Obiceiuri pe care le poti adopta pentru ameliorarea durerii lombare

Durerile de spate sunt printre cele mai des intalnite dureri in randul adultilor. Acestea pot avea diverse cauze, incepand de la suprasolicitarea musculaturii lombare si pana la afectiuni ale coloanei vertebrale. Indiferent de cauza durerilor joase de spate, exista o serie de obiceiuri care pot contribui la ameliorarea acestora!

Pentru ca durerile de spate sa fie ameliorate, e necesar ca presiunea de pe coloana vertebrala sa fie redusa, dar e nevoie si de reducerea efortului la care sunt supusi muschii din zona lombara, precum si de intarirea musculaturii. Adoptarea unor obiceiuri aparent banale poate sa reduca durerile lombare, indeplinind conditiile de mai sus!

Dormi cu o perna sub genunchi – daca ai obiceiul de a dormi pe spate, redu presiunea pusa pe zona lombara de greutatea corporala, prin amplasarea unei perne sub genunchi. Aceasta perna va reduce presiunea si va permite relaxarea spatelui pe timpul noptii.

stop artroza

Pune-ti o perna la spate atunci cand stai pe scaun – daca scaunul pe care stai nu ofera sustinere lombara, pune-ti o perna la mijloc, sprijinita de spatarul scaunului. In acest fel, coloana vertebrala va fi sprijinita si riscul de dureri lombare scade, la fel si intensitatea durerilor deja instalate.

Daca stai mult in picioare, schimba-ti des postura corpului – pentru a muta presiunea pusa pe zone diferite ale coloanei vertebrale atunci cand stai mult timp in picioare, este important sa iti schimbi postura des. Daca ai posibilitatea, tine-ti pe rand cate un picior ridicat pe o suprafata mai inalta (o scara sau ceva similar). Tine-ti urechile aliniate cu umerii si soldurile, trage-ti abdomenul si barbia in interior si relaxeaza-ti zona pelvina.

Intinde-te – fie ca stai pe scaun ore in sir, fie ca stai intins in pat sau chiar in picioare, coloana ta are de suferit. Detensioneaza musculatura si coloana vertebrala facand cateva exercitii de stretching usoare. Acestea stimuleaza circulatia sanguina si reduc presiunea pusa pe articulatii, ameliorand astfel durerile lombare.

Poarta incaltarile adecvate – cand stii ca urmeaza sa stai multe ore in picioare sau atunci cand iesi la plimbare sau la alergat, e important sa porti incaltaminte adecvata, care sa reduca presiunea pusa pe zona lombara. Pantofii achizitionati din farmacii, dar si pantofii sport, pentru alergat, sunt recomandati in asemenea situatii. Asigura-te ca talpa pantofilor purtati este suficient de groasa, astfel incat sa reduca impactul piciorului cu solul, si asigura-te ca aceasta ofera sustinere curburii labei piciorului.

Mananca zilnic alimente bogate in calciu – oasele puternice previn osteoporoza, afectiune care cauzeaza adesea dureri de spate. Mentine coloana vertebrala puternica, asigurandu-te ca mananci zilnic surse bogate in calciu. Laptele, iaurtul, legumele cu frunze verzi, dar si suplimentele alimentare cu calciu ofera organismului doza zilnica necesara.

Pentru sporirea absorbtiei calciului in oase, e nevoie si de un aport optim de vitamina D, care, la randul ei, se regaseste in alimente precum: pestele gras, galbenusul, ficatul de vita sau branza.

Nu sta intr-un loc prea mult timp – fa-ti un obicei din a te plimba ori de cate ori ai ocazia. La serviciu, daca iti suna telefonul, poarta discutia in timp ce mergi in jurul biroului. De asemenea, ori de cate ori se iveste ocazia, ridica-te de pe scaun si mergi la colegi din alte departamente, la toaleta sau afara, sa iei putin aer.

Statul intr-un singur loc exercita o presiune constanta asupra coloanei vertebrale, pe care o poti reduce, insa, prin asemenea pauze scurte, in care mergi si pui in miscare toate structurile corpului.  

Lucreaza-ti in mod regulat musculatura din zona lombara – de multe ori, durerile lombare apar din cauza ca musculatura din aceasta zona este suprasolicitata de miscari complexe sau prin ridicarea unor greutati prea mari. Fa-ti un obicei din a merge la kinetoterapie, la sala, ori din a face yoga sau pilates chiar si acasa, astfel incat sa iti fortifici musculatura spatelui. In acest fel, durerile din zona lombara sunt reduse.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0