Top 10 alimente pentru o piele mereu tanara

Frumusețea pielii este mai rar un noroc genetic; în majoritatea cazurilor, o piele frumoasă, elastică și tânără este rezultatul unei alimentații sănătoase și echilibrate, bogată în nutrieți și a unei hidratări adecvate. Ce alimente sunt bune pentru piele?

Pielea este primul tău strat de apărare împotriva lumii exterioare și poate oferi, de asemenea, indicii importante asupra sănătății tale generale. Învață să ai grijă de pielea ta, astfel încât aceasta să poată continua să te protejeze. Fii atent la schimbările neașteptate ale pielii și cere sfatul medicului dacă ai îngrijorări.

Pentru o piele sănătoasă și frumoasă e nevoie de un stil de viață sănătos

RECOMANDARILE EXPERTILOR DOC

În ceea ce privește păstrarea unui aspect tineresc și elastic al pielii, nu doar genele contribuie la acest lucru, ci și stilul tău de viață. Factorii de mediu (soarele, frigul etc.), fumatul, lipsa somnului odihnitor, alimentația dezechilibrată și lipsa hidratării adecvate pot altera aspectul pielii, de aceea e important să ai grijă de tine la mai multe niveluri pentru a contribui la o piele mai sănătoasă.

Astăzi ne vom referi la alimentație ca la un factor important de a păstra tinerețea pielii. Dacă te întrebi ce alimente sunt bune pentru piele, e bine de știut că în dieta zilnică trebuie pus accentul pe alimente bogate în sulf, fier, magneziu, zinc, Omega 3 și vitamina C. Dacă mănânci ce are nevoie pielea și dacă bei 6-8 pahare cu apă zilnic, s-ar putea să constați în scurt timp că poți reduce substanțial cheltuielile destinate soluțiilor de înfrumusețare – mai ales că probabil ai observat deja că multe dintre ele nu au efectul scontat. 

Ce alimente sunt bune pentru piele?

Îți prezentăm în cele de mai jos o serie de alimente care conțin concentrații ridicate de sulf, zinc, fier și magneziu, Omega 3 și vitamina C, deci niveluri ridicate de substanțe cu efecte benefice, regeneratoare la nivel tisular și antiinflamatorii. Unele se pot consuma, altele se pot pune direct pe piele.

1. Aloe Vera

Aloe Vera este considerată de mii de ani un aliment care vindecă rapid și menține tinerețea organismului. Puterea antiinflamatoare este una dintre acțiunile pentru care este atât de renumită planta de aloe. Sucul și alte produse alimentare din Aloe Vera pot fi achizitonate de la magazinele naturiste ca surse bogate de minerale precum calciu, sodiu, fier, potasiu, crom, magneziu, mangan, cupru și zinc, care încetinesc îmbătrânirea celulară.

2. Ulei de cocos

Uleiul de cocos conține mulți antioxidanți care repară pielea și amână îmbătrânirea ei. Îl poți folosi cel mai bine chiar direct pe piele. Atenție, nu toate persoanele tolerează uleiuri aplicate direct pe piele, așa că, dacă vezi că un ulei precum cel de cocos nu este în avantajul tău, nu-l mai folosi. 

3. Castravetele

Castravetele este un aliment extrem de hidratant și un detoxifiant excelent. Conținutul de apă și minerale precum potasiu și magneziu îl recomandă ca fiind unul dintre alimentele bune pentru piele. Castravetele face parte dintr-o alimentație sănătoasă, indicat fiind să îl consumi crud, într-o salată de crudități cu brânză, de exemplu. Dar poate fi folosit, dacă dorești, și tăiat rondele și aplicat sub formă de mască facială care revigorează pielea.

4. Smochinele

Smochinele, bogate în calciu, fier, Omega 3 și vitamina C, sunt considerate ca fiind cele mai alcalinizante fructe uscate. Acestea contribuie în mod direct la regenerarea structurilor tisulare ale pielii și la prevenirea ridurilor.

5. Semințele de cânepă

Iată un altul dintre alimentele bune pentru piele. Semințele de cânepă sunt cele mai complete în nutrienți, conținând toți aminoacizii esențiali organismului și pielii frumoase: proteine, Omega 3 și 6, dar și minerale. Poți adăuga o lingură de semințe de cânepă în bolul cu cereale de dimineață, într-o salată sau în smoothie-ul tău preferat.

7. Semințele de dovleac 

Semințele de dovleac sunt o sursă minunată de vitamine din complexul B, minerale esențiale (inclusiv zinc), fitonutrienți și acizi grași. Toate acestea contribuie la menținerea pielii curată și strălucitoare.

8. Turmericul 

Turmericul este considerat un condiment cu puternice proprietăți antiinflamatoare, antioxidante, anticanceroase și antimicrobiene, contribuind la o piele curată, prin lupta împotriva acneei.

9. Fructele de pădure

Fructele de pădure precum afinele, murele, coacăzele sau căpșunile, bogate în vitamina C, reprezintă un desert excelent pentru frumusețea pielii tale. În plus, proprietățile fitonutrienților continuți în fructele de pădure au efecte uimitoare asupra sănătății organismului (antiinflamatoare, anticancerigene) și a stării de bine (energizante, antidepresive). Aceste fructe merg consumate dimineața, în bolul cu cereale, sau ca gustare între mese, peste un iaurt simplu.

10. Peștele gras

Peștele gras este bogat în Omega 3, recomandat mai ales persoanelor cu pielea uscată. Peștii și fructele de mare cu cel mai mare conținut de Omega 3 sunt sardinele, somonul sălbatic, tonul, midiile, păstrăvul curcubeu, macroul și heringul. Iar pentru ca efectul asupra pielii să fie și mai puternic, mănâncă peștele cu garnituri și salate din broccoli, varză de Bruxelles sau roșii – bogate în vitamina C, care, cum spuneam, este un alt nutrient esențial care ajută la păstrarea pielii fine, cu cât mai puține riduri.

Hidratarea și protecția solară, cruciale pentru o piele sănătoasă și elastică

În afară de alimentația sănătoasă, pentru o piele tânără și frumoasă, este foarte importantă și hidratarea. Se recomandă așadar consumul zilnic a minimum 8 pahare de 200 ml de apă, precum și consumul de ceaiuri de plante neîndulcite și supe.

De asemenea, un aspect neglijat de multe persoane este folosirea cremelor cu factor de protecție solară. Razele ultraviolete sunt dușmanul numărul 1 al pielii când vine vorba de riduri, de aceea este important ca, înainte să ieși din casă, chiar dacă este însorit, chiar dacă este înnorat, să aplici pe zonele expuse (față, gât și mâini) o cremă cu factor de protecție solară adecvat pielii tale.

Dacă ai pielea mai închisă ca nuanță, îți poate fi de ajuns un factor de protecție mai mic, precum 15 sau 20, dacă ai pielea deschisă sau foarte deschisă, ai nevoie de o cremă cu factor de protecție 30 sau 50. Nu uita că aceste creme îți încetinesc nu doar apariția ridurilor, ci îți scad și riscul de a dezvolta cancer de piele.

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie: 
Cleveland Clinic - 23 Foods To Eat for Healthier Skin
https://health.clevelandclinic.org/23-foods-good-skin/
NIH News in Health - Keep Your Skin Healthy
https://newsinhealth.nih.gov/2015/11/keep-your-skin-healthy


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0