Corectarea posturii - de ce e importanta si cum sa o faci

O postura corecta este o postura dinamica, subliniata fiind de modificarea acesteia in miscare. O postura incorecta poate fi cel mai bine prevenita si tratata printr-o serie de masuri naturale, prin corectii posturale si de circulatie, pana la a schimba modul in care stai asezat pe scaun la birou, in masina, chiar si pozitia in timpul somnului.

Iata cateva lucruri care survin din cauza unei posturi incorecte:

- Scade increderea de sine;

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

- O postura incorecta poate creste tensiunea arteriala;

- Poate duce la disfunctii in miscare si, astfel, apar probleme articulare;

- Apar durerile de spate, in special durerile lombare;

- Scade flexibilitatea articulara.

Care sunt cauzele unei posturi incorecte

Deteriorarea posturii poate aparea din diverse cauze precum:

Statul pe scaun ore in sir – prin prisma jobului pe care il avem, multi dintre noi petrecem multe ore stand pe scaun, la birou. Putem remedia aceasta problema asigurandu-ne ca, macar o data pe ora, ne ridicam de pe scaun si facem miscare minimum 10 minute.

Slabiciunea muschilor spatelui – stilul de viata sedentar, care presupune lipsa antrenarii musculaturii, poate afecta postura coloanei vertebrale si a intregului corp.

Obezitatea – cu cat se acumuleaza mai multe kilograme, cu atat mai greu iti va fi sa iti mentii postura corecta.

Sarcina – in timpul sarcinii, in mod natural postura corpului are tendinta de a se modifica, intrucat greutatea trage zona pelviana in fata, punand astfel presiune sporita pe zona lombara. Femeile insarcinate ar trebui sa isi lucreze muschii pelvieni pentru a spori rezistenta acestora. De asemenea, si pantofii cu talpa ortopedica, foarte confortabila, sunt de ajutor pentru femeile gravide.

Tocurile inalte – pantofii ai caror tocuri depasesc 5 cm pun presiune marita pe coloana vertebrala si modifica postura corpului, din necesitatea acestuia de a-si mentine echilibrul.

Obisnuinta – persoanele care adopta o postura incorecta de ani de zile sunt atat de obisnuite cu postura gresita, incat isi regasesc confortul in ea.

 

 

Vestea buna este ca postura corpului poate fi corectata, astfel incat sa prevenim problemele ce pot aparea din cauza ei.

In primul rand, ar trebui sa stii ca cea mai buna pozitie de a sta pe scaun la birou este sa te lasi intins pe spate undeva la 135 de grade, pentru a minimaliza presiunea care apare in zona lombara.

Apoi, ar trebui sa faci o serie de exercitii fizice al caror scop este de a indrepta postura coloanei vertebrale.

Azi am ales un exercitiu care nu necesita decat un baston sau pur si simplu o coada de matura.

exercitiu pentru spate

Din sezut, ma aplec usor catre inainte si duc bastonul la ceafa sau mai jos de nivelul cefei.

Poti mentine pozitia intre 15 si 30 de secunde sau poti pur si simplu sa repeti ducerea bastonului la ceafa de 30 de ori pe serie.

exercitiu postura

Avantaje:

- Creste mobilitatea articulara la umeri;

- Angreneaza musculatura subscapulara;

- Musculatura pectorala primeste un stretching meritat;

- Imbunatateste postura.

De ce este postura corecta atat de importanta?

O buna postura ne ajuta sa stam drepti, sa mergem, sa stam asezati si sa stam intinsi in pozitii care exercita cea mai mica presiune asupra muschilor si ligamentelor noastre, in timpul miscarii si in timpul activitatilor care presupun ca o parte a corpului sa sustina greutatea. Postura corecta:

* Ne ajuta sa mentinem oasele si articulatiile aliniate corect, astfel incat muschii nostri sa fie folositi in mod corect, sa se reduca uzura anormala a suprafetelor articulare care ar putea avea drept rezultat aparitia artroza (artritei degenerative) si a durerilor articulare.

* Reduce tensiunea exercitata asupra ligamentelor care sustin articulatiile de la nivelul coloanei vertebrale, reducand probabilitatea unei accidentari

* Permite muschilor sa lucreze mult mai eficiend, permitand corpului sa foloseasca mai putina energie si, prin urmare, prevenind oboseala musculara

* Ajuta la prevenirea intinderilor musculare, tulburarilor caracterizate de suprasolicitarea muschilor si chiar la prevenirea durerii de spate si a durerilor musculare.

Stiai ca...

... Atunci cand te apleci (de cele mai multe ori fara sa iti dai seama) spre computer sau laptop, capul tau tinde sa se aplece in fata, ceea ce poate duce la o postura incorecta? Folosirea unui telefon mobil poate cauza probleme similare, mai ales ca gatul este extrem de inclinat cand ne uitam in ecranul smartphone-ului. Ai mare grija in privinta posturii, daca nu vrei sa dezvolti cifoza, o deformatie a coloanei vertebrale care duce la o proeminenta dorsala.

Spor la miscare!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Bibliografie:

  • The National Health Service (NHS) - https://www.nhs.uk/live-well/exercise/common-posture-mistakes-and-fixes/
  • American Chiropractic Foundation - https://acatoday.org/content/posture-power-how-to-correct-your-body-alignment
Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0