii va scade si astfel vei castiga grasime.

Concluzie. Grasimea nu se transforma in muschi si nici muschii in grasime. Antrenamentele constante te vor ajuta sa arzi grasime si sa castigi masa musculara.

 

Mitul #5: Daca vreau sa slabesc, antrenamentele cardio sunt mai importante decat cele cu greutati?

NU, NU, NU, NU si iar NU. Daca elimini antrenamentele cu greutati vei avea reteta perfecta pentru un dezastru! La fel este si cu saritul peste mese.

Articole Sport al doilea spatiu de bannere

Concluzia mea finala: slabirea se face cel mai bine cand antrenamentele cardio, antrenamentele cu greutati si alimentatia sanatoasa sunt impreuna pe toata durata procesului!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0