Retentia de apa: cauze si solutii eficiente

La persoanele sanatoase, retentia de apa este mai frecvent intalnita la femei, fiind mai degraba legata de hormonii sexuali, estrogenii fiind responsabili de retentia de apa si fragilizarea capilara, iar progesteronul de contracararea edemului si turgescenta tesuturilor.

Este si explicatia pentru care o menstruatie neregulata, deficitul de progesteron, tratamentul cu anticonceptionale sau instalarea menopauzei, pot duce la aparitia celulitei si retentiei.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

La barbati, dar si la unele femei edemul apare si in anumite patologii, de regula cardiovasculare, insuficienta venoasa, afectiuni hepatice sau renale sau in cazul unui consum excesiv de sare si alcool.

Retentia de apa se poate localiza la nivelul membrelor, cu precadere la cele inferioare, gambe, talpi, dar si la nivelul fetei, mai ales in jurul ochilor, pleoape inferioare si inferioare, zona suborbiculara.

 

Cum poti combate retentia de apa

1. Bea apa!

Dupa dictonul "cui pe cui se scoate", o hidratare corespunzatoare poate duce la eliminarea retentiei. Intrucat apa din organismul nostru se reinnoieste in totalitate la 30-35 de zile, trebuie ca permanent sa-i furnizam organismului apa proaspata pentru a mentine si o alcalinitate a organismului corespunzatoare, in jurul pH-ului fiziologic de 7,34. Mentinerea acestei valori este importanta pentru a sustine procesele naturale de detoxifiere si prevenirea retentiei, dar si a unor boli grave.

 

 

Ca sa verificam daca am consumat suficienta apa, trebuie sa ne verificam aspectul urinei, care trebuie sa fie diluata, incolora sau deschisa la culoare, cu un miros cat mai slab. Daca nu bem apa si nu ne apropiem de acel pH, organsimul va stoca apa existenta si nu o va reinnoi, fenomen care promoveaza retentia.

Si unele alimenete concentrate in zaharuri, proteine, acid uric, uree, nitrati, sodiu vor duce la acest fenomen, organsimul cautandu-si un aliat in apa existenta, pe care o pastreaza in tesuturile de la nivelul membrelor, cu precadere, dar si a fetei, ca sa asigure un mediu cat mai alcalin. Pielea si chiar tenul sufera ca aspect, tonus si elasticitate, noi ne simtim greoi si intreaga stare este afectata. Aceasta retentie ne poate traduce si prin cateva kilograme in plus la cantar, catalogate drept "ingrasare", care de fapt nu constau in grasime, ci apa in exces. De aici si confuzia ca ceaiurile cu efect diuretic ar fi "de slabire"! Insa in cazul retentiei hidrice, ele se pot dovedi intr-o oarecare masura de folos, actionand delicat, cu conditia sa nu persistam in greseala consumului de sare in exces sau a substantelor enumerate mai sus.

 

 

2. Consuma alimente cu efect diuretic si elimina excesul de sare, cofeina si alcool.

Alimentele cu efect diuretic sunt:

  • legume si condimente: ceapa si usturoiul, telina, sparanghelul, patrunjelul, frunze de papadie, leurda, ienupar, matease de porumb, ghimbir, cozi de cirese (infuzie)
  • fructe: pepenele verde, ananas, grepfrut, zmeura, prune

 

3. Fa zilnic miscare !Exercitiile fizice ajuta la eliminarea excesului de lichid si sare din organism prin stimularea circulatieI, transpiratiei si stimularea fluxului urinar. Fie ca mergi pe jos, minimum 20 de minute, ca inoti, mergi la sala, alergi sau mergi cu bicicleta, miscarea ajuta la imbunatairea circulatiei si tonifierea intregii musculaturi a membrelor inferioare, dar si abdominale. Trebuie insotit de consumul de apa pentru a stimula si sustine, insa, aceste procese fiziologice. 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Contacteaza Expertul DOC! Trimite aici o intrebare pentru Dr. Oana Cuzino.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0