Exercitii pentru cei care stau toata ziua la birou

Daca stai mai mult de 6 ore pe scaun, corpul tau isi pierde mobilitatea, devine rigid si apar durerile, fie ele musculare, fie chiar articulare sau osoase.

Poti preveni orice problema de acest fel facand, cu regularitate, sport. Exista o serie de exercitii care iti detensioneaza musculatura, reduc rigiditatea articulatiilor si a musculaturii si previn durerile de spate. Postura, mobilitatea si stabilitatea sunt si ele imbunatatite de unele exercitii fizice.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Genuflexiunile sunt ideale pentru persoanele care au un stil de viata sedentar si un job care presupune multe ore petrecute in fata unui computer – iata cum sa faci genuflexiunile pentru a beneficia din plin de efectele benefice ale acestora:

  • Departeaza-ti picioarele pana cand le aliniezi cu umerii.
  • Indoaie-ti picioarele si lasa-te in jos, mentinandu-ti spatele perfect drept, cat de mult poti fara insa sa te ridici pe varfuri .
  • Mentine postura pret de 5 respiratii profunde si lente, apoi ridica-te usor, mentinand spatele drept.
  • Repeta operatiunea de 4-5 ori, apoi ia o pauza pentru a-ti trage sufletul si mai fa inca 8-10 serii de asemenea genuflexiuni.
  • Optional, poti tine o greutate in maini, la nivelul abdomenului sau pieptului, pentru a echilibra greutatea. Daca ai probleme de greutate si cu mobilitatea, poti face la inceput genuflxiunile tinandu-te cu mainile de spatarul unui scaun.

 

 

Pe masura ce practici din ce in ce mai des aceste exercitii si capeti antrenament, poti imbunatati exercitiile, facandu-le mai solicitante dar si mai eficiente. Iata cum poti face asta:

  • Incordeaza-ti muschii picioarelor atunci cand cobori centrul de greutate pentru a ii solicita mai tare.
  • Prelungeste cu cate o respiratie profunda perioada pe care o petreci stand in genflexiune.
  • Adauga cate un set de genuflexiuni pe zi ce trece, in masura in care observi imbunatatiri.

Ponturi care iti detensioneaza corpul dupa ce stai prea mult timp jos, pe scaun:

Sprijina-te sau apleaca-te – daca incep sa apara durerile de spate atunci cand stai pe scaun, sprijina-te usor de spatar sau apleaca-te cu cativa centimetri in fata. Astfel, greutatea si presiunea puse asupra spatelui vor fi usurate.

Fa exercitii de stretching in fiecare seara – dupa o zi in care corpul este in permanenta in tensiune din cauza statului pe scaun, fa cateva exercitii de stretching pentru a ameliora durerea si pentru a relaxa corpul. Pilates-ul si yoga sunt de mare ajutor intr-o asemenea situatie.

Mergi pe jos cel putin 15 minute pe zi – o plimbare chiar si de 15 minute va intinde oasele, articulatiile si musculatura, eliberand corpul de tensiune.

Practica un sport de 2-3 ori pe saptamana – fie ca preferi yoga, inotul sau joggingul, fa-ti timp sa practici un sport cel putin de 2-3 ori pe saptamana pret de minimum o jumatate de ora. Cu cat ai un stil de viata mai activ in timpul liber, cu atat mai putin te va afecta sedentarismul din timpul programului de la serviciu.

Lucreaza-ti picioarele in timp ce stai pe scaun – profita de faptul ca iti poti misca picioarele in timp ce stai la birou, pe scaun, si practica cateva exercitii care sa stimuleze circulatia sanguina la nivelul membrelor inferioare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0