Cum poate stilul de viata sa declanseze dureri lombare

Durerile lombare pot fi accentuate, uneori chiar cauzate, de alegerile pe care le facem zi de zi. Sedentarismul, pungile de cumparaturi prea grele si fumatul sunt doar cateva exemple de obiceiuri care ne maresc predispozitia pentru durerile lombare.

Unele activitati sau obiceiuri zilnice ne pot cauza dureri de spate, afectand calitatea vietii in mod considerabil – afla despre ce obiceiuri este vorba si fa tot posibilul sa le eviti pentru a-ti proteja spatele.

Sedentarismul – stilul de viata sedentar determina rigiditate la nivelul spatelui si slabeste totodata musculatura care sustine coloana vertebrala. Persoanele care au un asemenea stil de viata, ce presupune lipsa miscarii fizice, sunt mai predispuse si problemelor ce tin de degenerarea discurilor intervertebrale.

Adoptand un stil de viata mai activ, din care sportul sa faca parte, poti reduce considerabil riscul de dureri si afectiuni lombare. Exercitiile speciale pentru spate si abdomen vor fortifica musculatura, oferind astfel sustinere sporita coloanei vertebrale.

stop artroza

Statul pe scaun ore in sir – persoanele care, prin prisma meseriei pe care o au, trebuie sa petreaca ore multe stand pe scaun, prezinta de asemenea risc crescut de durere in zona lombara. Pentru a reduce riscul, e bine sa folosim un scaun adecvat, care sa sustina in mod corect coloana vertebrala.

Si postura adoptata trebuie sa fie una corecta, pentru a nu suprasolicita musculara din zona lombara, dar si pentru a nu deforma coloana vertebrala. Ideal ar fi ca spatele sa fie lipit de spatarul scaunului de birou. Trebuie evitata aplecarea catre fata atunci cand stam in sezut.

Ridicarea/ purtarea unor greutati – fie ca mergem la piata si facem prea multe cumparaturi pe care le caram apoi pana acasa, fie ca obisnuim sa purtam genti supradimensionate pe care le ingreunam cu diverse lucruri inutile, un lucru este cert: spatele nostru are de suferit. Laptopul, sticla de apa, agendele, pachetul pentru masa de pranz – toate acestea adunate cantaresc mai mult decat spatele tau ar trebui sa suporte.

Fa tot posibilul pentru a evita sa iti suprasoliciti spatele ridicand greutati. Incearca sa inlocuiesti geanta supradimensionata cu una de dimensiuni reduse si sa iti iei la tine intotdeauna doar lucrurile de care chiar ai nevoie. Daca nu poti renunta la anumite lucruri, inlocuieste macar geanta cu un rucsac – astfel greutatea se imparte pe ambii umeri, iar spatele nu este suprasolicitat intr-o anumita directie.

Potrivit specialistilor, nu ar trebui sa caram niciodata mai mult decat 10% din greutatea propriului corp, iar acest lucru este valabil in cazul persoanelor sanatoase, fara probleme cu spatele, precum hernia de disc.

 

 

Fumatul – fumatorii au de trei ori mai multe sanse sa dezvolte probleme cu spatele, comparativ cu nefumatorii. Potrivit specialistilor de la Universitatea din Michigan, SUA, nicotina ingroasa peretii vaselor de sange, restrictionand astfel fluxul sanguin de la nivelul spatelui, fapt ce determina vindecarea ingreunata in cazul unor leziuni la nivel lombar.

Supraponderabilitatea – kilogramele in plus favorizeaza durerile in zona lombara, mai ales la persoanele la care depozitele de grasime se afla in jurul taliei sau soldurilor. O dieta sanatoasa si exercitiile fizice practicate zilnic pot determina scaderea in greutate si, astfel, reducerea riscului de durere lombara.

Recomandari cu privire la stilul de viata, pentru ameliorarea durerilor lombare:

  • Practica sport cu regularitate – inotul, pilatesul si yoga sunt in mod deosebit benefice pentru zona lombara.
  • Scapa de kilogramele in plus daca esti supraponderal.
  • Renunta la fumat.
  • Renunta la stilul de viata sedentar.
  • Evita ridicarea greutatilor, iar cand nu ai de ales, ridica-le astfel incat sa iti protejezi spatele – apleaca-te prin indoirea genunchilor, mentinand spatele drept, apuca greutatile. apoi ridica-te mentinand spatele drept, prin indreptarea genunchilor.
  • Nu sta jos pentru perioade indelungate, daca ai un job de birou, fa tot posibilul sa te ridici din ora in ora pentru a iti relaxa musculatura spatelui.
  • Invata cum sa faci fata stresului prin practicarea unor tehnici de relaxare precum exercitiile de respiratie – stresul creste tensiunea musculara, iar relaxarea va ameliora durerile de spate.
  • Renunta la pantofii cu tocuri inalte.
  • Evita sa dormi pe burta si inlocuieste salteaua pe care o ai cu una mai ferma.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0