Băuturi care stimulează memoria și concentrarea

După-amiezile moleșitoare pot fi un real obstacol în calea terminării sarcinilor zilnice, mai ales după o masă copioasă sau o dimineață activă. Mulți dintre noi avem nevoie de un stimulent pentru energie, memorie și putere de concentrare, ca să ducem la bun sfârșit ziua de muncă. Poți opta oricând pentru un supliment nutraceutic pentru memorie și concentrare, dar, în același timp, îți poți prepara o băutură delicioasă de savurat în pauză.

Mai jos, regăsești câteva dintre alternativele naturale cele mai eficiente.

1.    Cafeaua

Cafeaua este, probabil, cea mai apreciată băutură non-alcoolică de pretutindeni. Gustul aromat și aportul de energie sunt principalele beneficii, dar să nu uităm că este și un pretext foarte bun și plăcut pentru pauze, ieșiri cu prieteni sau plimbări prin oraș, cu o cafea la pachet în mână. 

În ceea ce privește efectele sale asupra memoriei și puterii de concentrare, cafeina conținută ajută în acest sens, și nu numai. Cafeaua ajută la îmbunătățirea dispoziției, alungă depresia și moleșeala, iar, potrivit specialiștilor, persoanele care beau o cafea pe zi pe parcursul vieții, cu o cantitate moderată de zahăr și lapte, prezintă un risc mai scăzut de atac cerebral și boala Alzheimer. 

2.    Ceaiul verde

Dacă nu îți place să bei cafea, o poți înlocui cu o cană de ceai verde pentru un aport eficient de cofeină. Precum cafeaua, ceaiul verde stimulează puterea de concentrare și memoria. În plus, ceaiul verde este bogat în antioxidanți, care luptă împotriva efectelor negative ale radicalilor liberi și previn, astfel, daunele provocate de stresul oxidativ. 

Nu în ultimul rând, ceaiul verde accelerează metabolismul, contribuie la o ardere mai eficientă a grăsimilor și poate fi un aliat redutabil dacă te afli la cură de slăbire. Una sau două căni de ceai verde pe zi, neîndulcit, te pot ajuta să îți menții silueta suplă pe termen lung.

3.    Sucul de fructe de pădure

Sucul obținut din afine, zmeură, coacăze și căpșuni, separat sau împreună, sub formă de smoothie, poate fi un stimulent excelent pentru pauza de prânz. Fructele de pădure sunt considerate superfructe deoarece conțin foarte mulți antioxidanți de tip polifenoli, care protejează celulele de stresul oxidativ. În plus, acest tip de fructe conține antocianine, care contribuie la sănătatea creierului și la îmbunătățirea memoriei. 

Dacă nu îți prepari sucul acasă și optezi pentru un produs din comerț, ai grijă la cantitatea de zahăr adăugat.

4.    Kombucha

Kombucha este o băutură originară din America de Sud și se obține din culturi fermentate. Amatorii de kombucha susțin că această băutură recent apărută pe piața de la noi poate contribui la sănătatea organismului și ameliora diverse probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiunea arterială sau diabetul. 

În principiu, kombucha este un amestec de ceai negru, zahăr, culturi de bacterii și drojdie. Bacteriile conținute de băutură pot susține sănătatea microbiomului intestinal, scădea inflamația din corp și reduce simptomele de balonare și flatulență. De reținut, însă, este că nu avem, în prezent, suficiente cercetări științifice care să ateste proprietățile acestei băuturi. 

Cu toate acestea, deoarece are la bază ceai negru, kombucha poate fi un tonic revigorant pentru o după-amiază leneșă, dacă vrei să fii mai alertă și să te concentrezi mai ușor. Deoarece conține culturi fermentate, este important să păstrezi băutura potrivit indicațiilor de pe ambalaj. Nu se recomandă prepararea acesteia în casă de persoane amatoare. 

5.    Smoothie-ul din legume verzi

Oamenii de știință sunt de părere că o porție de legume verzi pe poate încetini declinul cognitiv, odată cu înaintarea în vârstă. Spanacul, varza kale, păstăile verzi, varza de Bruxelles, broccoli – toate sunt bogate în nutrienți benefici pentru sănătatea creierului, cum ar fi acidul folic și luteina. 

Pentru o servire mai gustoasă și mai puțin complicată, poți opta pentru un smoothie cu legume verzi. Pe lângă faptul că e ușor de preparat, consumul de legume crude are un aport nutrițional mai bun față de legumele gătite. Ai nevoie de câteva legume verzi la alegere, o jumătate de banană și câteva fructe de pădure pentru o băutură delicioasă și sănătoasă pentru creier.

6.    Ceaiul de turmeric

Turmericul este ingredientul principal din curry și este un condiment cu o culoare intensă de galben. Turmericul poate fi preparat și sub formă de ceai, fiind folosit de secole în medicina tradițională chineză, dar și în cea ayurvedică, pentru proprietățile sale curative. 

Ceaiul de turmeric are proprietăți puternic antiinflamatorii și menține sănătatea pielii, a articulațiilor și a tractului gastrointestinal. Există numeroase studii în curs de derulare care cercetează potențialele beneficii ale turmericului asupra sănătății creierului, în special în ceea ce privește scăderea riscului de demență și boală Alzheimer, dar și în ceea ce privește memoria și puterea de concentrare. 

7.    Sucul de sfeclă roșie

Sucul de sfeclă roșie este bogat în antioxidanți care ne protejează împotriva radicalilor liberi și stresului oxidativ. În plus, antioxidanții contribuie la sănătatea pielii, părului, unghiilor și au rol antiinflamator. De asemenea, sucul de sfeclă conține nitrați care relaxează vasele de sânge și ajută la reducerea tensiunii arteriale mărite – un risc permanent de atac cerebral și demență. 

Nu în ultimul rând, combinația de vitamine și antioxidanți regăsită în sfeclă alungă oboseala și contribuie la îmbunătățirea memoriei și a capacității de concentrare. 

8.    Ceaiul de ginseng

Rădăcina de ginseng este un ingredient deosebit de apreciat în medicina tradițională chineză și este folosită, în diverse remedii, de secole. Printre beneficiile ceaiului de ginseng pentru sănătate se numără creșterea vitalității, stimularea puterii de concentrare și îmbunătățirea memoriei. 

Cercetătorii susțin că ginsengul ar putea avea proprietăți curative și în ceea ce privește depresia, boala Parkinson și boala Alzheimer. 

Cu toate acestea, atenție la cantitatea de ceai consumată – ginsengul asiatic poate da insomnie și poate scădea nivelul glicemiei în sânge, așadar persoanele diabetice trebuie să discute cu medicul curant înainte de a consuma acest ceai. 

9.    Ciocolata caldă

Pudra de cacao, substanța de bază din ciocolata caldă, este bogată în flavanoli, substanțe de natură vegetală care îmbunătățesc atenția, puterea de concentrare și memoria. Consumată zilnic, o cană din această băutură delicioasă poate fi o metodă de prevenție foarte bună împotriva declinului cognitiv, în special pentru persoanele cu risc crescut de demență.  

Pentru a beneficia de toți nutrienții din cacao, optează mereu pentru ciocolată caldă neagră, cu o concentrație de 70% cacao sau mai mult. De asemenea, ai grijă la aportul caloric – ciocolata caldă conține cantități relativ ridicate de grăsimi și zahăr.


Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
WebMD - Brain-Boosting Beverages
https://www.webmd.com/brain/ss/slideshow-brain-boosting-beverages 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0