Remedii naturale pentru durerile menstruale

Durerile menstruale te chinuie lună de lună și nu mai vrei să iei medicamente pe bază de ibuprofen ori de alte substanțe calmante, de teama efectelor adverse pe care le au acestea asupra organismului? Ar trebui să încerci să calmezi durerile menstruale cu remedii naturale, preparate chiar de tine, acasă. Acestea nu numai că sunt sănătoase, însă sunt și mult mai ieftine decât medicamentele din comerț.

Cu toate că durerile menstruale se presupune că sunt blânde și suportabile, un procent de peste 60% dintre femei au parte de crampe greu de îndurat în primele zile ale ciclului menstrual. Durerile menstruale îți pot afecta dispoziția, dar și activitatea în zilele dificile ale lunii, așa că ai face bine să le tratezi, nu să aștepți să îți treacă de la sine.

Compresele calde

Poate că ți-ai dat seama deja că aplicarea de comprese calde în zona abdominală sau la mijloc atenuează durerile menstruale. Explicația e simplă: căldura relaxează mușchii uterului, calmând zona. Poți folosi o sticlă umplută cu apă caldă pe post de compresă, un prosop încălzit în cuptorul cu microunde sau pe calorifer ori îți poți face un duș fierbinte - oricare dintre aceste metode este la fel de eficientă. 

De asemenea, poți cumpăra de la farmacie plasturi termici contra durerilor menstruale. Aceștia au în compoziție ingrediente naturale (sare, cărbune activ, lemn etc.), se aplică pe chilot, nu direct pe piele și pot fi păstrați aproximativ 12 ore. Plasturii încălzesc zona și calmează durerile de burtă și de spate.

Ghimbirul

Ghimbirul este eficient atunci când vine vorba despre atenuarea durerilor menstruale, asta pentru că scade nivelul de prostaglandine, compușii care se fac vinovați de durerile menstruale. Pentru a consumă ghimbirul în scopuri terapeutice în perioada dificilă a lunii poți prepara un ceai de ghimbir. Poți face acest lucru dând pe răzătoare o bucată de ghimbir, pe care o vei fierbe apoi într-o cantitate de 200 ml de apă. Bea ceaiul de ghimbir ca atare, neîndulcit, eventual cu o felie de lămâie sau amestecat cu puțină zeamă de lămâie.

Scorțișoară

Proprietățile sale antispasmodice și antiinflamatorii fac din scorțișoară un aliat în lupta cu crampele menstruale. Mai mult decât atât, scorțișoara reprezintă o sursă excelență de fibre, calciu, fier și magneziu. Pentru a prepara un ceai de scorțișoară, fierbe o cană de apă cu o linguriță de scorțișoară pudră sau un băț de scorțișoară. Bea 2-3 asemenea căni pe zi în primele zile de ciclu menstrual și durerile nu îți vor mai da bătăi de cap.

Uleiurile esențiale

Masarea zonei abdominale cu uleiuri esențiale cu proprietăți calmante este, de asemenea, o metodă de calmare a durerilor pe care ai putea să o iei în calcul. Ideale sunt uleiurile esențiale de lavandă, de rozmarin, de iasomie și de zmeură. Și uleiul de valeriană reduce spasmele musculare specifice perioadei dificile a lunii, însă are și capacitatea de a te scapa de starea de nervozitate și iritare pe care o ai la debutul ciclului menstrual.

Feniculul

Feniculul este eficient pentru relaxarea musculară în zona uterului, datorită faptului că este un antiinflamator și antispasmodic natural. Din fenicul se poate face un ceai eficient în ameliorarea durerilor menstruale. Pentru a prepară acest ceai, fierbe o linguriță de semințe de fenicul (sau un pliculeț de ceai de fenicul)  într-o cantitate de 250 ml de apă. După ce începe să clocotească, lasă focul la minimum pentru încă 5 minute. Strecoară ceaiul, îndulcește-l cu o linguriță de miere și consumă câte o cană la 4-5 ore. Dacă simți nevoia, poți consuma mai des acest ceai.

De asemenea, e bine să ții cont de câteva reguli generale când vine vorba de perioada menstruală, pentru a-ți ușura simptomele dureroase. În primul rând, ai grijă să te hidratezi corespunzător. Apa ajută în caz de balonare, unul dintre simptomele cele mai des întâlnite în această perioadă a lunii. Bea 6-8 pahare cu apă zilnic și stai departe de băuturile alcoolice. Dacă ți-e greu să bei atâta apă simplă, adaugă în pahar puțină zeamă de lămâie sau frunze de mentă pisate. Consumă și supe calde de legume. De asemenea, corpul tău are tendința de a reține apă în aceste zile, așa că e bine să micșorezi cantitatea de sare din alimentație. În plus, în perioada menstruației, introdu în dietă alimente antiinflamatoare, precum roșiile, ardeiul gras și afinele.

 

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0