Lacrimile artificiale, eficiente dacă ai ochii obosiți

Când ai ochii obosiți, poți să iei o serie de măsuri prin care să rezolvi această neplăcere, cum ar fi utilizarea lacrimilor artificiale, a unei comprese calde sau a unor exerciții oculare.

Dacă ai un job care presupune lucrul susținut la calculator, știi foarte bine că, după un anumit număr de ore, ochii încep să-ți obosească și, uneori, să se înroșească și să se irite. Există mai multe soluții pentru a face față acestor probleme.

Încearcă lacrimile artificiale 

Picăturile pentru ochi pe care le poți cumpăra fără prescripție medicală sau cu prescripție atenuează nu doar uscăciunea oculară, ci și oboseala, roșeața și iritațiile. Folosește lacrimile artificiale chiar și atunci când ochii tăi se simt bine pentru a-i menține hidratați și pentru a opri revenirea simptomelor neplăcute. Sau, dacă preferi să lucrezi cu lacrimile tale naturale, e bine ca, din când în când, să te oprești din ce faci și să clipești mai des, mai ales când ești pe un dispozitiv digital. De obicei, clipim de 15 ori într-un minut. Dar când suntem pe un computer, acest lucru poate scădea până la a clipi de numai 5-7 ori.

Aplică un prosop cald

Când ai ochii obosiți și dureroși, așază peste ei un prosop înmuiat în apă caldă. Compresele calde pot să adauge umiditate ochiului, să calmeze durerea, să crească fluxul de sânge în zona oculară și să relaxeze spasmele musculare.
Spală-te bine pe mâini înainte de a proceda așa, astfel încât bacteriile să nu îți pătrundă în ochi. Scufundă prosopul în apă pe care ai fiert-o până a dat în clocot (pentru a o steriliza) și ai răcit-o până a ajuns călduță, cât să fie suportabilă pentru ochi. Apoi pune prosopul pe ochi timp de 5-10 minute.

Apelează la pliculețele de ceai răcite

Pliculețele de ceai sunt bune pentru mai mult decât a prepara o băutură fierbinte. Acestea funcționează și ca o compresă rece și relaxantă pentru ochi. După ce îți prepari ceaiul obișnuit, nu arunca pliculețul, ci pune-l într-un recipient curat în frigider. Odată ce s-au răcit, pune pliculețul pe pleoape pentru a calma ochii și a reduce umflăturile. Asigură-te că ți-ai spălat bine fața și mâinile și ai scos lentilele de contact înainte de a face acest lucru.

Fă exerciții oculare

Ochii tăi au mușchi care pot beneficia și de un antrenament. Încearcă acest lucru: ține degetul arătător la câțiva centimetri de ochi și concentrează-te asupra lui. Apoi, privește mai departe, la câțiva metri, după care concentrează-te din nou pe deget. Repetă exercițiul de câteva ori. Sau, închide ochii, rotește-i în sus către tavan, apoi în jos, spre podea. Uită-te la dreapta, apoi la stânga. Aceste exerciții simple nu întăresc mușchii ochilor, așa cum se întâmplă cu cele pentru corp, însă pot ajuta la atenuarea oboselii oculare.

Îmbunătățește calitatea aerului

Când ochii tăi sunt uscați, îi simți și mai obosiți decât sunt în realitate. Folosește un umidificator pentru a adăuga umezeală în aerul din cameră. Un nivel de umiditate de cel puțin 45% este cel mai bun. De asemenea, nu sta aproape de gurile de aerisire, astfel încât să nu îți sufle aer uscat direct pe față. Dacă fumezi, e bine să știi că acest obicei dăunează sănătății oculare și generale.

Reglează luminile și ecranul dispozitivelor electronice

Sarcini diferite necesită tipuri diferite de lumină. În timp ce te uiți la televizor, este mai bine pentru ochi dacă păstrezi camera ușor luminată decât dacă stai în întuneric complet. Când citești la lumina veiozei, ai grijă ca lumina să fie plasată undeva în spatele tău și să-ți lumineze bine paginile cărții. Pe ecranele digitale, reglează luminozitatea pentru a se potrivi cu nivelul de lumină din jurul tău. De asemenea, reglează contrastul ecranului, astfel încât ochii să nu fie nevoiți să se încordeze pentru a vedea bine.

Poartă ochelari de computer

Cu acești ochelari de vedere, ochii se pot adapta la distanța de până la ecran. Acești ochelari au lentile speciale pentru a te ajuta să schimbi rapid focalizarea între distanțele apropiate, medii și cele îndepărtate. E bine de știut că ochelarii de computer nu sunt aceiași cu ochelarii care blochează lumina albastră. Specificațiile de blocare a luminii albastre te pot face să te simți mai confortabil, dar nu împiedică întotdeauna apariția oboselii ochilor.

Acoperă-ți ochii cu palmele

Experții oculari leagă această tehnică de o terapie alternativă numită Metoda Bates, denumită după medicul oftalmolog William Bates, care s-a întrebat dacă ochelarii sunt singura modalitate de a repara vederea unei persoane. Cercetările arată că metoda sa nu corectează vederea, dar acoperirea ochilor cu palmele ar putea ajuta la ușurarea oboselii oculare. Metoda este cât se poate de simplă: pune palmele peste ochii închiși, fără a pune, însă, presiune pe globii oculari și rămâi așa 5 minute. Acest obicei te poate ajuta să îți relaxezi ochii.

Schimbă configurarea computerului

Micile ajustări în ceea ce privește computerul pot face o mare diferență pentru ochii tăi. Asigură-te că ecranul este la o distanță de 50-60 cm de fața ta. Centrul ecranului trebuie să fie ușor sub nivelul ochilor (10-12 cm). Dacă nu ai cum să pui ecranul computerului chiar la aceste distanțe, îți este de ajutor un scaun pe care să îl poți deplasa mai sus sau mai jos. Reglează și dimensiunea textului, astfel încât să nu fii nevoit să îți îngustezi ochii pentru a vedea clar literele. Pune-ți lângă monitor un suport în care să-ți păstrezi documentele de care ai nevoie, acest lucru limitând cât de mult îți miști ochii înainte și înapoi.

Ia pauze de la statul cu privirea în ecran

Experții spun că, atunci când utilizezi un dispozitiv digital, ar trebui să faci pauze de ecran regulate. Ei recomandă regula 20-20-20, care înseamnă să iei o pauză de 20 de secunde la fiecare 20 de minute pentru a privi ceva aflat la 20 de metri distanță. Un alt sfat ar fi acela că, pentru fiecare două ore de stat cu privirea în ecran, e indicat să-ți odihnești ochii timp de 15 minute.

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
AAO - Eye Strain: How to Prevent Tired Eyes
https://www.aao.org/eye-health/diseases/what-is-eye-strain
Mayo Clinic -Eyestrain
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/eyestrain/diagnosis-treatment/drc-20372403


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0