Înapoi la birou: cum faci față lipsei de motivație și de concentrare de după concediu

Ai face orice pentru memorie și concentrare, mai ales pentru a-ți recăpăta forța de muncă după o vacanță. Și probabil ai simțit deja, în anii trecuți, chiar pe pielea ta cât de greu îți este să îți reintri în ritm, după ce te întorci la birou.

Este chiar un lucru dovedit de studii faptul că mulți oameni se simt deprimați sau triști după încheierea concediului, iar revenirea la birou poate fi o etapă destul de dificilă. Din fericire, există anumite măsuri pe care le putem lua atunci când ne întoarcem la serviciu, după o vacanță binemeritată, pentru a combate lipsa de concentrare.

Acordă-ți un timp pentru a te acomoda cu revenirea în orașul unde lucrezi

Atunci când rezervi un sejur, asigură-te că îți iei o zi de concediu în plus, pentru a folosi acest timp pentru a-ți reintra în ritm atunci când te întorci acasă. Ai nevoie de un timp în care să faci treptat tranziția către viața de zi cu zi, cea de dinainte de concediu. Oricât ar fi de tentant să stai cât mai mult în vacanță, nu uita că îți va face mai mult rău decât bine să te întorci în oraș, la miezul nopții, mai ales când a doua zi, la 8 dimineața, trebuie să fii la birou.

Bea cât mai multă apă, pentru a te hidrata

Aproape tot ceea ce faci în vacanță va contribui la deshidratare, începând de la consumul unor alimente sărate, la restaurantul de la mare, și consumul de alcool în barul hotelului. Să ne amintim și că statul la soare, la plajă, când sunt temperaturi foarte mari afară, poate să te deshidrateze.

Așa că, atunci când revii la birou, ține la îndemână o sticlă cu apă. Asigură-te, deci, că vei bea cel puțin 2 litri de apă pe zi, iar dacă simți că ai nevoie de și mai multe lichide, poți depăși cei 2 litri recomandați.

Oboseala, lipsa de energie și durerea de cap cu care te confrunți când te întorci din concediu rezultă de pe urma deshidratării, care este agravată de consumul excesiv de alcool și de lipsa somnului din timpul vacanței. Așa că, acum ai un motiv în plus ca să bei mai multă apă când te întorci la serviciu.

Evită consumul excesiv de cafea

Este foarte tentant să vrei să menții acea atmosferă de vacanță atunci când te reîntorci la birou, însă faptul că mergi la un bar (sau chiar ideea de a bea un pahar cu vin, pe canapea), după serviciu, și faptul că îți reiei consumul de cafea, a doua zi, la birou, nu te vor ajuta prea mult. Cafeaua și alcoolul nu vor face decât să contribuie la deshidratarea organismului și te vor impiedica să revii la ritmul tău normal de lucru. Mai bine hidratează-te și bea doar apă, cel puțin 8 pahare pe zi.

Încearcă anumite suplimente pentru memorie și concentrare

Dacă te simți lipsit de motivație și ai senzația că nu mai ai energie - deși este abia prima ta zi sau săptămână de când ai revenit la birou - poate că este cazul să apelezi la anumite suplimente alimentare pentru memorie și concentrare. În primul rând, este bine să discuți și cu medicul tău de familie ori un specialist. Dacă se descoperă că lipsa de energie încă te menține cu moralul la pamânt și încă te simți deprimat după concediu, poate că vei avea nevoie de puțin timp pentru a te readapta la ritmul de lucru. Încearcă un supliment alimentar care conține grupul de vitamine B și substanțe naturale care îi dau creierului energie, precum ginsengul, seleniul, Omega 3 si vitamina D3. Acest tip de aliați îți vor da un plus de energie, pentru a reveni la viața de zi cu zi de la birou, fără să te simți extenuat.

Ginsengul - este folosit pentru a proteja sistemul nervos și este un aliat eficient în ceea ce privește îmbunătățirea memoriei1. Efectul neuroprotector al ginsengului poate fi util în prevenirea depresiei post-vacantă, așa că,  este bine să cauți un supliment care să conțină, printre altele, și ginseng.

Seleniul, spun oamenii de stiință2, poate influența compușii chimici cu activitatea hormonală la nivelul creierului, iar acesta este motivul pentru care se știe că seleniul afectează dispoziția la oameni. Ideal ar fi să optezi pentru un supliment alimentar care conține, pe lângă ginseng, și seleniu, pentru o memorie mai bună.

Omega 3 - sunt acizi grași esențiali,  vitali pentru menținerea unei funcții normale a creierului pe parcursul vieții. Ei se găsesc din abundență în membranele celulare ale neuronilor, iar studiile3 arată că, atunci când animalele au diete fără acizi grași Omega 3, cantitatea de DHA (un tip de acid gras Omega 3) din creierul lor scade. Experții spun că, din cauza carenței de Omega 3 ne confruntăm cu anumite probleme în ceea ce privește memoria și învățarea.

Dacă depresia ori lipsa motivației persistă, discută cu medicul tău.

Dacă stările de tristețe, lipsa de concentrare și alte aspecte de acest gen nu dispar, ele ar putea fi semnul unei probleme mai accentuate. Depresia poate să apară la orice vârstă și, de cele mai multe ori, ne impiedică să ne bucurăm de lucrurile care ne făceau fericiți. De aceea, dacă după ce revii din concediu încă te confrunți cu oboseala, cu dificultatea de concentrare, observi că memoria te trădează și ai stări de depresie ori tristețe, este bine să discuți cu un psiholog ori un psihoterapeut, pentru a afla ce anume determină aceste stări.

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

1"Effects of ginseng on stress-related depression, anxiety, and the hypothalamic–pituitary–adrenal axis", publicat in 2017, in Journal of Ginseng Research; Seungyeop Lee, Dong-Kwon Rhee.

2"Selenium and the brain: a review.", publicat in 2001, in Nutritional Neurosciences; Whanger PD.

3"Omega 3 fatty acids and the brain: review of studies in depression.", publicat in 2007, in Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0