Cum iti pune ora de vara sanatatea in pericol

Trecerea la ora de vara poate avea un impact serios asupra sanatatii tale, cauzand o serie de probleme – iata cum iti pune sanatatea in pericol aceasta schimbare aparent banala!

Cu toate ca este vorba doar de 60 de minute, modificarile care se produc in organism odata cu trecerea la ora de vara pot fi majore.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In primul rand, ritmul circadian, care regleaza ciclurile de somn, este dereglat si nu se va regla de pe o zi pe alta. Asta si pentru ca seara ne va fi destul de greu sa adormim mai devreme, ceea ce inseamna ca nu ne vom odihni suficient.

Iata cum iti afecteaza ora de vara organismul:

Apar problemele emotionale – instabilitatea emotionala apare cu usurinta pe fondul oboselii. Daca schimbarea orei iti afecteaza somnul, esti expus acestei probleme. Asta pentru ca privarea de somn are un impact direct asupra amigdalei – centrul emotiilor din creier. Asadar, atunci cand esti nedormit, ai tendinta de a fi mai instabil emotional, mai nervos si mai nemultumit.

Apar problemele de concentrare – tot din cauza lipsei de somn, poti resimti si probleme de concentrare ori tulburari de memorie in primele zile dupa modificarea orei, pana cand organismul reuseste sa se adapteze.

Risc cardiac crescut – statisticile arata ca exista o crestere a cazurilor de infarct miocardic imediat dupa ce se trece la ora de vara. Specialistii nu au reusit inca sa depisteze care este cauza acestei cresteri. De vina ar putea fi stresul cauzat de adaptarea organismului la ora noua, precum si privarea de somn.

Cum poti reduce impactul negativ pe care schimbarea orei il poate avea asupra sanatatii

  • Daca te trezesti cand inca e intuneric afara, aprinde toate luminile din casa, astfel incat sa te dezmeticesti mai usor. Imediat ce soarele rasare, iesi afara sau pe balcon, expunandu-te razelor acestuia.
  • Iesi la o plimbare matinala. Aerul rece al diminetii si lumina naturala te vor umple de energie. Daca nu ai timp pentru plimbari, mergi la serviciu pe jos sau coboara macar cu o statie mai devreme din autobuz si incheie-ti drumul catre serviciu cu o scurta plimbare.
  • Seara, intra in dormitor mai devreme. In primele zile dupa trecerea la ora de vara, incearca sa iti modifici usor programul, astfel incat sa te intinzi in pat mai devreme decat de obicei, chiar daca nu dormi neaparat. Citeste o carte sau uita-te la un film – sunt sanse mari sa adormi mai devreme si chiar daca nu adormi, te vei odihni.
  • Evita cofeina dupa orele pranzului inainte cu cateva zile de schimbarea orei, dar si la cateva zile dupa. In acest fel, nu vei avea probleme cu somnul seara.
  • Renunta la somnul de la amiaza. Daca obisnuiesti sa dormi si pe timpul zilei, in perioada modificarii orei ar trebui sa elimini acest obicei din rutina zilnica. Asta pentru ca iti poate afecta calitatea somnului seara.

 

Trecerea la ora de vara poate fi obositoare si te poate face sa te simti putin confuz si epuizat in primele zile, insa vestea buna este ca adaptarea organismului se va face in cel mult 5 zile. Asadar, in prima saptamana dupa trecerea la ora de vara trebuie sa folosesti toate strategiile pe care le ai la indemana pentru a fi mai energic.

Alimentatia sanatoasa, smoothie-urile si ceaiurile te vor ajuta sa iti mentii energia pe parcursul zilei. Si sportul este de mare ajutor in acest sens, asa ca nu e indicat sa te folosesti de scuza oboselii pentru a trage chiulul de la sala de fitness.

Daca simti ca simptomele neplacute nu dispar dupa o saptamana, e recomandat sa mergi la medic, poate fi vorba despre o problema de alta natura.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0