Inlocuitori sanatosi pentru faina de grau

Daca vrei sa scapi de kilogramele in plus sau daca esti alergica la gluten, faina de grau te poate sabota. Asta nu inseamna insa ca trebuie sa renunti la preparatele tale favorite, pe baza de faina de grau, pentru ca exista alternative sanatoase si dietetice pentru acest tip de faina.

Glutenul se regaseste atat in faina normala, cat si in faina integrala asa ca nu alegerea variantei integrale reprezinta solutia in aceasta situatie. Printre efectele negative pe care le are glutenul asupra organismului se afla aparitia inflamatiei la nivelul intestinelor, dar si impiedicarea procesului de absrobtie a nutrientilor din alimente.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Iata ce alternative sanatoase exista pe piata, pentru faina de grau:

  • Faina de hrisca
  • Faina de orez brun
  • Faina de ovaz
  • Faina de naut
  • Faina de quinoa
  • Faina de sorg

 

Exista, de asemenea, si faina care nu este de orgine cereala, care poate fi folosita, de asemenea, cu succes pentru inlocuirea fainii de grau.

Iata cateva tipuri de faina de origine non-cereala:

  • Faina de cocos
  • Faina de migdale
  • Faina de banane verzi

 

Daca alegi sa folosesti una dintre tipurile de faina mentionate mai sus, renunta la indulcitori pentru ca acestea au deja o aroma dulce.

Alegerea unei faini sanatoase, organice, are o multime de beneficii pentru sanatatea ta, insa poti face mai mult decat atat.

Pentru a avea o dieta echilibrata, poti face anumite schimbari la modul in care gatesti, inlocuind si alte alimente cu alternative mai sanatoase.

Iata ce ingrediente ar trebui sa eviti, dar si cu ce le poti inlocui!

Renunta la zahar

Zaharul alb rafinat nu are calitati nutritionale asa ca il poti inlocui cu alternative dulci, dar si valoroase din punct de vedere nutritional. Bananele pasate, curmalele pasate ori siropul de artar nu numai ca iti indulcesc preparatele, insa vin la pachet cu o serie de vitamine si minerale. Si extractul de stevie poate inlocui fara probleme zaharul.

Renunta la lapte

Daca suferi de intoleranta la lactoza, poti inlocui laptele cu variante vegetale precum laptele de migdale, laptele de orez sau laptele de cocos. De asemenea, daca ai probleme de natura hormonala, ar fi bine sa inlocuiesti laptele de origine animala cu o varianta vegetala.

 

 

Renunta la unt

Daca pregatesti o prajitura sau un preparat pentru care e necesar sa folosesti o cantitate mare de unt, inlocuieste untul cu avocado. O cana de avocado bine copt si pasat este echivalentul unei cani de unt.

Renunta la uleiul de floarea soarelui

Uleiul de floarea soarelui poate fi inlocuit cu succes cu variante mult mai sanatoase.  Uleiul de cocos sau uleiul de masline sunt alternative mai sanatoase, insa daca nu vrei sa folosesti ulei deloc, il poti inlocui cu sos de mere. Prepara sosul de mere cu ajutorul blenderului si foloseste-l pe post de ulei.

Renunta la fructele din compot

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca pregatesti o prajitura cu fructe, alege intotdeauna fructe proaspete, nu din conserva. Fructele din compot au zahar adaugat asa ca nu sunt recomandate de catre nutritionisti. Totodata, pentru a te bucura de savoarea fructului, alege intotdeauna fructe de sezon.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0