Au diabeticii voie sa manance banane?

Atunci cand o persoana are diabet, ea trebuie sa ia in considerare si sa fie atenta la ceea ce contine fiecare masa principala a zilei.

TESTARE PCR COVID-19

Aceasta regula este in special valabila pentru alimentele care contin carbohidrati, care nu include doar deserturile si alte dulciuri, ci si painea, pastele si fructele proaspete.

 

Un fruct care a fost in mod traditional pe lista "de evitat" cand vine vorba de persoanele care sufera de diabet este banana. Chiar si asa, in mare parte, bananele consumate cu moderatie pot fi savurate in siguranta si cand o persoana are diabet zaharat, scrie medicalnewstoday.com.

Valoare nutritionala

In general, bananele au un continut redus de grasimi saturate, sodiu si colesterol. De asemenea, fructele au un mix bun de nutrienti, inclusiv vitamina B6, potasiu si mangan.

Cu toate acestea, unii medici si dieteticieni pot sa verifice mai amanuntit bananele din punct de vedere nutritional, atunci cand iau in considerare ideea de a le recomanda persoanelor cu diabet, deoarece, asa cum probabil stii deja, bananele au un continut ridicat de zahar in raport cu caloriile lor.

O banana medie are o incarcatura glicemica estimata la 11, potrivit Harvard Health Publishing. Incarcatura glicemica este o masura a impactului pe care il are un produs alimentar asupra zaharului (glucozei) din sange. O incarcatura glicemica mai mica de 10 este considerata scazuta, pe cand una cu valoarea peste 20 este considerata mare.

Ai voie sa mananci banane daca ai diabet?

Exemple de fructe cu un continut scazut de zahar sunt: merele, capsunile si perele. Fructele cu un continut mai mare de zahar sunt papaya si ananasul. Chiar si asa, cei care au diabet nu trebuie sa elimine bananele din dieta lor sau orice alt fruct. Valorile nutritionale ale fructelor, in termeni de vitamine si minerale, fac din fructe o optiune sanatoasa pentru persoanele cu diabet, atunci cand sunt consumate cu moderatie.

Asociatia Americana de Diabet recomanda includerea fructelor in regimul de diabet, iar regulile sunt simple in aceasta privinta: poti sa mananci o bucata mica dintr-un fruct intreg sau o jumatate de fruct, daca este vorba de un fruct mai mare, la fiecare masa.

Bananele si regimul pentru diabet

 
 

Atunci cand vrei sa tii sub control diabetul, este important sa stii cat de multi carbohidrati mananci la o singura portie. O banana medie are aproximativ 30 de grame de carbohidrati, care reprezinta o cantitate corespunzatoare pentru o gustare.

Chiar si asa, daca o persoana cu diabet mananca o banana in combinatie cu alte surse de carbohidrati, cum ar fi o felie de paine prajita sau cateva cereale, diabeticul va trebui sa ia in considerare acest lucru si sa scada cantitatea de carbohidrati pe care o mananca. Astfel, persoana se va asigura ca nu va manca mai multi carbohidrati la o singura masa sau la o singura gustare, decat ar fi necesar.

Combina bananele cu o sursa de grasimi "sanatoase" sau cu o sursa de proteine

Daca mananci o banana cu o sursa de grasimi sanatoasa, adica nesaturate, cum ar fi untul de migdale sau cu o mana de miez de nuca, acest lucru poate avea un impact pozitiv asupra glicemiei. In plus, aceste combinatii pot sa iti ofere o gustare deosebit de delicioasa. O alta idee buna este sa combini o banana cu o sursa de proteine, cum ar fi iaurtul grecesc. Asa te vei simti mai satul mai mult timp si iti vei mentine glicemia sub control.

Mananca o banana necoapta

Cercetatorii au studiat gradul de coacere al bananelor in legatura cu glicemia. Ei au descoperit ca bananele necoapte sau verzi tind sa aiba un impact mai mic asupra glicemiei, deoarece contin mai putin zahar decat bananele coapte. Totodata, bananele mai crude contin un amidon "rezistent", pe care corpul nu il poate descompune cu usurinta, iar rezultatul este o crestere mai lenta a glucozei in sange.

Cele mai multe dintre beneficiile bananelor verzi  pentru sănătate studiate au fost legate de simptomele/bolile gastrointestinale, urmate de metabolismul glicemic/insulinei, controlul greutății și complicațiile renale și hepatice asociate diabetului.

Bananele verzi pot exista si fi consumate ca atare- exista si subspecii cum sunt bananele  plantains, membre ai familiei bananelor, dar sunt mai amidonoase și mai scăzute în zahăr, ceea ce înseamnă că atunci când sunt coapte, vor avea în continuare culoarea verde. se folosesc in bucataria orientala sau sudamericana,  Dacă  sunt prea coapte, este posibil să fi început să devină galbene sau negre.pot oferi  nutrienți și beneficii suplimentare pe care bananele galbene nu le oferă. Sunt bogate în amidon rezistent și pectină, carecresc satietatea, îmbunătățesc sănătatea digestivă și ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge.

Un studiu exerimental care și-a propus să investigheze efectul amidonului rezistent din banana verde  asupra steatozei și producției de acizi grași cu lanț scurt ( în obezitatea indusă de dieta bogată în grăsimi la șoareci a obrinut  rezultate remacabile. Grupul de banane verzi  a prezentat câștiguri mai mici în masă corporală; în comparație cu grupul cu dietă bogată în grăsimi si  au prezentat o reducere a steatozei hepatice cu o reducere de 93% a triacilglicerolului hepatic  în comparație cu șoarecii hrăniți cu dietă cu grasimi.  În concluzie, s-a  demonstrat că amidonul rezistent din bananele verzi  au îmbunătățit parametrii metabolici prin modularea expresiei proteinelor cheie implicate în metabolismul lipidelor hepatice.

Bananele verzi, în special, s-au dovedit că ajută si la gestionarea diareei. Bananele sunt, de asemenea, pline de fibre, prebiotice și probiotice, toate care ajută la digestia. Pentru persoanele cu afecțiuni digestive, cum ar fi sindromul de colon iritabil, consumul de alimente care ajută la digestie poate fi deosebit de important.

Mananca banane mai mici

Controlul portiilor poate juca un rol major in cantitatea de zahar (fructoza) pe care o consumi dintr-o banana. Daca o persoana alege sa manance o banana mai mica, va manca astfel mai putini carbohidrati. De exemplu, o banana mica de 12-17 cm are 23 de carbohidrati per portie, in timp ce o banana mai mare are 35 de carbohidrati.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Health Benefits of Green Banana Consumption: A Systematic Review, 2019 Ana Luisa Falcomer,1 Roberta Figueiredo Resende Riquette,2 Bernardo Romão de Lima,1 Verônica C. Ginani,1 and Renata Puppin Zandonadi1,*

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0