Alimente pentru o piele sanatoasa

Cand vorbim despre cancer, indiferent de localizarea si tipul lui, nu putem afirma cu convingere ca o alimentatie sanatoasa este un mijloc garantat de preventie. Insa nu putem nega importanta pe care alimentatia o are la nivelul intregului organism. Asadar, am aflat pentru voi care sunt alimentele care pot avea un rol activ in preventia cancerului de piele.

Dieta mediteraneana este mai sanatoasa

Cercetarile privind incidenta cancerului de piele acopera intreaga lume, insa s-au concentrat de-a lungul timpului in special pe zona mediteraneana, unde soarele este activ o perioada foarte lunga din an. Studiile au aratat insa ca, desi se expun razelor soarelui mai multe zile pe an, locuitorii din aceste regiuni sunt mai putin predispusi la cancer de piele si melanom decat americanii, de exemplu.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Un factor care contribuie la incidenta scazuta ar putea fi nuanta maslinie a pielii, in special fiindca este cunoscut faptul ca unul dintre cei mai importanti factori de risc este tenul foarte deschis la culoare, specific popoarelor nordice. Cu toate acestea, cercetatorii sunt convinsi ca si dieta joaca un rol crucial, intrucat intre cele doua popoare oferite ca exemplu exista diferente foarte mari in ceea ce priveste regimul alimentar. 

Intr-un studiu realizat de cercetatorii italieni si publicat in International Journal of Epidemiology, este validat faptul ca o dieta bogata in fructe, legume, peste si ierburi proaspete, dar si grasimi sanatoase, precum uleiul de masline, reduce riscul de melanom cu pana la 50%.

Ce sa mancam pentru o piele sanatoasa

Principala regula este: alimente bogate in antioxidanti. Si asta pentru ca o cantitate mare de antioxidanti din piele si corp poate neutraliza radicalii liberi si, astfel, poate preveni sau ingreuna evolutia cancerului de piele.

Asigura-te ca peste 60% din alimentatia ta este formata din:

  • legume crucifere (broccoli, conopida, varza)
  • citrice
  • crustacee
  • peste gras (somon, sardine, macrou, pastrav)
  • condimente proaspete (salvie, rozmarin, patrunjel, busuioc)
  • ceai verde si negru
  • vin rosu, in cantitati moderate
  • surse de beta-caroten: morcovi, suc de fructe, mango, spanac, cartofi dulci
  • surse de luteina: varza, spanac, varza creata
  • surse de licopena: tomate, pepene verde, guava, caise
  • surse de seleniu: nuci de Brazilia
  • surse de vitamina A: cartofi dulci, lapte, galbenus de ou, mozzarella
  • surse de vitamina C: multe fructe, cereale, peste
  • surse de vitamina E: migdale si alte fructe cu coaja lemnoasa; multe uleiuri, inclusiv de sofran si porumb.


Un alt aliat de pret al sanatatii pielii, ce trebuie mentionat, este ceaiul verde. Acesta protejeaza pielea de daunele aduse de expunerea la radiatiile ultraviolete, precum si de procesul natural de imbatranire. Catehinele, ingrediente active din ceaiul verde, au un efect benefic asupra pielii. Nu consuma, insa, ceaiul verde cu lapte, intrucat laptele va reduce efectul antioxidant al ceaiului.

Tot ce mancam ne afecteaza (si) pielea. De aceea, este important sa adoptam o dieta sanatoasa si echilibrata, fara excese si care sa contina cantitati cat mai reduse de grasimi trans si zaharuri.

 

 

Bineinteles, alimentatia sanatoasa nu este suficienta pentru o piele sanatoasa. Pielea are nevoie de hidratare, de protectie solara, precum si de un aport sanatos de vitamine si antioxidanti, fie din alimente, fie din suplimentele alimentare.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul “Diet and skin cancer: the potential role of dietary antioxidants in nonmelanoma skin cancer prevention”, publicat pe www.ncbi.nlm.nih.gov, autori: Rajani Katta si Danielle Nicole Brown
  • Studiul “ Diet quality and risk of melanoma in italian population”, publicat pe www.ncbi.nlm.nih.gov, autori: Carlotta Malangoli, Marccella Malavoti, Claudia Agnoli, catherine M Crespi, Chiara Florentini, Francesca Farnetani, Caterina Longo, Cinzia Ricci, Giuseppe Albertini, Anna Lanzoni, Leonardo Veneziano, Calorgero Pagliarello, Marcello Santini, Pier Alessandro Fanti, Emi Dika, Sabina Sieri, Marco Vincenti

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0