Ce sa mananci la cina: 3 retete sanatoase

Nutritionistii ne sfatuiesc sa consumam cina cu cel putin 4 ore inainte de culcare pentru a-i oferi organismului timpul necesar pentru ca digestia sa se faca. De asemenea, acestia ne recomanda sa alegem preparate usoare si sa evitam combinatiile nesanatoase cum ar fi asocierea de carbohidrati cu proteine.

Pentru a scapa de kilogramele in plus si pentru a-ti mentine silueta trebuie sa fii atent la alegerile alimentare pe care le faci – Iata cateva idei sanatoase pentru masa de seara, care nu iti vor pune silueta in pericol!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Piept de pui cu varza de Bruxelles

Timp de gatire: 30 de minute

Calorii: 360 calorii/ portie

Ingrediente: 225 de grame de piept de pui dezosat, ¾ lingurita de sare, 2 tulpini de broccoli, 2 linguri de ulei de masline, 2 linguri de zeama de lamaie, ¼ lingurita de piper, 3 cani de varza de bruxelles, 2 bete de telina, ¼ cana de alune de padure prajite, ¼ cana de patrunjel proaspat, tocat, 30 de grame de parmezan

Acopera pieptul de pui cu sare, pune-l intr-o tigaie incinsa si acopera-l cu apa. Dupa ce pieptul de pui este fiert, se ia de pe foc si se lasa la racit. Folosind o furculita, rupe pieptul de pui in bucatele mici.

Intre timp, amesteca intr-un bol celelalte ingrediente, adauga puiul si acopera cu parmezan ras preparatul.

 

 

Creveti cu cuscus si ghimbir

Timp de gatire: 10 minute

Calorii: 280calorii/portie

Ingrediente: ¼ cana de cuscus negatit, 1 lingura de miere, 1 lingurita de ghimbir ras, 2 linguri de zeama de limeta, 2 lingurite de ulei de masline, 100 de grame de creveti, 2 cani de broccoli taiat fasii

Prepara cuscusul conform indicatiilor de pe ambalaj. Amesteca intr-un bol mierea, ghimbirul, zeama de limeta si uleiul de masline.

Intr-o tigaie, gateste crevetii in amestecul de miere preparat anterior. Adauga si broccoli-ul si gateste inca 3 minute, la foc mic. Serveste crevetii alaturi de cuscus.

 

 

Spaghete cu spanac si ou ochi

Timp de gatire: 25 de minute

Calorii: 400/portie

Ingrediente pentru 6 portii: 500 de grame de spaghete, 1 cana de patrunjel maruntit, ½ cana de spanac baby, ¼ cana de nuci prajite, 1 catel de usturoi maruntit, 2 linguri de ulei de masline, 1 lingurita de coaja de lamaie rasa, ½ lingurita de sare, ½ lingurita de piper negru, 6 oua

Pune o oala cu apa la fiert si prepara spaghetele, respectand instructiunile de pe ambalaj. Pastreaza ¼ cana din apa in care ai fiert pastele.

Pune in blender patrunjel, spanacul, usturoiul, nucile, 2 linguri de ulei, coaja de la lamaie, apa ramasa de la paste, ¼ lingurita de sare si piperul.

Intr-o tigaie, incinge cele 2 linguri de ulei ramase si prepara ouale, avand grija ca galbenusul sa ramana gatit moale.  Acopera-le cu un praf de sare si unul de piper, apoi scoate-le pe o farfurie.

Imparte apoi, in 6 farfurii, spaghetele, acopera-le cu amestecul preparat in blender si cu frunzele de spanac baby negatite si amesteca viguros. La final, acopera fiecare portie de spaghete cu cate un ou ochi. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0