Consumul de vitamina D in timpul sarcinii scade riscul de alergii la copii

Studii recente au dovedit ca femeile care consuma alimente bogate in vitamina D nasc bebelusi care vor fi mai rezistenti in fata alergiilor in primii ani de viata.

Datele au la baza un studiu desfasurat de-a lungul mai multor ani, in Statele Unite ale Americii, avand ca subiecti 1248 de mame si copiii lor. Acestia au fost urmariti din primul trimestru de sarcina, pana cand copiii au ajuns la varsta aproximativa de 7 ani. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

S-a observat ca femeile care au consumat multe alimente cu continut ridicat de vitamina D in timpul sarcinii au crescut astfel forta sistemului imunitar al copiilor in fata alergiilor. Datele au indicat o incidenta cu 20% mai scazuta a cazurilor de febra fanului la varsta scoalara si mai putine cazuri de astm bronsic la copiii ale caror mame au consumat alimente bogate in vitamina D.

Este important de stiut ca aceste efecte benefice au fost observate doar in cazul aportului de vitamina D provenit din alimentatie, nu si in cazul suplimentelor alimentare cu vitamina D sau multivitamine.

Vitamina D are efecte importante asupra sistemului imunitar si un rol urmarit de mai multe studii in intarzierea sau impiedicarea aparitiei astmului si a alergiilor. Alimentele care contin vitamina D includ peste, oua, produse lactate, ciuperci si cereale integrale.

Deficitul de vitamina D in sarcina

In timpul sarcinii, este extrem de important ca femeia sa furnizeze organismului aportul de vitamina D necesar, astfel incat sa se mentina nivelul optim de calciu si fosfor din organism, acesti doi nutrienti fiind esentiali pentru dezvoltarea oaselor fatului.

Deficitul de vitamina D este adesea intalnit in timpul celor 9 luni de sarcina. Acesta poate cauza, in situatiile extreme, fracturi osoase sau rahitism la nou-nascuti.

Mai mult decat atat, unele studii sugereaza faptul ca deficitul de vitamina D creste riscul de complicatii in sarcina precum: preeclampsie, diabet gestational, nastere prematura sau greutate prea mica a fatului la nastere.

Simptomele lipsei de vitamina D sunt destul de greu de identificat. Acestea includ: dureri musculare, slabiciune musculara, dureri de oase.

In ceea ce priveste doza zilnica necesara de vitamina D, specialistii in nutritie recomanda tuturor femeilor, fie ele insarcinate sau nu, un consum de 15 micrograme de vitamina D zilnic.

Surse bogate de vitamina D:

  • 90 g de somon la conserva: 11,6 mcg
  • 90 g de macrou la conserva: 5,3 mcg
  • 90 g de sardine la conserva: 4,1 mcg
  • 1 galbenus de ou: 0,9 mcg
TE-AR MAI PUTEA INTERESA


Este extrem de important sa discuti cu medicul care iti monitorizeaza sarcina cu privire la aportul de vitamina D necesar.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0