Cum să nu te îngrași de Sărbători: reguli esențiale pentru a-ți menține greutatea

Dacă vrei să-ți păstrezi silueta, ține cont de aceste recomandări ca să nu acumulezi kilograme în perioada Sărbătorilor. 

Regula nr. 1. Cea mai importantă regulă de urmat în perioada Sărbătorilor este aceea de a Nu te așeza niciodată flămând la mesele festive! Asta pentru că foamea și pofta sunt cei mai mari dușmani ai siluetei tale, cu care este extrem de greu să lupți, mai ales când se aliază! 

Așadar, respectă-ți mesele din ziua respectivă și orele obișnuite de masă, chiar dacă vei mânca mai puțin, nu te vei așeza lihnit de foame la masa îmbelșugată și astfel vei reuși să alegi cu mult mai multă grijă alimentele, fără să fii nevoit să recuperezi prin dietă caloriile ingerate de obicei la acest gen de mese festive. 

Regula nr. 2. Nu ciuguli de pe masă! Asta te poate păcăli cu privire la cantitatea pe care o mănânci. Alege câte o porție din tot ceea ce-ți face cu ochiul de pe masă și așează totul pe o farfurie. 

Regula nr. 3. Mănâncă fără să te simți vinovat(a) pentru ceea ce ți-ai pus în farfurie, dar nu o reumple decât cu ceea ce ți-a plăcut în mod deosebit, o singură porție! Evită pâinea și foitajele și alege să combini mereu alimentele mai grele cu legume din plin! 

Regula nr. 4. Nu mânca la mesele de sărbătoare aceleași tipuri de alimente pe care le consumi în mod regulat, în toate celelalte zile ale anului - cum ar fi mezeluri, semipreparate, cașcaval, brânzeturi, pâine, orez sau cartofi. Alege să-ți cheltuiești caloriile pe ceva deosebit! 

Regula nr. 5. Savurează mâncarea. Nu mânca pe fugă, nu mânca repede, nu mânca în timp ce vorbești cu ceilalți. Mănâncă cu înghițituri cât mai mici, pune tacâmurile jos, mestecă bine fiecare îmbucătură, savurează și înghite și abia apoi ia următoarea înghițitură. 

Regula nr. 6. Nu mai mânca după ce te-ai săturat. Fii în contact mereu cu corpul și stomacul tău, verifică regulat senzația de sațietate și fă pauze mai lungi între felurile de mâncare. Dacă nu poți să renunți la vreun fel de mâncare și vrei să mănânci din toate, atunci gustă din bunătățile de pe masă câte puțin.

Regula nr. 7. Fă mișcare! În situația actuală, când trebuie să stăm în casă, pentru a preveni îmbolnăvirea cu noul coronavirus SARS-CoV-2, nu mai putem face plimbări lungi după masă, să ne bucurăm de vreme, de natură, împreună cu cei mici (nepoții, copiii tăi) în parc ori pur și simplu admirând natură în acest sezon. Prin urmare, poți face câteva exerciții acasă. Există numeroase aplicații care te pot ajuta în acest sens.

Regula nr. 8. Dormi suficient! În perioada sărbătorilor, privarea de somn este o problemă destul de comună și poate determină acumularea kilogramelor nedorite, iar explicația e simplă: persoanele care nu dorm suficient au tendința de a fi mai infometate și să consume astfel mai multe calorii la o masă. Motivul pentru care se întâmplă toate acestea este faptul că orele reduse de somn pot crește nivelul hormonului foamei, iar în cele din urmă, acest lucru duce la un consum mai mare de calorii la mesele de sărbători. În plus, somnul inadecvat a fost asociat cu încetinirea metabolismului. 

Regula nr. 9. Alege un mic dejun sănătos! Studiile confirmă faptul că oamenii care mănâncă micul dejun ajung să consume mai puține calorii de la alte mese, pe parcursul zilei. Așa că persoanele care nu sar niciodată peste micul dejun au numai de câștigat, deoarece micul dejun le "alimentează" creierul cu energie, le menține metabolismul în funcțiune și îi ajută să îndeplinească sarcinile mai bine. 
  
Regula nr. 10. Mănâncă o supă sau o salată înainte de masa festivă de Sărbători. Studiile au arătat că felul principal care este alcătuit dintr-o salată verde mare, asezonată cu un dressing light (fără prea multe calorii) sau un bol de supă de legume poate reduce caloriile totale pe care le mănânci la o masă. Aceste alimente extrem de hrănitoare îți pot reduce apetitul, astfel încât la masa festivă să nu fii tentat să consumi alimente în exces.
  
De reținut! 
 
Optează pentru farfurii mici, în care îți vei pune porții mici de mâncare, evită sosurile grase, făcute cu smântână sau sosul din tavă cu friptură. În privința alcoolului, fii cu băgare de seamă. Încearcă să bei cel mult una sau două băuturi alcoolice
  
Contează și ce tip de alcool consumi: alege o bere light sau vin dacă nu vrei să te îngrași. După ce consumi cantitatea de alcool permisă, bea apa sau ceai cu gheață neîndulcit, ceai cald din plante ori o cafea. 

 


 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • WebMD - https://www.webmd.com/diet/obesity/features/dont-gain-weight-during-the-holidays#2
  • Cleveland Clinic - https://my.clevelandclinic.org/health/articles/17509-weight-gain--the-holidays-steps-to-prevent

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0