Ai dureri articulare in sarcina? Cauze si solutii

In perioada sarcinii, au loc in organism foarte multe schimbari. Din cauza acestor schimbari fizice - care sunt normale, este destul de posibil ca femeia gravida sa se confrunte tot mai des cu dureri musculare si cu dureri articulare.

Greutatea tot mai mare exercita o presiune sporita pe genunchi si poate agrava durerea de genunchi in cazul gravidelor. Totodata, este posibil ca femeile insarcinate sa observe ca articulatiile par mai slabite si ca mersul lor este clatinat. Toate acestea sunt aspecte normale, insa apare totusi intrebarea "Ce solutii exista pentru calmarea durerilor articulare in timpul sarcinii?".

Alte cauze ale durerilor articulare in timpul sarcinii

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pe langa kilogramele pe care le ia viitoarea mamica in aceasta perioada, faptul ca organismul ei retine apa ar putea sa creasca redoarea (rigiditatea) in articulatiile de la nivelul labei piciorului, soldurilor, genunchilor si gleznelor.

Din cauza greutatii corporale crescute (tot pe fondul retentiei de lichide), se poate agrava sindromul de tunel carpian, ceea ce duce la durere si furnicaturi in degete.

Nu uita: daca durerile articulare se agraveaza sau daca iti amortesc mainile sau picioarele ori daca simti furnicaturi la nivelul membrelor inferioare sau superioare, discuta cat mai repede cu medicul tau. Anumite tipuri de dureri articulare sunt, totusi, normale in aceasta perioada: este posibil sa ai redoare articulara ori durere articulara in zone precum coatele, degetele, genunchii, soldurile etc.

Ce solutii ai la indemana pentru a calma durerile articulare in sarcina

In anumite cazuri, daca medicul ginecolog considera ca este necesar, el poate prescrie anumite medicamente (doze foarte mici de paracetamol) femeilor insarcinate, insa aceasta nu este o regula. Una dintre cele mai bune modalitati prin care pot fi calmate durerile articulare din timpul sarcinii este ca femeia gravida sa respecte cateva reguli simple:

Terapia ce consta in aplicarea unor comprese calde sau reci (cu gheata): Poti face un dus fierbinte sau poti pune o patura electrica pe articulatiile dureroase, pentru a le incalzi. De asemenea, poti folosi o punga cu cuburi de gheata, infasurata intr-un prosop curat, pe care o vei aseza pe articulatiile dureroase.

Acizii grasi Omega 3 - Alimentele bogate in acizi grasi Omega 3, precum pestele gras, ouale, etc. pot fi un remediu excelent pentru a calma durerile articulare. Intreaba-ti medicul daca ai voie sa iei suplimente cu Omega 3, pentru ca este posibil ca acestea sa nu fie recomandate tuturor gravidelor.

Recomandarea de suplimente pe baza de Omega 3 in sarcina poate fi facuta, insa - mare atentie! - femeile care utilizeaza terapii anticoagulate (sarcina pe fond trombofilic) trebuie sa se consulte cu medicul care le monitorizeaza sarcina inainte de a lua suplimente pe baza de Omega 3, pentru ca acesti acizi grasi pot potenta efectul terapiilor anticoagulante.

Masajul terapeutic - Prin masarea zonei cu probleme, se poate reduce redoarea articulara si se pot facilita miscarile articulatiilor. Discuta cu medicul tau si intreaba-l daca ai voie sa apelezi la masajul terapeutic prenatal, realizat de un specialist din domeniu.

Orele de somn sunt importante - E esential ca gravida sa doarma si sa se odihneasca bine, pentru ca in acest mod, corpul ei poate sa reduca de la sine durerile articulare.

Suplimentele din plante medicinale - Anumite suplimente naturale (din plante), cum ar fi extractul de ghimbir pot fi folosite pentru a calma durerile articulare. Atentie: va trebui sa te asiguri, fiind insarcinata, ca acestea nu interactioneaza cu alte medicamente ori suplimente pe care le iei deja, asa ca este important sa discuti cu medicul tau si sa ii ceri sfatul.

Incaltamintea potrivita - Este important ca incaltamintea pe care o poarta femeia gravida in aceasta perioada sa ii ofere o buna stabilitate si o buna sustinere. Pentru a reduce durerile articulare, este bine ca gravida sa evite sa poarte incaltaminte cu tocuri inalte.

Organismul nu trebuie obosit - Faptul ca gravida are activitate fizica in mod regulat si face exercitii o poate ajuta sa sustina o buna miscare a musculaturii si o mai buna flexibilitate a articulatiilor. Cu toate acestea, este important ca organismul sa nu fie obosit prea tare, pentru a evita suprasolicitarea articulatiilor. Inotul si exercitiile in apa (la piscina) sunt activitati fizice care pot ajuta la calmarea durerilor articulare in sarcina.

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie: American Pregnancy Association - https://americanpregnancy.org/naturally/treating-joint-pain-naturally-during-pregnancy/

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0