Esti stresata si obosita din cauza menopauzei? 6 suplimente care te ajuta in aceasta perioada

Pe masura ce organismul tau incepe sa produca din ce in ce mai putin estrogen si se pregateste sa intre la perimenopauza, este posibil sa te confrunti cu diverse simptome neplacute, care reprezinta o adevarata provocare acum.

Aceste simptome pot fi bufeuri, insomnie, transpiratii nocturne, uscaciune vaginala si chiar schimbari de dispozitie. Din fericire, exista unele suplimente nutritive si unele vitamine care te pot ajuta sa combati simptomele perimenopauzei si ale menopauzei.

1. Semintele de in pot sa te ajute in cazul in care transpiri mult in timpul noptii

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Semintele de in si uleiul de in obtinut din acestea pot sa ajute unele femei care se confrunta cu simptome mai usoare ale menopauzei. Semintele de in sunt o sursa excelenta de lignani, care tind sa echilibreze nivelul hormonilor sexuali feminini.

Exista unele studii care arata ca semintele de in au beneficii in ce priveste calmarea bufeurilor si a transpiratiilor nocturne. Cercetarile indica si ca semintele de in au beneficii la nivelul sistemului cardiovascular si in reducerea nivelului colesterolului.

2. Vitamina B12, un aliat contra insomniilor

In timpul menopauzei (cat si in perioada de tranzitie, numita perimenopauza), femeile au un risc mare de a suferi o deficienta de vitamina B12, care este asociata cu insomnia.

Asa ca sfatul nutritionistilor este ca femeile care se apropie de menopauza ar trebui sa ia in considerare consumul unor alimente care contin mari cantitati de vitamina B12, cum ar fi ficatul, macroul sardinele, somonul, carnea rosie si laptele. In unele cazuri, medicul poate recomanda unele suplimente pe baza de vitamina B12, mai ales ca se recomanda ca femeile cu varste de peste 50 de ani sa ia 2,4 micrograme de vitamina B12 in fiecare zi.

3. Resveratrolul are efecte la nivelul dispozitiei

Acest fitoestrogen care se gaseste in vinul rosu poate reduce durerea cronica in cazul femeilor postmenopauzale, iar multe dintre aceste femei se confrunta cu durere din cauza artrozei. Exista cercetari care indica faptul ca resveratrolul poate avea beneficii in ce priveste starea de spirit (dispozitia) si ca poate imbunatati functionarea creierului si performantele cognitive la femeile postmenopauzale.

Exista si studii care arata ca resveratrolul poate ajuta la imbunatatirea ciclurilor somn-veghe. Intreaba-ti medicul daca este in regula sa iei suplimente cu resveratrol in cazul in care esti in cautarea unui supliment care sa te ajute sa dormi mai bine.

4. Vitamina B6 ajuta in cazul altor tipuri de simptome

Aceasta vitamina ajuta organismul sa produca anticorpi, ajuta la buna functionare a nervilor, descompune proteinele si mentine glicemia in limitele normale. Vitamina B6 se gaseste atat in unele alimente (avocado, banane, leguminoase, etc.), cat si sub forma de suplimente nutritive. Este bine de stiut ca deficienta de vitamina B6 a fost asociata cu simptome precum confuzia, depresia, iritabilitatea, afte si leziuni in cavitatea bucala si deteriorarea nervilor periferici de la maini, picioare si brate.

Intrucat femeile au un risc crescut de depresie in perioada menopauzei, este important sa iti mentii un nivel optim de vitamina B6 in organism. Intreaba-ti medicul daca este in regula sa iei suplimente cu vitamina B6 si tine cont de recomandarile lui. Expertii recomanda ca femeile cu varste de peste 50 de ani sa ia 1,5 miligrame de vitamina B6 in fiecare zi.

5. Uleiul de primula (luminita noptii)

Numita si primula sau luminita de seara, din aceasta planta se obtine un ulei care uneori este folosit in combinatie cu alte substante chimice (fitoestrogeni) in unele suplimente menite sa ajute femeile sa combata simptomele menopauzei. Uleiul de primula este disponibil si ca atare (fara alte substante) si este folosit pentru a tine sub control simptomele menopauzei, cum ar fi bufeurile. Bogat in acizi grasi Omega 6, uleiul de primula poate reduce inflamatia, poate calma durerea, sustine buna functionare a creierului si contribuie la sanatatea oaselor.

6. Ginsengul, un alt aliat al femeilor la menopauza

Cateva studii de peste hotare au aratat dovezi cum ca diferitele tipuri de ginseng ar putea imbunatati calitatea vietii femeilor, in timpul menopauzei. S-a dovedit, de-a lungul timpului, ca ginsengul poate imbunatati dispozitia si poate imbunatati somnul, mai ales ca multe femei se confrunta, la menopauza, cum simptome precum schimbarile de dispozitie si insomniile.

Important!

Discuta cu medicul sau farmacistul despre orice fel de suplimente iei in prezent, daca te afli in perioada de dinaintea menopauzei sau daca menopauza s-a instalat deja. Nu uita ca toate suplimentele pot avea efecte adverse.

Totodata, suplimentele si plantele medicinale pot interactiona cu medicamentele pe care le iei pentru a trata unele afectiuni: fie pot accentua, fie pot reduce efectul unui medicament. Retine si faptul ca unele plante medicinale pot cauza reactii alergice.

Afla aici ce alte suplimente si vitamine sunt eficiente in calmarea simptomelor de la menopauza.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

WebMD - https://www.webmd.com/menopause/ss/slideshow-menopause

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0