Dieta flexitariana (regimul flexitarian): beneficii si reguli

Astazi iti explicam de ce ar trebui, la modul serios, sa iei in considerare ideea de a tine un regim flexitarian. Practic, daca esti un semi-vegetarian care nu se poate desparti definitiv de carne, aceasta dieta este perfecta pentru tine.

Poate ca esti un vegetarian care tanjeste din cand in cand dupa un burger sau poate ca esti un carnivor convins care ar vrea sa isi mai modifice pe ici, pe colo, modul in care mananca ingredientul preferat, carnea, din motive ce tin de sanatate. Vesti bune! Exista un regim alimentar pentru tine si se numeste dieta flexitariana, un nou mod de a manca echilibrat, pe care Dawn Jackson Blatner l-a descris in cartea ei, "The Flexitarian Diet". Nu lasa cuvantul "dieta" sa te sperie - flexitarianismul este mai degraba un stil de viata/stil de alimentatie si nu este un regim greu de tinut, ba chiar este flexibil.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In esenta, dieta flexitariana inseamna ca esti un vegetarian flexibil. Poti sa mananci tofu, quinoa, tone de fructe si legume precum si alte ingrediente vegetariene preferate, insa in acelasi timp ai voie, ocazional, sa mananci carne si peste.

4 beneficii ale regimului flexitarian

1. Poti sa faci dieta flexitariana sa functioneze pentru tine si familia ta

Unul dintre cele mai mari beneficii ale regimului flexitarian este ca nu exista reguli grele si rapide. Este o schimbare in gandire, de la faptul ca te gandesti ca mesele au nevoie de carne pentru a fi "complete", la faptul ca, de fapt, carnea poate fi adaugata la masa ocazional. In loc sa te concentrezi pe a nu manca carne, dieta flexitariana subliniaza ca e bine sa mananci mai multe fructe si legume. Astfel, concentrandu-te pe reducerea consumului de carne si de peste, asta inseamna ca familia petrece in general mai putini bani din bugetul alocat cumparaturilor si pe acele tipuri de carne de calitate inferioara.

2. Vei "culege" beneficiile produselor de origine animala

Urmand o dieta flexitariana, asta inseamna ca te vei bucura de beneficiile pentru sanatate ale unei diete pe baza de vegetale, fara sa pierzi beneficiile nutritionale pe care ti le ofera produsele de origine animala. Permitand unor mici cantitati de produse de origine animala (carne de calitate) sa patrunda in dieta ta, te poti asigura astfel ca organismul tau se imbogateste cu suficiente proteine animale. Si pentru ca proteinele imbunatatesc masa musculara, stabilizeaza glicemia, mentin oasele puternice si incetinesc imbatranirea, cu siguranta vei dori surse cat mai bune de proteine, precum carnea de vita care a fost hranita cu iarba, puiul ecologic, ouale de pasare de tara, somonul salbatic si produsele lactate crude/raw.

3. Iti vei imbunatati sanatatea

O dieta care este bogata in alimente integrale si care limiteaza consumul de carne - in timp ce elimina alimentele procesate si rafinate - are o paleta larga de beneficii pentru sanatate. Un articol publicat in "The Permanent Journal" spune ca dietele in stil flexitarian sunt un mod de a ne imbunatati sanatatea. Cercetarile arata, spun cercetatorii, ca dietele pe baza de vegetale sunt eficiente din punct de vedere al costurilor, au riscuri scazute si pot reduce indicele de masa corporala, tensiunea arteriala, cantitatea de glucoza prezenta in sange si nivelul colesterolului.

Iar daca vrei sa slabesti, alegand dieta flexitariana te-ar putea ajuta sa topesti kilogramele. Un studiu a constatat ca dintre femeile care mancau carne, cele care erau vegetariene, semi-vegetariene (flexitariene) si vegane, cele care au consumat carne au fost cele mai predispuse la a fi supraponderale - de fapt, 40% dintre ele aveau aceasta predispozitie.

4. Vei reduce impactul tau asupra mediului inconjurator

Se stie ca, mancand mai multa carne, acest lucru afecteaza mediul. Cand comparam cu plantele, legumele si fructele, cresterea animalelor necesita mult mai multa hrana, apa, mult teren si multa energie pentru ca animalele sa creasca si sa fie apoi transportate.

Cum sa devii flexitarian: reguli de baza si principii

Recomandarile oferite de Dawn Jackson Blatner in cartea ei sunt simple: incepe prin a inlocui o masa care contine carne, in fiecare saptamana, cu un preparat principal vegetarian. Incearca sa ajungi la doua mese vegetariene, in fiecare saptamana, de-a lungul unei perioade de timp care iti convine. Apoi tu decizi cat de multa carne, carne de pasare sau peste vei vrea sa mananci pe parcurs in dieta flexitariana.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Impartind alimentele de baza in categorii generale, regimul alimentar sau planul tau flexitarian arata asa:

  • proteine care nu provin din carne: fasolea si leguminoasele, produsele din soia, ouale, tofu si nucile de tot felul;
  • multe fructe si legume;
  • cereale integrale de genul orezului brun si paine din grau integral;
  • produse lactate, precum iaurtul, laptele si branza
  • condimente precum dressingul de salata, indulcitorii naturali cum este siropul de agave, condimente si ierburi aromatice;
  • cantitati limitate de carne de animale mari, carne de pasare si fructe de mare.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0