Cum sa nu te ingrasi in concediu la all inclusive

Este foarte dificil, daca nu aproape imposibil, sa te abtii de la mancare atunci cand toate simturile iti sunt puse la grea incercare de diverse arome si combinatii culinare, care mai de care mai apetisante, iar atmosfera relaxata de concediu te imbie sa gusti din toate, macar cate putin.

Mai periculos de atat, in jurul tau sunt oameni care consuma de obicei excesiv („am platit pentru ele, nu?”), iar farfuriile lor sunt mereu ultra-all-inclusive... Cu atat de multe preparate delicioase la dispozitie si nicio regulă nutritională, nu doar ca te poti ingrasa, dar te poti chiar imbolnavi.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Iata mai jos 10 metode prin care iti poti proteja silueta si sanatatea chiar si in vacantele  all inclusive.

Fa-ti un program de masa si de somn si respecta-l

Nimic nu iti poate face mai mult rau, atat siluetei cat si sanatatii, decat un program haotic de mancare si prea putin somn. Respecta-ti mesele principale, introdu la nevoie cele doua gustari la ore si intervale de timp cat se poate de regulate si bucura-te, macar in concediu, de minim7 ore de somn de calitate in fiecare noapte. Este cea mai buna metoda de a tine poftele in frau si de a evita sa cazi prada unor tentatii culinare nesanatoase la ore nepotrivite, tarziu in noapte.

Intreaba ospatarii sau bucatarii...

...Si afla de la ei care sunt cele mai sanatoase feluri de mancare, preparate fara prajire, fara grasimi si zahar in exces, din alimente proaspete, de sezon. Evita tot ce este prajit, gratinat sau pane. Iar daca nu exista in meniu preparate sanatoase, pe gustul tau, lanseaza-le provocarea sa-ti prepare ceva simpu, gustos si rapid, din ingrediente cat mai simple.

Atentie la sosuri si dressinguri

Sunt mereu hipercalorice, chiar daca sunt preparate de bucatari priceputi, deoarece au ulei si maioneza care te costa aproximativ 100 de calorii intr-o singura lingura. Opreste-te in fata platourilor ce nu contin sosuri si alege orice doresti, fara insa sa uiti de dimensiunea corecta a portiilor.

Alege intotdeauna legume ca garnitura in loc de orez, paste, cartofi sau paine

Combina-le cu peste, fructe de mare si carne slaba la gratar, cu multa salata (fara maioneza sau alte dressinguri grase!). Te scutesti astfel de sute de calorii in plus, care iti epuizeaza, iti ingrasa si iti imbolnavesc organismul.

Evita ciugulelile si gustarile sarate disponibile peste tot (alune, stiksuri, chipsuri etc.)

Bea, in schimb, multa apa pentru a pastra senzatia de satietate si apetitul sub control.

Nu exagera cu alcoolul, mai ales daca este tare si rafinat

Contine multe calorii si stimuleaza apetitul. Un pahar de vin la masa de seara este insa binevenit. Si nu uita! La fiecare pahar de vin bea cel putin 3 pahare de apa inainte sa ti-l umpli pe urmatorul.

Alege cele mai mici portii de desert

Sau, mai degraba, alege salatele de fructe fara frisca sau zahar, shake-urile de fructe ori smoothi-urile si inghetatele simple din iaurt si fructe proaspete.

Experimenteaza in fiecare zi altceva

Vei avea la dispozitie in fiecare zi aceleasi feluri de mancare, asa ca nu te arunca din prima zi sa mananci de toate. Gusta cate putin din toate si in fiecare zi altceva. Dacă azi ai gustat branzeturile fine, maine incearca preparatele pe baza de peste, apoi cele din carne la gratar si asa mai departe.

Evita orice „food corner” care iti iese in cale

Si ocoleste-l chiar daca ai copii, deoarece sunt periculoase si pentru ei...

Fa miscare toata ziua

Fa-ti un program zilnic de miscare si incearca sa faci cat mai multa gimnastica de dimineata, sa iei cursuri de dans, step aerobic, streching, sa joci tenis de masa, volei in apa sau fotbal pe nisip, darts, sa faci aqua gym sau sa testezi aparatele din salile de fitness. Te vei bucura din plin de concediu, pentru ca vei avea energie si buna dispozitie sa traiesti si sa te bucuri de vacanta de dincolo de platoul cu mancare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Contacteaza Expertul DOC! Trimite aici o intrebare pentru Dr. Laura Ene.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0