7 sfaturi de urmat pentru a nu te îmbolnăvi când zbori cu avionul

Când călătorim cu avionul, avem un risc crescut de îmbolnăvire. Spațiul este unul mic, închis, iar anumiți germeni pot rezista și o săptămână în interior. La bord, ne aflăm în preajma multor persoane, dintre care există posibilitatea ca unele să fie bolnave. În plus, propriul nostru sistem imunitar poate fi slăbit din cauza oboselii asociată adesea cu călătoria. De ce recomandări e bine să ții cont pentru a limita contactul cu bacteriile, microbii și germenii și pentru a scădea riscul de îmbolnăvire?

Odihnește-te bine înainte de călătorie

Un somn bun de 7-8 ore înainte de o călătorie cu avionul este unul dintre cele mai utile lucruri pe care le poți face pentru a te asigura că sistemul tău imunitar funcționează la cei mai înalți parametri când pleci la drum. În acest fel, chiar dacă în avion vei lua contact cu anumiți germeni, sistemul imunitar te poate apăra de ei mai eficient.

Mănâncă ceva sănătos

Mâncarea din avion este de multe ori prea sărată, grasă sau dulce și poate conține aditivi nocivi pentru sănătate, deci e indicat ca, înainte de călătorie, să consumi ceva sănătos. O salată de crudități cu o proteină slabă (pește, pui, brânză slabă sau tofu) și cu zeamă de lâmâie ajută la stimularea sistemului imunitar.

Alege locul de la geam

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Potrivit unui studiu recent al unei reviste științifice, locul de la fereastră este cel mai ferit când vine vorba de contactul cu microbii. Pe scaunul de la geam intri mai puțin în contact cu alte persoane decât dacă ești pe cel din mijloc sau pe cel dinspre hol. De asemenea, e bine să alegi un loc cât mai departe de toaletă, unde pasagerii tind să staționeze.

Dezinfectează spațiul

Când te așezi la locul tău în avion, folosește unul-două șervețele dezinfectante pentru brațele scaunului, centură și măsuța rabatabilă pe care îți pui mâncarea sau revistele. Dacă mergi la toaletă, spală-te bine pe mâini, iar poi folosește un șervețel sau un gel dezinfectant (care să conțină cel puțin 60% alcool) când te întorci la locul tău. De asemenea, evită să-ți atingi fața și să te freci la ochi dacă nu ai mâinile dezinfectate și nu atinge buzunarul plasat pe scaunul din fața ta în care se află revistele, pentru că este unul dintre cele mai pline de microbi spații din avion. Dacă obișnuiești să citești, e recomandat să-ți aduci de acasă reviste sau cărți. Deși, în principiu, avioanele sunt curățate după fiecare zbor, cel mai probabil nu sunt și dezinfectate cu atenție, iar microbii și bacteriile se pot ascunde oriunde. 

Păstrează-ți sângele în mișcare

Statul pe scaun mai multe ore este nociv pentru circulația sangvină. Din timp în timp, rotește-ți gleznele, întinde brațele și picioarele sau, dacă zborul este mai lung, ridică-te și mergi dintr-un capăt în altul al avionului. Persoanele care se află la risc de tromboză (dezvoltarea unui cheag de sânge, care apare mai ales la nivelul picioarelor) e bine să poarte ciorapi de compresie și să-și ia medicamentele pentru subțierea sângelui recomandate de medic.

Bea apă

Ca urmare a schimbărilor de presiune din timpul zborului, a umidității scăzute, a cantității reduse de oxigen, dar și a faptului că ești într-o călătorie și tinzi să nu-ți mai respecți cu atâta strictețe obiceiurile bune de acasă, pericolul de deshidratare este mai mare. În primul rând, e indicat să bei mai multă apă în ziua precedentă călătoriei, dar să nu uiți să te hidratezi nici în timpul zborului, mai ales dacă acesta durează câteva ore. Evită consumul de alcool în timpul zborului, pentru că te vei deshidrata și mai tare: ficatul se va lupta să ți-l proceseze, ceea ca va face să scadă și forța sistemului imunitar. Cafeaua este o altă băutură care grăbește deshidratarea.

Reglează-ți ritmul corpului

Când călătorești în zone aflate pe alt fus orar față de țara proprie, iar diferențele sunt foarte mari (de exemplu, o călătorie din România în SUA sau invers), apare fenomenul de jet lag. Această oboseală cauzată de diferențele de fus orar poate veni însoțită de dureri de cap, insomnie sau indigestie. Din acest motiv, e bine să începi adaptarea la noul fus orar cu câteva zile înainte de a pleca în călătorie, schimbându-ți treptat orele de culcare și de trezire.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock 
Bibliografie:
https://www.santemagazine.fr/sante/maladies/5-bons-conseils-pour-ne-pas-tomber-malade-en-avion-307026 
https://millionmilesecrets.com/guides/1-in-5-passengers-get-sick-on-every-plane-flight-here-are-10-tips-to-stay-healthy-on-your-next-flight/ 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0