Dieta fara zahar: ce reguli trebuie sa stii

In medie, un adult mananca mult mai mult zahar decat ar fi necesar, asa ca reducerea aportului de zahar este o idee foarte buna pentru majoritatea oamenilor, nu doar pentru cei care sufera de diabet zaharat.

Unii oameni merg si mai departe cu aceasta idee si renunta complet la zahar, eliminandu-l din dieta.

De ce sa renunti la zahar?

Consumul excesiv de zahar este legat de numeroase afectiuni, cum ar fi:

  • obezitatea si sindromul metabolic;
  • bolile de inima;
  • diabetul de tip 2;
  • hipertensiunea arteriala si colesterolul marit;
  • inflamatia cronica;
  • boala ficatului gras non-alcoolic;
  • placa bacteriana dentara si cariile.

 

Reducand cantitatea de zahar din dieta ta te poate ajuta sa reduci riscurile de a suferi de aceste afectiuni. Inlocuind alimentele ce contin zahar cu unele sanatoase, acest lucru te va ajuta sa obtii toate vitaminele si mineralele esentiale de care ai nevoie. De asemenea, o dieta fara zahar te-ar putea ajuta sa slabesti.

Recomandari in "dieta fara zahar" sau masurile care te ajuta sa renunti la zahar:

1. Incepe cu pasi mici

Un lucru important atunci cand iti schimbi dieta este sa faci lucrurile treptat, asa ca si dieta fara zahar trebuie sa fie un proces lent. Pentru inceput, elimina cele mai evidente surse de zahar. Alimentele de patiserie si dulciurile, cum ar fi torturile, prajiturile, briosele si negresele, pot fi cu usurinta evitate. Eliminand bauturile indulcite cu zahar iti va da un punct excelent de plecare. Incearca sa reduci cantitatea de zahar si de frisca pe care o pui in cafea sau ceai, treptat, pana cand omiti complet aceste ingrediente.

2. Citeste etichetele

Potrivit medicalnewstoday.com, zaharul are multe nume si se afla in multe siropuri si concentrate diferite. Exista cel putin 61 de nume diferite pentru zahar, care sunt folosite pe etichetele alimentelor. Cele mai intalnite nume sunt: zahar brun, sirop de porumb, sirop de porumb bogat in fructoza, zahar de sfecla, zahar de cocos, sirop de artar, sirop de agave, sirop de orez, concentrat de suc de mere sau suc de struguri, miere, zahar demerara, zahar turbinado etc.

Trebuie sa stii ca orice cuvand care se termina cu sufixul "oză" este, de asemenea, un tip de zahar. Exemple: sucroza, glucoza, dextroza, fructoza, lactoza.

Zaharurile se ascund in multe alimente diferite la supermarket, asa ca este esential sa citesti eticheta daca vrei sa urmezi dieta fara zahar.

3. Evita carbohidratii simpli

Multe diete care exclud zaharul recomanda oamenilor sa evite carbohidratii simpli. Acestia sunt faina alba, pastele albe si orezul alb. Carbohidratii din aceste alimente pot fi descompusi rapid si transformati in zahar in corpul tau, lucru care poate face ca glicemia sa atinga nivele foarte mari, brusc.

4. Evita zaharurile artificiale

Acestea sunt subiectul unei mari controverse in industria dietelor. Zaharurile artificiale sunt mult mai dulci decat zaharul, dar contin putine calorii sau nu au deloc calorii. Chiar si asa, daca consumi indulcitori artificiali, iti vei pacali corpul si il vei face sa creada ca de fapt tu mananci zahar. Acest lucru va spori pofta ta de ceva dulce, asa ca iti va fi si mai dificil sa respecti dieta fara zahar.

5. Nu "bea" zaharul

Bauturile indulcite cu zahar, cum ar fi sucurile acidulate, cafeaua, ceaiurile indulcite si sucurile de fructe sunt unele dintre cele mai importante surse de adaos de zahar. Inlocuieste aceste bauturi cu ceai din plante neindulcit, cafea fara zahar, apa minerala carbogazoasa sau pur si simplu apa plata. Asa vei reduce aportul de zahar si te vei hidrata.

6. Concentreaza-te pe alimente integrale

Daca urmezi dieta fara zahar, ar trebui sa ai ca obiectiv sa mananci 100% alimente integrale, pentru ca alimentele procesate a mari sanse sa contina zaharuri si ingrediente rafinate.

O dieta care se axeaza pe alimente integrale va fi o dieta bogata in: fructe, legume, carne slaba, carne de pasare de curte sau tofu, peste, leguminoase integrale si cereale integrale (neprocesate), nuci si seminte.

7. Planifica-ti mesele

Este dificil sa iti respecti dieta fara zahar daca nu ai un plan pus la punct. Cand senzatia de foame te "loveste", iti va fi mai simplu sa alegi o gustare nesanatoasa daca nu iti asiguri mese cu o valoare nutritionala mare si gustari sanatoase la indemana. De pilda, poti sa iti aloci o zi din saptamana in care faci cumparaturile si iti prepari si mesele pentru intreaga saptamana. Avand mancarea gata pregatita, vei fi mai putin tentat(a) sa iei de la supermarket o tableta de ciocolata sau un suc acidulat.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0