Dieta cu suc de morcovi

O legumă excelentă din multe motive, printre care contribuția la un bronz perfect și detoxifierea organismului, morcovul te poate ajuta și în procesul de slăbire. Mai exact, sucul de morcovi este cel care poate accelera topirea stratului de grăsime.

Bogat în fibre, proteine, dar mai ales apă, morcovul ajută organismul în multe feluri și o face mult mai ușor și rapid dacă e utilizat în alimentație sub formă de suc, fiind astfel și mai ușor de consumat. Sucul scade pofta de mâncare și aduce senzația de sațietate mai repede decât dacă ai mânca morcovii cruzi.

Cum tii dieta cu suc de morcovi?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mai întâi, identifici alte alimente care fac casă bună cu morcovii, pentru a nu te plictisi de gustul sucului dacă îl bei zilnic. Morcovii pot fi combinați cu mere, pere, citrice (poți alege portocale, mandarine, minole sau clementine, dar și lămâi sau lime), broccoli, spanac, sfeclă, roșii, ardei, castraveți, țelină (tije sau rădăcină) ori ghimbir. Poți adaugă apă și gheață, dar nu și zahăr, mai ales că morcovii sunt deja dulci. Combinațiile le poți alege în funcție de preferințe, un suc dulce sau unul ca o supă rece, ușor acrișor.

Apoi, ai grijă că în dietă să existe în fiecare zi două sau trei pahare de suc de morcovi, simplu sau combinat cu diverse astfel de alimente. Le poți consuma în timpul meselor principale, dar și pe post de gustare. Supă-cremă de morcovi este și ea o opțiune, dacă preferi să consumi ceva cald.

În orice caz, nu le bea pe toate consecutiv, ci pe fiecare în parte la un interval de câteva ore. De asemenea, e important să le preapari chiar înainte de consum, deoarece sucul proaspăt lăsat nebăut poate dezvolta bacterii.

Felul în care te simți în timpul acestei diete diferă de la organism la organism. Sunt oameni care se simt energizați, existând desigur și un efect placebo, deoarece conștientizează că au consumat ceva sănătos, dar sunt și oameni care se simt ușor slăbiți și amețiți, datorită efectului detoxifiant.

Poți ține această dietă o singură zi, o săptămână sau, dacă te simți bine și vezi rezultate satisfăcătoare, până la două săptămâni. Ca în cazul oricărei diete, e bine dacă consulți și medicul înainte de a o începe, pentru a nu dezvolta o intoleranță alimentară.

Care e scopul acestei diete?

Cei care promovează consumul sucului de morcovi în cure intensive consideră că efectul detoxifiant al acestuia e ușor vizibil. Cu ajutorul acestui suc sunt eliminate resturi de mâncare și posibile toxine blocate în sistemul digestiv. Sistemul imunitar e și el ajutat, nu doar digestia. Prin urmare, intenția nu e neapărat de pierdere în greutate, dar, odată cu energia și cu eliminarea toxinelor, apare și acest efect.

Ce aport nutritiv au morcovii

Întrucât morcovii conțin nu doar apă și fibre, ci și vitamine și minerale, printre care vitaminele A, C, K și complexul de B-uri, calciu, magneziu, potasiu, sulf, fier și fosfor, nu ai de ce să îți faci griji că vei slăbi doar prin eliminarea de apă sau ca va există un efect yoyo la final. 

Morcovii sunt, însă, legume dulci. În vremuri îndepărtate, când încă nu fusese descoperit zahărul sau avea un preț prea mare, erau folosiți ca îndulcitori. Celebrul tort de morcovi există de fapt de mulți ani, nu e o găselniță nouă a maeștrilor bucătari.
Prin urmare, fiind un aliment dulce, chiar dacă în același timp sănătos, nu trebuie consumat în exces. Persoanele cu diabet, de exemplu, vor include în dieta lor morcovi conform instrucțiunilor medicale și nutriționale primite de la specialiști.

Ține cont de faptul că sucul de morcovi și alte legume sau fructe nu înseamnă că nu mai ai nevoie de ele în dieta zilnică, sub formă crudă sau gătită. E o variantă de a le conusma ceva mai ușor, dar nu e recomandat să consumi doar sub formă de suc legumele și fructele în viața de zi cu zi, dacă nu ești într-o cură specială de detoxifiere bazată pe lichide.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nu uita: ce e prea mult, strică! Faptul că un aliment e sănătos nu înseamnă că poți abuza de el în orice cantități dorești. Prea mulți morcovi consumați pot da afecte adverse, precum balonare constipație (dacă nu e consumată suficientă apă) sau carotenemie (pigmentarea galbenă a pielii).
 

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0