10 alimente care „ard” grăsimile văzând cu ochii

Din fericire, trăim într-o perioadă în care se fac o mulțime de studii cu privire la proprietățile pe care le au alimentele pe care le consumăm. Așadar, putem profita de aceste studii pentru a avea o dietă echilibrată, care să ne ajute să scăpăm de kilogramele în plus. O dietă echilibrată nu ne oferă numai silueta mult visată, ci ne garantează și o viață sănătoasă.

Există o serie de alimente care pot accelera metabolismul, ajutând la arderea grăsimilor. Este suficient să adaugi oricărui preparat o lingură dintr-un asemenea aliment, iar metabolismul va fi pus în mișcare. Iată despre ce alimente este vorba!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Semințele de chia 

Semințele de chia conțin flavonoizi și polifenoli. Aceste semințe au de trei ori mai mulți antioxidanți decât coacăzele și conțin, de asemenea, și o cantitate mare de acizi grași Omega-3. Semințele de chia își măresc volumul odată ce ajung în tractul digestiv, menținând senzația de sațietate ore întregi. Aceste semințe pot fi adăugate în iaurt, presărate peste o salată sau se poate face cu ajutorul lor o budincă (4 linguri de semințe de chia se amestecă într-o cană de lapte de migdale sau o cană de suc, iar în aproximativ 15 minute se obține un amestec cremos).

Semințele de in

Cea mai bogată sursă de acizi alfa-linoleici (acizi grași Omega-3 de origine vegetală), semințele de in nu numai că accelerează metabolismul, ci mențin și senzația de sațietate și reduc apetitul. Totodată, semințele de in reduc inflamația, aceasta fiind una dintre cauzele pentru care organismul stochează kilograme în plus. Pentru consum, se pot adăuga într-un pahar cu apă, în iaurt, în salate sau în aluatul de pâine.

 

Semințele de dovleac 

Aceste semințe reglează glucoza, dar echilibrează organismul și din punct de vedere hormonal, ceea ce înseamnă că îți va fi mai ușor să slăbești atunci când consumi în mod regulat semințe de dovleac, pe post de gustare. De asemenea, fiind o sursă generoasă de magneziu și zinc, semințele de dovleac echilibrează și proteinele și carbohidrații din organism.

Avocadoul

Avocadoul este unul dintre cele mai eficiente alimente atunci când vine vorba despre topirea grăsimilor și accelerarea metabolismului. Fiind o sursă bogată de potasiu, avocado ajută și la eliminarea apei în exces din organism, precum și la diminuarea celulitei. Consumă avocado dimineața, cu puțină sare și zeamă de lămâie, alături de un ou fiert, o roșie și o felie de pâine prăjită.

Ghimbirul

Condiment cu proprietăți antiinflamatoare, dar și cu un efect de încălzire asupra organismului, ghimbirul are proprietăți termogenice care stimulează metabolismul. Totodată, acesta funcționează și precum un inhibitor al apetitului. Poți prepara un ceai de ghimbir sau poți condimenta cu el diverse mâncăruri.

Muștarul

Probabil că pare oarecum ciudat, însă studiile au dovedit că semințele de muștar potențează rata metabolică cu 25%, ceea ce înseamnă că te ajută să arzi calorii mai eficient. Folosește cu încredere o lingură de muștar în sosul pentru salată, alături de ulei de măsline și zeamă de lămâie.

Oțetul de mere

Oțetul de mere nepasteurizat este bogat în acid acetic, în vitamina B, potasiu, enzime și probiotice. Așadar, acesta stabilizează nivelul de zahăr din sânge, reduce insulina și sporește senzația de sațietate după mese. Drept urmare, contribuie la arderea grăsimilor. Folosește-l în salate și, dacă nu ai probleme cu stomacul, în fiecare dimineață poți dilua o linguriță de oțet de mere într-un pahar cu apă, băut pe stomacul gol.

Scorțișoara

Această mirodenie reglează nivelul de zahăr din sânge, dar scade și trigliceridele și colesterolul rău (LDL). Este recomandată în special persoanelor diagnosticate cu diabet ori cu risc crescut de diabet. Poți pune scorțișoara în mâncăruri gătite de inspirație indiană, într-o cană cu lapte cald sau îți poți face un ceai de scorțișoară și sunătoare.

Broccoli-ul

Glucorafaninul, substanță care se regăsește din belșug în broccoli, are un efect protector împotriva substanțelor poluante, care cauzează creștere în greutate. Dacă nu te încântă prea tare să consumi broccoli ca atare, îl poți combina cu anumite ingrediente care să-l transforme într-o masă delicoasă și care te ajută și să slăbești. De exemplu, prepară broccoli-ul la abur cu 200 g pește și asezonează cu sare, zeamă de lămâie și usturoi pisat.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Piperul cayenne

Capsaicina, substanța de bază din piperul cayenne, ajută în lupta cu kilogramele, scăzând numărul de calorii consumate, micșorând stratul de grăsime și scăzând totodată și nivelul de grăsimi din sânge. Adaugă puțin piper cayenne în supe, mâncăruri gătite sau salate.

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Healthline - Top 10 Health Benefits of Flax Seeds
https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-flaxseeds#section10 
Bonappetit - Everything You Need to Know About Chia Seeds
https://www.bonappetit.com/test-kitchen/ingredients/article/chia-seeds
Medical News Today - What are the health benefits of pumpkin seeds?
https://www.medicalnewstoday.com/articles/303864#benefits

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0