“Ceata mintala” – cauze si remedii

Ti se intampla sa intri intr-o camera si sa uiti de ce te-ai dus acolo ori sa suni pe cineva dar sa nu mai stii motivul pentru care ai facut-o? Aceasta “ceata mintala” poate avea o sumedenie de cauze, dar si o multime de remedii asa ca nu trebuie sa te alarmezi.

Cauze “ceata mintala”

Termenul de “ceata mintala” nu este unul medical, cadrele medicale folosind mai degraba notiuni precum “confuzie”, “lipsa claritatii mentale” ori “lipsa concentrarii”.

De vina pentru aceasta tulburare pot fi problemele precum: dezechilibrele hormonale, stresul, malnutritia, dereglari ale nivelului de zahar din sange, afectiunile tiroide, insomnia, oboseala cronica, sarcina, afectiunile autoimune, dementa si anumite tratamente medicamentoase.

Discuta cu medicul tau despre aceasta tulburare si, impreuna, veti reusi sa descoperiti cauza aparitiei sale.

Simptome “ceata mintala”

Ceata mintala” vine la pachet cu urmatoarele simptome:

  • Lipsa energiei, oboseala
  • Irascibilitate
  • Probleme de concentrare
  • Dureri de cap
  • Tulburari de memorie
  • Pierderea motivatiei
  • Depresie usoara
  • Anxietate
  • Confuzie
  • Insomnie

Specialistii sustin ca “ceata mintala” este o interactiune a factorilor psihici cu cei cognitivi si de perceptie. In cele mai multe cazuri, “ceata mentala” isi are radacinile in stilul de viata nesanatos, care favorizeaza aparitia inflamatiei si a dezechilibrelor hormonale.

 

 

Cum poti estompa si preveni “ceata mintala”

O serie de factori ce tin de stilul de viata pot declansa ori accentua “ceata mintala”. Schimbarile dietetice, unele suplimente si chiar si schimbarile rutinei zilnice te pot scapa de aceasta problema.

Crearea unor noi conexiuni neuronale, precum si fortificarea conexiunilor vechi sunt importante pentru mentinerea creierului in forma. Pentru a intari conexiunile neuronale existente, poti juca tot felul de jocuri ale mintii, poti face mici schimbari precum spalarea pe dinti cu mana stanga in loc de cea dreapta, dar poti si sa inveti ceva nou precum o limba straina.

De asemenea, si sportul, in special plimbatul si alergantul, creeaza conexiuni noi la nivelul hipocampului, partea creierului responsabila cu invatatul si memoria.

Somnul este, de asemenea, foarte important intrucat ajuta la stabilizarea conexiunilor noi, dar si la asezarea informatiei.

Din punct de vedere al dietei, reducerea consumului de zahar poate fi de mare ajutor in prevenirea “cetei mintale”. Si cantitatile de carbohidrati simpli si de alcool trebuie reduse.

Dieta mediteraneana este cea mai sanatoasa pentru creier, aceasta fiind ideala pentru persoanele care sufera de confuzie mintala. Poti adopta o asemenea dieta marind aportul de legume consumate, dar si pe cel al grasimilor sanatoase precum uleiul de masline, avocado, uleiul de cocos ori pestele gras (somon).

Suplimentele alimentare pot fi si ele de ajutor, insa acestea trebuie luate numai la recomandarea medicului. Este important sa se stie ca suplimentele au rolul de a suplimenta nutrientii din alimentatie, nu de a ii inlocui. Omega 3, Vitamina C, vitamina E,  coenzima Q10, vitamina B6, Magneziu, Phosfatidilserina- sunt in mod deosebit folosite pentru combaterea tulburarilor de aceasta natura.

Alergiile alimentare pot fi si ele de vina pentru “ceata mintala”, intoleranta la lactoza fiind, spre exemplu, responsabila pentru aceasta problema. Alergia alimentara cauzeaza reactii inflamatorii, care afecteaza in mod direct modul in care sunt absorbiti nutrientii de catre organism, precum si modul in care sunt hormonii sintetizati.  

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0