Cum sa te odihnesti mai bine daca suferi de colita ulcerativa

Odihna este extrem de importanta in bolile autoimune, lipsa somnului cauzand adesea acutizarea simptomatologiei acestor afectiuni. Insa daca ai de-a face cu o boala inflamatorie intestinala precum colita ulcerativa, poate fi destul de greu sa te odihnesti pe parcursul intregii nopti – iata ce poti face pentru a imbunatati situatia. 

Colita ulcerativa este o afectiune autoimuna caracterizata de inflamarea colonului, precum si de aparitia ulcerelor si a hemoragiilor la nivelul acestuia. Inflamatia nu are o cauza fondata, aparand din cauza hiperactivitatii sistemului imunitar, care incepe sa atace astfel tesuturile sanatoase ale sistemului gastrointestinal. Printre simptomele colitei ulcerative se numara diareea, durerile abdominale, crampele precum si balonarea.

Cauzele colitei ulcerative nu au fost inca detectate de medici, insa specialistii sunt de parere ca exista o serie de factori care pot declansa un puseu de activitate a colitei ulcerative, la fel cum pot sa agraveze simptomele deja existente. Oboseala si stresul se numara printre acesti factori, asa ca e important ca pacientul sa faca tot posibilul pentru a reduce acesti factori, astfel incat riscul de puseu sa fie cat mai redus.

stop colesterol

Iata cateva trucuri pe care le poti folosi pentru a adormi rapid seara, dar si pentru a preveni trezirile repetate din somn pe parcursul noptii, treziri ce pot fi cauzate de manifestarile colitei ulcerative:

Mananca o cina cat mai light si asigura-te ca ora mesei e stabilita cat mai devreme – ia masa de seara cu 4-5 ore inainte de a merge la culcare, asta pentru ca in acest fel te asiguri ca digestia este definitivata si te vei putea odihni fara probleme. In cazul in care mananci chiar inainte de a te culca, sunt sanse mari sa te trezesti din somn pentru a merge la toaleta.

Alimentele consumate la cina iti influenteaza, de asemenea, somnul. Mancarurile grase, prajelile si deserturile pline de zahar iti pot cauza probleme digestive precum flatulenta, balonarea, refluxul gastroesofagian ori diareea, ceea ce inseamna ca ai sanse mari sa nu te poti odihni cum trebuie din cauza cinei copioase. Se evita, de asemenea, cofeina la cina intrucat are efecte laxative si poate declansa o serie de manifestari intestinale.

Foloseste comprese calde – durerile abdominale pot aparea seara, impiedicandu-te sa adormi. Foloseste o compresa calda, pe care o vei aplica pe zona abdominala, pentru a relaxa musculatura si pentru a ameliora crampele resimtite.

 

 

Ia medicamentele pe baza de steroizi dupa amiaza, niciodata seara – pentru a te asigura ca medicamentele cu steroizi nu iti afecteaza somnul, administreaza-le inainte de ora 16. Discuta cu medicul tau pe aceasta tema.

Nu consuma bauturi alcoolice, mai ales seara – pacientii care sufera de o boala inflamatorie intestinala ar trebui oricum sa evite consumul de alcool, insa acest lucru este foarte important mai ales seara. Bauturile alcoolice consumate inainte de culcare pot determina pacientul sa aiba un somn agitat, dar si sa se trezeasca din cauza simptomelor gastrointestinale declansate de alcool – greata, varsaturi, diaree, crampe.

Gaseste-ti postura de dormit ideala – in functie de partea din colon afectata mai mult de colita ulcerativa, iti poti gasi postura ideala de dormit. De pilda, daca partea stanga a colonului este mai afectata de colita ulcerativa, atunci e indicat sa dormi pe partea dreapta. In acest fel, nu vei pune presiune sporita pe intestinul gros. Si dormitul pe spate este confortabil in caz de boli inflamatorii intestinale.

Practica sport – cu cat vei avea un stil de viata mai activ, cu atat somnul tau va fi mai odihnitor. Nu lasa sa treaca o zi fara sa practici cel putin 30 de minute de sport, iar rezultatele se vor resimti si somnul tau va fi mai linistit. Sportul se va practica cu cel putin 3-4 ore inainte de culcare.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0