Alimente fermentate pe care sa le introduci in dieta ta

Alimentele fermentate sunt extrem de sanatoase pentru sistemul gastrointestinal, dar si pentru intreg organismul. Iata ce alimente fermentate ar trebui sa faca parte din alimentatia ta, pentru o sanatate de fier!

De ce e bine sa mananci alimente fermentate in mod regulat

Fermentatia este un proces natural prin intermediul caruia microorganismele precum bacteriile si drojdia transforma carbohidratii in alcool si acizi. De aceea, alimentele fermentate au o aroma acrisoara, usor de identificat. In timpul procesului de fermentare, este facilitata si multiplicarea probioticelor.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Alimentele fermentate sunt sanatoase, in primul rand, pentru ca au un continut ridicat de probiotice. Acestea sunt bacterii benefice pentru tractul digestiv, echilibrand flora la nivel gastrointestinal. Si sistemul imunitar este fortificat de un aport mare de probiotice la nivel intestinal.

Beneficiile alimentelor fermentate, pe scurt:

  • Imbunatatesc procesul digestiv, combatand diareea, dar si constipatia.
  • Fortifica sistemul imunitar, reducand riscul de imbolnavire.
  • Pot contribui la mentinerea greutatii.
  • Pot ameliora alergiile si astmul.
  • Pot spori eficacitatea antibioticelor si, totodata, pot reduce riscul ca bacteriile sa capete rezistenta la antibioticele administrate.
  • Pot ameliora tulburarile psihice, precum anxietatea.
  • Amelioreaza manifestarile afectiunilor intestinale inflamatorii, precum colita ulcerativa, boala Crohn ori sindromul de colon iritabil.

Ce efecte adverse poate avea consumul de alimente fermentate

Cu toate ca alimentele fermentate sunt foarte sanatoase, unele persoane pot avea de-a face cu urmatoarele simptome neplacute atunci cand le consuma:

  • Balonare
  • Flatulenta

 

Ce alimente fermentate ar trebui sa faca parte din dieta ta

Chefirul – chefirul imbunatateste digestia si are marele avantaj de a fi bine digerat si de catre persoanele cu intoleranta la lactoza, care altfel au simptome precum crampele abdominale, balonarea ori diareea cand consuma produse lactate, din cauza ca nu pot digera asa cum trebuie zaharurile din lapte.

Chefirul poate fi consumat ca atare, mai ales dimineata, la micul dejun, insa poate fi folosit si in smoothie-uri.

Tempeh – preparat din boabe de soia fermentate, tempeh este o sursa de proteine preferata, in general, de persoanele vegetariene. Acesta este bogat in probiotice, dar si in continutul de antioxidanti.

Varza murata – bacteriile de acid lactic sunt cele care determina fermentarea in cazul verzei murate. Aceasta varza este saraca in calorii, insa contine probiotice, fibre, vitamina C si vitamina K din belsug. Mai mult decat atat, varza murata este bogata si in continutul de luteina si zeaxantina, doi antioxidanti esentiali pentru mentinerea sanatatii oculare.

Muraturile – castravetii murati, de pilda, contin bacterii probiotice, dar si vitamine si minerale. Pentru a te bucura din plin de beneficiile muraturilor, e indicat sa iti pui singura muraturi, nu sa le consumi pe cele din comert, care contin si conservanti si alte ingrediente nesanatoase.

Branza proaspata – branza preparata din lapte nepasteurizat este bogata in probiotice si face parte, de asemenea, din categoria alimentelor fermentate pe care ar trebui sa le consumi. Insa pentru a reduce riscurile, este de asemenea recomandat sa iti prepari singura branza proaspata.

Indiferent de dieta adoptata, alimentele fermentate ar trebui consumate in mod regulat, intrucat au o serie de beneficii pentru sanatate. Fa-ti un obicei din a manca cel putin de 3-4 ori pe saptamana alimente din aceasta categorie.

Adoptand un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata, vei preveni o serie de boli si vei reusi sa iti mentii greutatea. Bineinteles, nu trebuie sa uiti de numarul de calorii permise zilnic – daca depasesti acest aport caloric, nu numai ca vei capata kilograme in plus, insa totodata vei fi expusa riscului de a dezvolta o serie de boli.

Daca alimentele fermentate nu sunt deloc pe gustul tau, poti folosi suplimentele alimentare pentru a oferi organismului probiotice. Discuta cu medicul tau pe acest subiect si vei lua cea mai inteleapta decizie.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0