Cum poti obtine rezultatele pe care ti le doresti de la un program de fitness

Pentru mine fitnessul este un stil de viata. Atunci cand vreau sa am rezultate fac o promisiune si ma tin de ea pana la capat. Totul pleaca de la avea un plan foarte bine stabilit inca de la primul pas pana la ultimul. Faptul ca reusesc sa ma tin de ceea ce mi-am propus ma face sa spun ca fitness este un stil de viata!

Iata cei 5 pasi care te pot ajuta si pe tine sa atingi orice scop in fitness:

Defineste-ti scopul, motivatia si promisiunea

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca vrei sa slabesti… cate kilograms vrei sa elimini?  Daca vrei sa fii mai rezistent …defineste cu exactitate cat de rezistent vrei sa devii. Daca ai un scop general de a fi sanatos si de a te simti mai bine atunci e ok, insa a fi specific ajuta foarte mult.

Odata ce ai definit ce vrei urmeaza sa raspunzi la intrebarea: de ce vrei asta? Defineste motivatia si ceea ce duce la scopul principal. Oricare ar fi motivul trebuie sa fie unul puternic. Un motiv care sa te incarce de adrenalina si ambitie! Daca motivul nu atinge cele mai inalte cote atunci nu vei reusi. 

Anamneza

Pentru a putea masura rezultatele este nevoie de a aduna informatii/date concrete despre tine. 

  • masuratori corporale: kilograme, tesut adipos, masa musculara scheletica, rata metabolica, centimetri ale anumitor zone corporale, reflexe, teste cardio edificatoare
  • evaluare alimentara
  • foto before/after te poate ajuta motivational

Construieste un plan bun de antrenament

Asta poate fi greu de facut de unul/una singur/a de aceea o sa aplicam regula de 6 pe care o folosesc cu succes in cariera mea:

a. nutritie - fundatia unei vieti sanatoase si active

b. suplimente - pentru a ajuta anumite nevoi suplimentare ce nu pot fi luate in totalitate din alimentatie

c. antrenament cu greutati - pentru a construi masa musculara si a accelera metabolismul

d. antrenamente cardio - pentru a accelera arderile si a imbunatati sanatatea inimii

e. flexibilitate - pentru a preveni accidentarile si a te reface rapid dupa antrenamente

f. coaching - cunostinte, ajutor si urmarire a rezultatelor. Poate cea mai importanta parte!

Aplicarea planului de actiune

In momentul in care planul este stabilit, in ordinea stabilita trebuie demarata actiunea. Primele 3 saptamani sunt critice iar studiile ne arata ca dureaza 21 de zile pentru a adopta un nou obicei. Asadar pentru a integra sportul, nutritia sanatoasa si corecta in rutina zilnica trebuie sa te inarmezi cu rabdare si o motivatie puternica. 

Constant masoara rezultatele si adapteaza programul

Progresul cu siguranta va fi prezent. Trebuie constant sa masori rezultatele si sa te adaptezi la progresul obtinut. Este de asemenea demonstrat ca oamenii reactioneaza foarte bine la adaptari daca cunosc progresul. Este obligatoriu masurarea progresului!

Cu totii ne dorim o viata sanatoasa si linistita. Alimentia sanatoasa si sportul nu pot decat ajuta in aceasta directie.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Spor la miscare!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0