Idei de gustari sanatoase pentru diabetici

Pacientii diagnosticati cu diabet de tip 2 trebuie sa isi controleze cu atentie nivelul de glucoza din sange (glicemia). Asadar, gustarile sanatoase joaca un rol important in alimentatia persoanelor diabetice, intrucat ele ajuta la mentinerea glicemiei la un nivel echilibrat.

Gustarile pe baza de proteine, grasimi si fibre sunt ideale pentru potolirea foamei, fara a duce la cresterea glicemiei.

Gustari sanatoase pentru diabetici

Migdale si merisoare uscate – daca ai pofta de o gustare dulce, insa iti doresti sa fie si satioasa, migdalele amestecate cu merisoare deshidratate reprezinta gustarea ideala. Cantitatea este, insa, extrem de importanta, pentru ca ambele alimente contin multe calorii. Doua linguri de migdale si doua linguri de merisoare deshidratate sunt mai mult decat suficiente.

stop diabet

Hummus cu legume – daca ai nevoie de o gustare sarata, care sa inlature senzatia de foame, ar trebui sa incerci hummus cu betisoare facute din legume (morcov, ardei gras sau castravete).

Iaurt grecesc cu stafide – amesteca o jumatate de cana de iaurt grecesc cu o lingura de stafide. Stafidele sunt bogate in antioxidanti si nu cresc nivelul glucozei din sange, in timp ce iaurtul grecesc este hranitor si potoleste senzatia de foame.

 

 

Sandvici cu carne de curcan – foloseste 2 felii de paine din cereale integrale si carne de curcan pregatita la gratar, precum si legume (salata verde, rosie, castravete) pentru a prepara un sandvici hranitor, care nu creste glicemia.

Smoothie cu banane si fructe de padure – pofta de dulce poate fi potolita si cu un smoothie preparat dintr-o jumatate de cana de iaurt sau lapte degresat, o jumatate de banana coapta si cateva fructe congelate. Un asemenea smoothie nu contine mai mult de 150 de calorii si nici nu creste glicemia.

Unt de arahide si tije de telina – 3 tije potrivite ca marime de telina si o lingura de unt de arahide potolesc foamea fara a afecta starea pacientului diagosticat cu diabet.

Trei sferturi de cana de cereale integrale si o jumatate de cana cu lapte degresat – pentru a estompa senzatia de foame, diabeticul poate amesteca ¾ cana de cereale integrale in 1/2 cana de lapte degresat. O asemenea gustare este ideala pentru primele ore ale diminetii, dar si pe post de gustare la amiaza.

Mar cu branza – fructele sunt surse bogate de fibre, dar si de alti nutrieni esentiali pentru organism, asa ca persoanele diabetice nu trebuie sa le elimine din dieta lor. Pentru ca acestea contin zahar (fructoz), pacientul diabetic trebuie sa fie foarte atent la cantitatea de fructe consumata si nu mareasca portiile. Alege un mar de dimensiuni reduse si consuma-l cu 4 felii de branza Cheddar. Branza contine proteine si ajuta la stabilizarea nivelului de glucoza din sange.

Salata de fasole rosie – datorita continutului ridicat de fibre si proteine, fasolea rosie boabe stabilizeaza nivelul de glucoza din sange si, totodata, potoleste foamea. Prepara o salata din boabe de fasole rosie fiarte si ½ cana de rosii maruntite, ½ cana de castravete taiat marunt, ½ cana de telina tocata marunt si ½ avocado taiat cubulete.

Incearca si aceste variante de gustari sanatoase pentru diabetici

Salata de ton – este facuta prin combinarea tonului cu maioneza si cu alte ingrediente, cum ar fi telina si ceapa. O portie de 85 de grame de ton iti ofera 22 de grame de proteine si nu contine carbohidrati, asa ca e o optiune buna daca ai diabet. In plus, tonul e bogat in acizi grasi Omega-3, care imbunatatesc controlul glicemiei. Prepara salata folosind branza cottage sau iaurt si renunta la maioneza.

Budinca din seminte de chia – Se face simplu, lasand la inmuiat semintele de chia in lapte, pana cand compozitia capata o consistenta ca de budinca. Este o gustare sanatoasa pentru persoanele cu diabet, deoarece semintele de chia sunt bogate in multi nutrienti care ajuta la stabilizarea glicemiei, cum ar fi proteine, fibre si acizi grasi Omega-3.

Avocado – Daca ai diabet, o gustare pe baza de avocado te-ar putea ajuta sa tii glicemia sub control. Continutul mare de fibre si de acizi grasi mononesaturati din avocado fac ca acest fruct sa fie un aliat pentru cei cu diabet. Poti sa mananci avocado ca atare sau poti sa il transformi intr-un sos cum este guacamole. Pentru ca are un continut caloric mare, este bine sa consideri o portie ca fiind un sfert sau cel mult o jumatate de avocado.

Completeaza chestionarul disponibil aici pentru a afla daca diabetul tau este tinut sub control. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, primesti un consult de specialitate gratuit, ce poate include si analize de sange pentru determinarea stadiului curent de evolutie a diabetului!

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: 

https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-diabetes/healthy-swaps/healthy-swaps-snacks

Studiu "Nutritional Recommendations for Individuals with Diabetes", by Alison Gray, RD, MBA

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0