Ce alimente punem in cosul de cumparaturi pentru a avea o inima sanatoasa

Sanatatea inimii incepe cu o alimentatie chibzuita si cel mai intelept mod prin care alegem ce mancam este lista de cumparaturi. 

Reducerea grasimilor, a zaharului si a sarii (sodiului) din dieta poate reduce riscul obezitatii, atacului de cord, diabetului de tip 2 si a multor altor boli conform spuselor doctorului Susan Smyth. Ea este director medical la Institutul Inimii Gill, parte din Universitatea Kentucky. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

“Corectati-va dieta inlocuind alimentele de culoare alba sau maro cu alimente viu colorate din surse naturale (nu colorate artificial). Incepe cumparaturile la raionul de fructe si legume proaspete care sunt bogate in fibre si sarace in grasimi.” a spus Smyth intr-un comunicat de presa al Universitatii.

Smyth este de parere ca oamenii (consumatorii) ar trebui sa verifice etichetele alimentelor procesate cum ar fi guacamole si salatele pregatite cu sos. Aceste produse pot contine grasimi, sodiu si zahar in cantitati foarte mari.

“La departamentul de lactate cumparati pe cat este posibil produsele care nu au grasimi. Atentie la iaurturile care contin arome, deoarece acestea pot contine jumatate din cantitatea de zahar admisa intr-o zi. Studii recente arata ca ouale sunt bune consumate cu moderatie insa verificati si cu doctorul dumneavoastra inainte” a spus Smyth.

La departamentul de carne alege produse precum puiul sau pestele. Limiteaza sau evita carnea procesata cum ar fi hot dog-ii sau hamburgerii care contin cantitati foarte mari de sare, ne-a sfatuit Smyth.

 

 

Painea alba sau alte produse coapte pe care le consumi la cina pot contine zahar si sare in cantitati care te vor surprinde. Doar doua felii de paine alba toast pot contine un sfert din doza de sare recomandata” a spus Smyth. O alegere mai buna ar fi painea din cereale integrale (nu faina integrala) care ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL) si reduce riscul de diabet de tip 2, dupa spusele lui Smyth

“Insulele din mijlocul raionului cu fructe si legume sunt inselatoare” a spus ea. “Aproape tot ce este ambalat in plastic este procesat si contine grasimi, sare, zahar sau toate cele 3 la un loc. Daca petreci mult timp investigand produsele de pe mijlocul raionului citeste bine etichetele si cauta substitutele mai sanatoase” a sugerat Smyth.

Legumele la conserva, cele care contin numai apa sunt o alegere sanatoasa, la fel si nucile si fructele uscate. Atentie insa si la gramaj deoarece, spre exemplu, supele la conserva sunt catalogate ca fiind sarace in sodiu insa doar daca consumi jumatate, daca esti obisnuit sa mananci toata conserva atunci vei consuma sodiu in cantitate dubla, a spus ea.

In sectiunea alimentelor congelate “legumele congelate fara sos adaugat si fructele fara zahar adaugat pot fi un bun substitut pentru cele proaspete. Alege ca alternativa inghetata care nu contine prea multe grasimi in favoarea celor normale. Atentie mare la produsele congelate cum ar fi pizza, cinele reci sau gustarile congelate care pot fi bogate in sodiu” a spus Smyth. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa articol: New York Times

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0