Cum te menții în formă după ce slăbești

Din ce în ce mai multe persoane care pierd în greutate ajung să o recupereze destul de repede. Unele dintre cele mai eficiente comportamente și strategii psihologice care ajută la menținerea greutății după dietă includ alegerea unor alimente sănătoase și utilizarea autoculturii pozitive, potrivit unui nou studiu 1.

Studiul a durat trei ani și a avut ca subiecți aproximativ 5.000 de persoane care au raportat, în medie, pierderea a 22 de kilograme. Cercetătorii au comparat acest grup cu un altul, care a avut ca subiecți peste 500 de persoane cu obezitate și care au raportat că nu au câștigat sau pierdut mai mult de două kilograme în decurs de cinci ani.

Echipa de cercetare a examinat 54 de comportamente ale acestora în gestionarea greutății. Oamenii de știință au descoperit că grupul care și-a menținut pierderea în greutate datorită câtorva strategii precum: stabilirea obiectivelor zilnice de consum alimentar, notarea a ceea ce au mâncat în fiecare zi, cântărirea alimentelor, reamintitul succeselor anterioare și menținerea unei stări pozitive. Alegerile mai sănătoase au devenit, de asemenea, mai automate, cu cât oamenii au continuat să facă acele alegeri. Aceste descoperiri sunt încurajatoare pentru cei care depun eforturi ca să-și mențină greutatea după ce slăbesc. 

Exces de greutate sau obezitate?

În timp ce termenii „exces de greutate” și „obezitate” sunt similari, diferența dintre cei doi apare o dată cu indicele de masă corporală sau IMC, care este un indicator prin care se calculează greutatea corporală, în funcție de înălțime.

În general, o persoană cu un IMC de 25-29,9 este considerată a avea exces de greutate, în timp ce o persoană cu un IMC peste 30 este considerată a avea obezitate. O pierdere în greutate cu succes este asociată cu o varietate de beneficii pentru sănătate. Calitatea îmbunătățită a vieții observată în rândul celor care au pierdut în greutate și apoi s-au menținut cu succes în acest studiu poate servi drept o motivație importantă pentru persoanele care vor să-și mențină greutatea pe termen lung.


Iată câteva sfaturi practice pentru a-ți menține greutatea după ce slăbești: 

Fă mișcare cât mai des

Să faci mișcare timp de cel puțin 30 de minute pe zi te ajută să-ți menții greutatea, prin echilibrarea caloriilor consumate.

Mănâncă în fiecare zi micul dejun

Cei care iau micul dejun tind să aibă obiceiuri mai sănătoase, reușind astfel să își mențină greutatea.

Consumă multe proteine

Proteinele te pot ajuta să îți menții greutatea prin reducerea apetitului, stimularea metabolismului și reducerea aportului total de calorii.

Cântărește-te regulat

Să te cântărești te poate ajuta să-ți menții greutatea , ținându-te la curent cu progresele tale.

Fii atent la aportul de carbohidrați

Limitarea aportului de carbohidrați, în special a celor rafinați, poate contribui la prevenirea recuperării greutății pierdute.

Ridică greutăți

Să ridici greutăți de cel puțin două ori pe săptămână poate ajuta la menținerea greutății prin păstrarea masei musculare.

Hidreatează-te

Apa consumată în mod regulat  diminuează senzația de sațietate și îți poate  stimula metabolismul, ambii factori fiind importanți în menținerea greutății.

Odihnește-te suficient

Alocarea unui timp suficient pentru somn te poate ajuta să-ți menții greutatea, ținând nivelul hormonilor sub control.

Gestionează stresul

Este important să gestionezi stresul, pentru a-ți menține și greutatea, deoarece excesul de stres poate crește riscul creșterii în greutate, stimulând pofta de mâncare.

Urmărește aportul alimentar zilnic

Înregistrarea aportului alimentar de la o zi la alta te poate ajuta să îți menții pierderea în greutate, făcându-te conștient de câte calorii și nutrienți consumi.

 

 

 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
1 Studiul „Behavioral and Psychological Strategies of Long‐Term Weight Loss Maintainers in a Widely Available Weight Management Program”, publicat în revista Obesity, 2020; autori: Suzanne Phelan, Tate Halfman, Angela Marinilli Pinto, Gary D. Foster
Science Daily - Top strategies for successful weight loss maintenance
https://www.sciencedaily.com/releases/2020/01/200123095850.htm
Healthline -The 17 Best Ways to Maintain Weight Loss
https://www.healthline.com/nutrition/maintain-weight-loss


 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0