Sporturile de iarnă – riscuri şi prevenţie

În fiecare an, milioane de oameni se adună pe pârtiile de schi și pe patinoare pentru a se bucura de câteva ore de patinaj, de schi și de alte sporturi de iarnă. Pentru că acestea vin la pachet cu multe accidentări, este bine să știi ce să faci ca să le previi.

Entorsele, luxaţiile şi fracturile sunt printre cele mai comune leziuni cauzate de sporturile de iarnă. Până la jumătate dintre toate accidentările sportive pot fi prevenite cu planificarea și pregătirea potrivite. Așadar, asigură-te că urmezi aceste sfaturi neprețuite pentru prevenirea accidentărilor sportive.

Fă pauze regulate

Fă pauze dese pentru a te hidrata, realimenta și recupera. Acest lucru va oferi mușchilor suprasolicitați o pauză și le va permite să continue apoi antrenamentul. De asemenea, pauzele sunt bune și dacă ești cu copiii. Chiar dacă nu par obosiți, epuizarea musculară îi va pune în pericol și va crește riscul de accidentare.

Fii atent la starea vremii

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Vremea de iarnă poate fi destul de imprevizibilă. Într-un moment poate fi cald, însorit, iar în momentul următor pot apărea condiții periculoase și nefavorabile. Dacă ai planificată o zi cu sporturi de iarnă în aer liber, verifică prognoza înainte. Condițiile meteo nefavorabile cresc probabilitatea de accidentare sportivă.

Mergi cu un partener

Atunci când practici sporturi de iarnă, cel mai periculos lucru pe care îl poți face este să mergi singur. Chiar și sporturile solitare, cum ar fi schiatul și patinajul, prezintă riscul unor vătămări care îți pot pune viața în pericol. Iar dacă suferi un accident, nu poți să te ajuți singur. Minimizează riscul și ia pe cineva cu tine. Stați suficient de aproape unul de celălalt, astfel încât să poți reacționa rapid dacă există un accident. Verificați-vă unul pe celălalt dacă există semne de oboseală sau confuzie.

Fă exerciții de încălzire

Mușchii și inima ta trebuie să fie în formă bună înainte de orice tip de activitate fizică. Mușchii devin mai rigizi când temperatura scade, iar vasele de sânge se contractă. În consecință, ai mai multe riscuri să te epuizezi sau să dezvolți o crampă musculară și asta crește riscul unei vătămări mai grave. Acesta este motivul pentru care încălzirile ar trebui să joace un rol important în planul tău de prevenire a accidentelor la schi sau snowboard. 

Concentrează-te asupra mușchilor pe care îi vei folosi cel mai mult. De exemplu, fă mai multe exerciții de întindere a brațelor atunci când intenționezi să schiezi sau să joci hochei și mai multe întinderi ale picioarelor dacă mergi la patinaj sau snowboard.

Utlizează echipament de protecție

Cele mai frecvente accidentări sportive de iarnă pot fi reduse la minimum - sau prevenite cu totul - prin purtarea echipamentelor de protecție. Iar piesa cea mai importantă este casca. Atunci când alegi o cască, verifică să aibă un strat exterior puternic și strat de absorbție a șocurilor. Dacă ai o cască veche, verifică dacă există semne de uzură (chiar și câteva mici fisuri pot face daune semnificative). Poartă o cască special concepută pentru activitatea în care ești implicat. O cască pentru bicicletă nu va fi potrivită atunci când schiezi. Asigură-te că ți se potrivește bine casca, pentru că una necorespunzătoare va fi ineficientă.

Poartă îmbrăcăminte adecvată

Pe timpul iernii, purtăm haine groase care să ne țină de cald. Atunci când faci sport pe timp de iarnă, îmbrăcămintea face mai mult decât să îți țină doar de cald. Pe de o parte, trebuie să te protejeze de arsurile cauzate de vânt, de îngheț și de soare, iar pe de altă parte, trebuie să fie suficient de flexibile ca să îți permită să te deplasezi. Atunci când alegi ținuta pentru sportul de iarnă, asigură-te că articolele vestimentatre principale (geacă, mănuși, ghete) sunt impermeabile, că au căptușeală izolată și sunt realizate din țesături respirabile.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie

https://www.oip.com/dont-let-common-winter-sports-injuries-freeze-your-fun/
https://reference.medscape.com/features/slideshow/winter-sports-injuries#page=4
https://www.gebauer.com/instant-ice/blog/how-to-avoid-the-most-common-winter-sports-injuries

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0