Ce sa rontai la birou pentru un plus de energie

Te confrunti deseori cu o lipsa de energie in timpul programului de lucru, mai ales dupa-amiaza? Iata cateva idei de gustari care te pot ajuta sa iti recapeti energia, pentru o productivitate crescuta.

Banane sau mere

Fructele sunt o gustare la indemana, sanatoasa si cu efecte vizibile, in special datorita continutului de zahar. Cel mai simplu de consumat sunt bananele si merele, insa poti alege orice fructe preferi. Pe langa zaharuri, fructele iti vor oferi si vitamine, minerale, fibre.

Atentie insa la excesul caloric si nu confunda fructele intregi cu sucurile din fructe, fie ele si 100% naturale. Intr-un singur pahar de suc sau smoothie intra mai multe fructe decat ai putea consuma ca atare, ceea ce inseamna ca pe langa energie, vei avea parte si de un exces de zaharuri. 

Iaurt

O alta optiune simpla este iaurtul, preferabil un iaurt bio sau cu ingrediente cat mai naturale. Evitati iaurturile cu fructe, cu arome, cu indulcitori sau conservanti artificiali. Un iaurt va ofera proteine, grasimi, probiotice, si poate fi combinat cu o lingura de fulgi de ovaz, fulgi de cocos sau cateva fructe de padure proaspete.

Crackers cu seminte

Carbohidratii sunt o sursa pretioasa de energie. Asa cum iti spuneam si in articolul Ce sunt carbohidratii si cum alegem carbohidratii buni?, este important sa ii alegi pe cei benefici: carbohidratii complecsi. Acestia se absorb mult mai lent decat cei carbohidratii simpli si furnizeaza corpului o energie constanta pe tot parcursul zilei. Cerealele integrale fac parte din aceasta categorie, asa ca poti opta pentru biscutiti sau crackers din cereale integrale.

Nuci, migdale sau caju

Si leguminoasele intra in categoria carbohidratilor complecsi. Singurul lor dezavantaj este ca vin si cu un continut caloric ridicat, insa iti furnizeaza si grasimi sanatoase. 2-3 linguri sau o treime de cana de nuci, migdale sau caju sunt suficiente pentru un surplus sanatos de energie.

Un pahar cu lapte

Un pahar cu lapte te va hidrata si iti va oferi vitamine si minerale. Poti alege fie lapte de vaca, dar si un lapte vegetal.

Ce alte trucuri te pot ajuta sa iti recapeti energia

Suplimentele alimentare

Daca treci prin perioade stresante, aglomerate, te poti baza si pe efectele benefice ale suplimentelor alimentare. Omega 3 si vitamina D sunt importante in acest sens, mai ales in sezonul rece, cand petrecem mult timp in interiorul cladirilor, iar in timpul petrecut afara suntem privati de soare. Complexul de vitamine B este si el important, in special vitaminele B6 si B12 - deficitul se traduce prin stari de nervozitate si somnolenta. Alaturi de alimentatie, capsulele te vor ajuta sa ai mai multa energie pe parcursul intregii zile.

Pauzele

Ia o pauza de 5 minute la fiecare ora si o pauza mai mare, de cel putin 30 de minute, pentru masa de pranz. Pauzele au beneficii pentru sanatatea ochilor, pentru sanatatea spatelui, dar si pentru atentia si memoria ta. Este de preferat ca pauzele sa fie petrecute afara, la aer curat, cu privirea concentrata pe orizont sau obiecte din departare. Dupa o pauza, fie ea si scurta, te vei simti mai motivat/a si mai plin/a de energie.

Putina miscare

Sportul elibereaza endorfine si te energizeaza. Cu siguranta nu iti imaginezi ca poti face un antrenament ca atare la birou, insa poti strecura 5 minute de miscare atunci cand oboseala te acapareaza. Iata cateva miscari usor de realizat la serviciu, care te pot ajuta:

- rotiri de cap, in ambele directii, timp de 1 minut

- extensii de spate, cu mainile ridicate deasupra capului

- 10 genuflexiuni

- coborarea si urcarea scarilor (cel putin 2 etaje)

- plimbari de 10-15 minute in pauza de masa

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0