Cum calmezi mâncărimile produse de eczeme pe timpul nopții

Eczema sau dermatita este o afecțiune a pielii care provoacă leziuni însoțite de mâncărime și inflamație. Simptomele specifice eczemei se agravează adesea noaptea și îți pot tulbura somnul. Chiar dacă este o afecțiune destul de neplăcută, există metode care pot ameliora inflamația și mâncărimile și pot ajuta astfel  persoanele cu eczeme să se odihnească mai bine. 

Cum îți afectează eczemele somnul?

Somnul este vital pentru sănătatea oricui, iar atunci când ai eczeme severe, odihna poate avea serios de suferit. Lipsa unui somn de calitate și a suficiente ore de odihnă afectează nu doar sănătatea și bunăstarea ta mentală, dar îți pot agrava și eczema.

Un studiu publicat în Journal of Investigative Dermatology, care a chestionat aproape 35.000 de adulți, a arătat că persoanele cu eczeme au riscuri mai mari de oboseală, somnolență în timpul zilei și insomnie pe timpul nopții. Studiul a raportat, de asemenea, incidențe mai mari de boli și vizite la medic legate de tulburări de somn asociate cu eczemele. De asemenea, s-a constatat un risc crescut de tulburări psihologice și accidente de muncă.

Întreruperea somnului este frecventă, afectând 33% până la 87% dintre adulții cu eczeme. Afecțiunea provoacă dificultăți de somn la 83% dintre copiii cu eczeme, iar acest lucru le poate afecta semnificativ calitatea vieții.

Iată de ce simptomele eczemei se agravează noaptea și cum poți să le previi.

De ce se agravează eczema noaptea?

Cercetătorii nu sunt siguri ce cauzează eczemele, dar în declanșarea lor pot fi implicați diverși factori genetici și de mediu.

Simptomele eczemei se pot agrava noaptea din câteva motive:

•    Datorită ciclurilor de somn și veghe ale corpului, temperatura ta scade noaptea, ceea ce poate face pielea să simtă mâncărimi.
•    Totuși, dacă te hidratezi corespunzător în timpul zilei, este posibil ca efectele să se reducă noaptea.
•    Ești mai predispus să te scarpini în somn, ceea ce poate agrava mâncărimea.
•    Când ai eczeme, tinzi să te trezești de câteva ori în timpul nopții fără să-ți dai seama. S-ar putea să te zgârii când te scarpini, deoarece ești prea somnoros pentru a-ți aminti că de fapt nu e bine să te scarpini. Lezarea pielii poate agrava mâncărimea, ceea ce îți poate întrerupe și mai mult somnul.

Persoanele cu eczeme și alte persoane care au pielea sensibilă ar trebui să evite următoarele, mai ales înainte de culcare:

•    săpunuri, loțiuni și produse cosmetice care conțin parfumuri sau coloranți
•    produse de curățare casnice
•    acarienii
•    benzină
•    nichel și alte metale
•    fum de țigară
•    transpirația
•    activități solicitante

Dacă simptomele eczemei nu se reduc în timp, te împiedică să dormi sau  afecțiunea se agravează, medicul îți poate recomanda medicamente imunosupresoare. Acestea împiedică sistemul imunitar să reacționeze excesiv și să declanșeze crize. Terapia cu lumină sau fototerapia poate ajuta și în cazul eczemelor severe.

Mâncărimea la culcare la sugari și bebeluși

Eczema poate apărea mai întâi în timpul copilăriei, de obicei ca o erupție pe față și pe scalp. Acest lucru le poate provoca bebelușilor mâncărime și disconfort pe timp de noapte.

Adesea, tratamentele pentru copii și bebeluși sunt aceleași cu cele pentru adulți, dar poți lua anumite măsuri de precauție suplimentare pentru a le asigura confortul copiilor, în special noaptea.

Pentru a reduce simptomele eczemei la bebeluși:

•    recunoaște și evită declanșatorii
•    urmează o rutină zilnică de îmbăiere și hidratare
•    evită sau ai grijă când utilizezi unguente antibacteriene, cum ar fi cele care conțin neomicina sau bacitracină, deoarece pot irita pielea
•    evită utilizarea șervețelelor pentru bebeluși care conțin izotiazolinone, care pot declanșa reacții cutanate
•    evită șampoanele și alte produse care conțin cocomidopropil betaină

Cum să previi mâncărimea cauzată de eczeme noaptea

Una dintre cele mai bune modalități de a preveni apariția eczemelor pe timp de noapte este evitarea declanșatorilor înainte de culcare. Unii factori declanșatori pot include diverse activități și țesături.

Următoarele sfaturi pot ajuta la prevenirea mâncărimii eczemelor pe timp de noapte:

•    Hidratează-te bine înainte de culcare. Utilizează o cremă hidratantă pe bază de ulei sau o cremă cu substanțe medicamentoase, cum ar fi o cremă cu steroizi, înainte de culcare. Un medic îți poate prescrie unguente topice mai puternice.
•    Fă baie sau duș înainte de culcare. Baia regulată este importantă pentru a menține pielea hidratată și a preveni infecțiile. Hidratează-te întotdeauna în următoarele 3 minute după baie, pentru a menține apa în piele.
•    Încearcă terapia de hidratare umedă. Dacă pielea ta tinde să se usuce pe timpul nopții în zonele cu eczeme, încearcă să înfășori o cârpă umedă în jurul acestora, după ce ai folosit un produs de hidratare. Păstrarea acesteia peste noapte poate ajuta la menținerea pielii hidratate.
•    Evită țesăturile dure. Nu folosi cearșafuri sau pijamale din țesături care pot irita pielea, cum ar fi lâna sau poliesterul. Îmbrăcămintea și lenjeria de pat din bumbac 100% sau satin sunt mai blânde cu pielea.
•    Evită alergenii înainte de culcare. Mulți oameni cu eczeme au, de asemenea, diverse alergii, iar activarea acestora pot agrava simptomele eczemei. Poate ajuta să stai departe de alergenii obișnuiți, cum ar fi polenul sau părul animalelor de companie, pe timp de noapte.
•    Ia un antihistaminic. Chiar dacă nu întotdeauna antihistaminicele reduc  mâncărimea, ele îți pot da o stare de somnolență, ajutându-te să adormi, în ciuda mâncărimii.
•    Încearcă melatonina. Un studiu din 2016 sugerează că suplimentul cu  melatonină poate ajuta copiii cu eczeme să adoarmă mai repede.
•    Poartă mănuși subțiri pe timpul nopții. Acestea fac mai dificilă zgârierea și pot ajuta la controlul mâncărimii eczemelor pe timp de noapte. Poți găsi în farmacii mănuși care ajută la hidratarea mâinilor după aplicarea unei creme de mâini, folosește-le pe acelea. 
•    Păstrează temperatura din dormitor mai rece. Transpirația sau pur și simplu senzația de căldură pot accentua senzația de mâncărime.
•    Fă-ți o igienă a somnului. Dormi la aceeași oră în fiecare noapte și fă-ți timp pentru o activitate relaxantă, cum ar fi lectura sau meditația, înainte de culcare.

Reține!

•    Eczema este o afecțiune comună, necontagioasă a pielii, care poate provoca mâncărime, erupții cutanate, porțiuni de piele aspră și durere.
•    Aceste simptome dispar frecvent odată cu vârsta. Aproximativ 95% dintre copiii cu eczemă nu mai prezintă simptome după 20 de ani.
•    Atunci când eczema provoacă mâncărime care îți perturbă constant somnul, îmbăierea, hidratarea și administrarea regulată de medicamente pot reduce semnificativ simptomele.
•    Chiar dacă eczema nu se poate vindeca niciodată complet, simptomele sunt de obicei controlabile.

 

 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0