Cum iti monitorizezi pulsul in sala de sport

Efortul fizic are un impact imediat asupra batailor inimii, de aceea atunci cand facem sport pulsul creste – ce inseamna insa un puls sanatos si cand acesta tradeaza o problema cardiaca?

Atunci cand faci sport, pulsul este accelerat pentru a ajuta organismul sa se vascularizeze si oxigeneze in mod eficient. Este important sa iti monitorizezi ritmul cardiac in timpul activitatilor sportive pentru ca atat un puls prea scazut, cat si un puls prea accelerat pot trada probleme de sanatate.

Pulsul este cel care arata cat de eficient pompeaza inima sangele. De fiecare data cand se extinde si se contracta, inima impinge sangele prin tot sistemul circulator. Un puls normal variaza, la persoanele adulte, intre 60 si 90 in repaus, si poate atinge chiar si 200 in timpul exercitiilor intense. Un puls mai mic decat valorile normale semnifica instalarea brahicardiei, care se manifesta prin senzatie de ameteala sau lesin, in timp ce un puls prea ridicat determina aparitia tahicardiei, care poate fi un semn al unei boli cardiace.

Cum afli daca pulsul tau are valori normale

Pulsul ideal din timpul antrenamentului de la sala depinde de mai multi factori, insa pentru a-ti face o idee despre valorile pe care pulsul tau ar trebui sa le aiba in timp ce faci sport fa urmatorul calcul: scade din 220 varsta ta. Spre exemplu, daca ai 20 de ani, pulsul tau ar trebi sa fie de maximum 200. Medicii recomanda insa sa ne limitam la 60-80% din pulsul maximum acceptat. Asadar, daca ai 20 de ani, pulsul maximum este de 200, insa ideal ar fi sa fie in jur de 160. 

Pentru a iti monitoriza pulsul, fa o pauza in timpul antrenamentului si masoara-ti pulsul pret de 10 secunde. Asaza-ti buricul degetului aratator, dar si pe al celui mijlociu pe interiorul incheieturii mainii opuse. Apasa usor pentru a simti pulsul si apoi numara bataile inimii pret de 10 secunde, uitandu-te la ceas. Multiplica bataile inimii din intervalul de 10 secunde cu 6 si obtii pulsul.

Exista acum pe piata o serie de bratari, accesorii si alte gadgeturi care iti monitorizeaza in permanenta pulsul, facandu-ti misiunea mai usoara. Mai mult decat atat, exista chiar si aplicatii care iti calculeaza pulsul in functie de varsta si conditia ta fizica, determinand valorile unui puls normal pentru tine si atentionandu-te cand apar probleme.

 

 

Bine de stiut

O serie de factori pot contribui la cresterea/ scaderea pulsului astfel incat acesta sa depaseasca valorile normale. Spre exemplu, caldura excesiva si deshidratarea determina cresterea pulsului, la fel ca si exercitiile facute la altitudini mari.

Si unele tratamente medicamentoase pot afecta pulsul, in special medicamentele pentru afectiunile cardiace ori cele pentru tratarea diabetului – daca observi un puls neobisnuit in timp ce practici sport si suferi de asemenea afectiuni, este obligatoriu sa ai o discutie cu medicul tau pe aceasta tema. Medicul tau este cel in masura sa iti ofere sfaturi cu privire la activitatea pe care o desfasori la sala de fitness, astfel incat sa nu te expui niciunui risc.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0