Care este adevarul despre "burta de bere"

"Burta de bere" este una dintre cele mai mari probleme ale barbatilor. Aflam daca este adevarat ca berea poate fi responsabila pentru depozitele de grasime de la nivelul abdomenului.

Ce contine berea si ce efecte are asupra kilogramelor

O singura bere contine aproximativ 150 de calorii, in functie de gramaj si de tipul acesteia. Insa cea mai mare problema este ca multi barbati nu se limiteaza la o singura sticla de bere o data la cateva zile, ci beau mai multe odata, uneori chiar si zilnic, si o combina cu gustari si ele foarte calorice (covrigei, chipsuri, carnaciori, mici, etc.).

Berea si alcoolul in general, consumate in exces, favorizeaza ingrasarea. Acest lucru se intampla fiindca ficatul prioritizeaza procesarea alcoolului in fata procesarii grasimilor. Iar studiile au dovedit ca grasimea cauzata de alcool se depune in special in zona abdominala.

stop colesterol

In plus, berea este bogata in calorii „goale”, ceea ce inseamna ca, spre deosebire de o banana, de exemplu, care ne ofera si multe vitamine si minerale pe langa un numar mai mare de calorii, berea nu contine decat foarte putini nutrienti. Iar acestia sunt prezenti doar in berea de buna calitate, fara arome si indulcitori.

Un alt factor important de mentionat consta in cantitatea de fitoestrogeni prezenti in bere. Florile plantei de hamei sunt folosite pentru sporirea aromei berii, insa aceasta planta contine fitoestrogeni – compusi din plante care pot imita estrogenul (n.r. hormon feminin din organism). Din cauza continutului de fitoestrogeni, e posibil ca berea sa cauzeze modificari hormonale in organismul barbatului, favorizand astfel depozitarea grasimilor la nivel abdominal.

Valori nutritionale pentru o bere de 335 ml, cu un continut de alcool de 4%

Calorii: 153

Alcool: 14 grame

Carbohidrati: 13 grame

Proteine: 2 grame

Grasimi: 0 grame

Berea poate contine, de asemenea, si cantitati reduse de micronutrienti precum sodiul, potasiul ori magneziul.

Cu cat continutul de alcool este mai mare, cu atat mai mare este si aportul caloric.

De ce barbatii se ingrasa diferit fata de femei?

Modul in care grasimea se depune in diferite parti ale corpului depinde de sex, varsta, hormoni si istoricul medical. Insa in privinta grasimii abdominale, aceasta este caracteristica in special barbatilor si persoanelor mai in varsta, al caror metabolism este incetinit.

Femeile au mai multa grasime subcutanata decat barbatii si aceasta tinde sa fie depozitata pe brate, coapse, fese si abdomen. Pentru ca barbatii au mai putina grasime subcutanata, acestea se pastreaza mai mult in zona cavitatii abdominale (grasime viscerala).

Pericolul nu consta doar intr-o nemultumire de ordin estetic. Grasimea viscerala este prezenta si in jurul organelor, fiind astfel mai periculoasa decat grasimea depusa pe solduri sau brate. Printre afectiunile legate de grasimea abdominala anormala se numara diabetul de tip 2, hipertensiunea arteriala si bolile cardiovasculare.

Burta de bere apare la barbati si pentru ca acestia consuma cantitati mai mari de bere, in comparatie cu femeile, care se limiteaza de obicei la una, maximum doua beri, consumate ocazional.

Cum poti scapa de burta de bere

Exista 3 metode, care ar trebui folosite in paralel, pentru combaterea burtii de bere: reducerea aportului caloric consumat, limitarea cantitatii de bere/ alcool, precum si adoptarea unui stil de viata mai activ.

Se recomanda, pentru scaderea in greutatea, adoptarea unui regim alimentar restrictiv din punct de vedere al caloriilor. Pentru ca si alcoolul contine calorii din belsug, e indicat sa se limiteze, totodata, si cantitatea de alcool consumata, fie ca e vorba despre bere, fie ca vorbim despre alte tipuri de bauturi.

De asemenea, pentru combaterea burtii de bere si pentru reducerea greutatii, e important sa se practice sport in mod regulat. Stilul de viata sedentar, combinat cu consumul de alcool si cu o dieta nesanatoasa, duc la aparitia burtii de bere, dar si la supraponderabilitate sau, uneori, chiar la obezitate. De aceea e bine ca barbatul sa adopte un stil de viata activ si sa practice minimum 40 de minute de sport pe zi, 5 zile din 7.

 

 

Sursa foto: Shuterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0