Graviditatea: probleme care pot să apară în sarcină și după naștere

Odată cu graviditatea pot apărea o serie de afecțiuni care trebuie tratate pentru a asigura sănătatea fătului și a mamei.  Printre aceste afecțiuni, cele mai des întâlnite sunt: arsurile gastrice, retenția de apă, greața (care apare dimineața, în special), oboseala, durerile de sâni, constipația, fibroamele uterine (la gravidele care au peste 35 de ani) și, cea mai des întâlnită, urinarea frecventă, în special în ultima parte a sarcinii.

Cum prevenim sau tratăm grețurile, durerile sau alte complicații

Alte probleme care pot apărea pe parcursul sarcinii și imediat după naștere pot fi anemia, durerile mari de cap și leșinul.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Terapeuții chinezi consideră că lipsa laptelui este cauzată în principal de tulburările emoționale, constituție slabă sau indigestie. Durerile mari de cap sunt puse pe seama faptului că proaspăta mămică, în perioada de lăuzie, stă mult timp în frig sau în vânt.

Ei recomandă respectarea principiilor naturale de îngrijire a sănătății prin renunțarea la vicii (tutun, alcool, droguri), evitarea stresului și aplicarea remediilor favorabile: somn liniștit, plimbări și gimnastică ușoară în aer liber, alimentație sănătoasă și atitudine pozitivă, muzică liniștită, admirarea frumuseților naturii. 

Prevenirea avortului spontan se realizează prin renunțarea la fumat, cafea, alcool, alimente rafinate, prin creșterea aportului de proteine și de calciu (consumul de ouă, ficat de pasăre, lactate).

Grețurile matinale pot fi înlăturate dacă bei ceai de ghimbir cu ginseng și/sau ceai de coajă de grepfrut (spălată bine, în prealabil). Mesele e bine să fie dese și cantitățile de alimente să fie mai mici, dar bogate în calciu, fier și proteine.

Alte recomandări:

  • Bea suc de ghimbir crud;
  • Consumă zilnic semințe, cereale integrale, legume verzi, alune și fructe autohtone de sezon
  • Fierbe orez cu coji de mere și consumă-l de-a lungul zilei
  • Fierbe zilnic, timp de o săptămână, câte un ou în oțet de orez amestecat cu puțin zahăr brun, apoi mănâncă-l.

Remedii generale în timpul sarcinii

•    Consumă alimente bogate în proteine necesare dezvoltării fătului: pește, ouă, fructe și legume proaspete, cereale integrale și semințe crude.
•    Bea cel puțin 2,5 litri apă: chiar dacă vei merge des la toaletă, ai avantajul că elimini toxinele prin transpirație, reziduurile prin rinichi și intestine, eviți indigestia și constipația.
•    Renunță la viciile care pot afecta dezvoltarea fătului și anume tutun, alcool și cofeină.
•    Consumă struguri și suc de struguri pentru creșterea imunității.
•    Qi-gongul ajută fizicul și psihicul.
•    Merele, susanul, cartofii ajută la eliminarea fibroamelor, dar și la evitarea stimulentelor psihice și emoționale, precum și efectuarea de exerciții fizice ușoare.
•    În caz de mâncărime la nivel corporal, se recomandă consumul unui amestec format din vin de orez și miere de albine.
•    După naștere, în cazul pierderii masive de sânge, se consumă, în cantități mici, vin roșu de butuc amestecat cu zahăr brun nerafinat (dacă femeia nu alăptează) sau ficat și carne de vită gătite în sânge.

 

 

Remedii pentru creșterea lactației

  • Pulpă și picior de porc fierte cu arahide crude - consumate ca fel de mâncare
  • Susan prăjit cu puțină sare de mare
  • Carne de oaie
  • Smochine, papaya, fasole roșie cu bobul mic, crap proaspăt, ceapă verde
  • Creveți proaspeți decorticati ținuți în vin de orez și apoi fierți în apă.
  • Presopunctura.

Poți încerca și un supliment alimentar pe bază de usturoi, anason, ashwagandha, care stimulează lactația, dar cere acordul medicului. 

Începând din momentul conceperii și până când încetăm să mai trăim, ritmul biologic este elementul constitutiv al corpului nostru, la fel ca oasele și carnea. Trebuie să fim conștienți de faptul că înregistrăm fluctuații ale energiei, ale stării de spirit, ale performanțelor și ale comportamentului în fiecare zi, lună, anotimp și an.

„Ceea ce mănâncă, digeră și asimilează un om îi asigură acestuia substanțele nutritive care produc energia pe care sângele o transportă către creier. Ceea ce mâncăm ne determină starea de spirit și ne definește”, spune dr. George Watson.

Ce alte probleme apar în sarcină

Schimbările hormonale care au loc în organismul femeii pot duce la apariția unor probleme destul de frecvente în sarcină. Problemele acestea pot fi, însă, ținute sub control dacă respecți indicațiile medicului:

Constipația în sarcină - pentru a preveni constipația, mănâncă alimente cum ar fi pâinea integrală, fructele și legumele, leguminoasele (lintea ori fasolea boabe); fă mișcare în mod regulat și bea multă apă.

Crampele în timpul sarcinii -  acestea sunt dureri subite, ascuțite, de obicei în mușchii picioarelor. Sunt mai frecvente în timpul nopții. Ca să eviți crampele musculare, e important să faci mișcare, în special să îți mișți gleznele și picioarele, pentru a îmbunătăți circulația sangvină. Îndoaie-ți și întinde-ți picioarele, rotește picioarele pe rând, în direcții diferite.

Bufeuri în sarcină - Este posibil să simți că îți este mai cald decât în mod normal, din cauza modificărilor hormonale. În plus, este posibil să transpiri mai mult în sarcină. Este important să porți haine largi, făcute din fibre naturale, să îți menții camera la o temperatura optimă, să fie mai răcoroasă și să îți faci duș frecvent.

Urinările frecvente - Dacă simți nevoia de a urina și te trezești noaptea să mergi la baie, încearcă să reduci consumul de lichide seara sau noaptea târziu. În timpul zilei, însă, e bine să consumi lichide, băuturi care nu conțin alcool și nici cofeină.

De ce este important să ai un aport optim de Omega 3 în sarcină

Dieta tipică a omului modern conține prea puțini acizi grași Omega 3. Cercetările arată că doi dintre cei mai benefici acizi grași de acest tip sunt EPA și DHA. Aportul adecvat de acizi grași Omega 3 este esențial pentru sănătatea gravidei, mai ales că deficiența de Omega 3 este accelerată, deoarece fătul folosește acești acizi grași pentru dezvoltarea sistemului nervos.

Cercetările au confirmat că includerea acizilor grași Omega 3 EPA și DHA în dieta femeilor însărcinate are un efect pozitiv asupra dezvoltării bebelușului, așa că este important ca viitoarele mămici să mănânce pește gras (cu măsură) care nu este intoxicat cu substanțe toxice sau metale grele ori să ia suplimente cu Omega 3. Este important oricând, și mai ales în perioada sarcinii, să ceri sfatul medicului tău înainte de a lua orice fel de suplimente nutritive.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Citește și:
 

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Volumul „Secretele medicinei chineze”, Editura Polirom
The Național Health Service (NHS) - Common health problems în pregnancy
https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/common-pregnancy-problems/
American Pregnancy Association - Omega-3 Fish Oil and Pregnancy
http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/omega-3-fish-oil/

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0