De ce ai pofte in timpul menstruatiei si cum le combati

Pofta de dulce, de produse de patiserie si de alimente de tip fast-food este mai accentuata in perioada delicata a lunii? Totul are o explicatie – iata despre ce este vorba!

Nutritionistii sunt de parere ca in timpul menstruatiei organismul se confrunta cu o serie de modificari la nivel fiziologic, in organism avand loc o serie de dereglari hormonale care declanseaza anumite pofte mai mult sau mai putin sanatoase si prietenoase cu silueta.

Suzanne Fenske, profesor in obstetrica si ginecologie in cadrul Scolii de Medicina de la Mount Sinai e de parere ca peptidele opioide endogene sunt responsabile pentru poftele din timpul menstruatiei. In timpul acestei perioade a lunii, dar si in timpul sarcinii, peptidele opioide endogene sunt mai active decat de obicei, de aici si poftele din timpul menstruatiei si sarcinii.

In general, poftele din timpul menstruatiei sunt inofensive, insa exista si situatii in care acestea pot semnala probleme serioase cum ar fi anemia. Daca poftele din timpul menstruatiei sunt asociate cu stare generala de rau, slabiciune, ameteli si stari de lesin, e recomandat sa contactezi rapid medicul de familie pentru un set de analize. Astfel, vei afla daca este vorba despre o anemie si o vei putea trata corespunzator.

Cum combati poftele din timpul menstruatiei

Acum ca ai aflat ca hormonii sunt de vina pentru poftele tale, nu trebuie sa te culci pe o ureche si sa mananci ce, cum si cat iti trece prin cap. Bineinteles, nici nu e indicat sa te abtii la nesfarsit pentru ca astfel nu vei reusi decat sa inrautatesti situatia si nu vei putea face altceva decat sa te gandesti la asta toata ziua.

Exista doua lucruri pe care le poti face pentru a face fata poftelor din timpul menstruatiei fara sa mananci numai lucruri nesanatoase si fara sa acumulezi cateva kilograme in plus in 2-3 zile.

 

 

In primul rand, trebuie sa previi infometarea, care creste sansele ca poftele tale nesanatoase sa apara. Cu cat iti este mai foame, cu atat mai tentata vei fi sa mananci preparate nesanatoase, bogate in zaharuri si grasimi. Asigura-te ca nu sari peste nicio masa si ca ai o alimentatie echilibrata in general, insa mai ales in timpul menstruatiei. Mananca alimente satioase, care sa iti tina de foame pana la urmatoarea masa. Intre mese poti consuma si o gustare sanatoasa, pe baza de legume, fructe sau produse lactate – niciodata combinate, ci pe cont propriu.

Al doilea lucru pe care il poti face este sa iti satisfaci poftele insa in mod echilibrat. Asta inseamna ca, daca poftesti la ciocolata, poti manca 2-3 cubulete de ciocolata, insa vei alege neaparat ciocolata neagra. Aceasta este mai sanatoasa, dar contine si cantitati mari de magneziu si antioxidanti din plin, care iti priesc in mod deosebit in acea perioada delicata a lunii.

Pe de alta parte, daca iti este pofta de o gustare sarata precum chipsurile din cartofi despre care stii cat de nesanatoase sunt, inlocuieste-o cu o varianta mai sanatoasa. Prepara-ti singura, acasa, chipsuri din varza kale, din sfecla sau mere la cuptor.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0