Esti obosit tot timpul? 7 lucruri pe care le poti face ca sa simti mai bine

Oboseala este caracterizata de lipsa energiei si de pierderea motivatiei, atat din punct de vedere fizic, cat si mental. Oboseala nu are neaparat legatura cu senzatia de somnolenta.

Pe masura ce avansam in varsta, in special dupa ce trecem pragul varstei de 30 de ani, resimtim oboseala din ce in ce mai acut. Problemele de concentrare, tulburarile de memorie si apatia sunt simptome ce apar, de multe ori, odata cu oboseala.

7 lucruri pe care le poti face pentru a combate oboseala

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Fa-ti un set de analize

E posibil ca oboseala ta sa nu aiba o cauza fizica, insa e bine sa iti faci totusi un set de analize pentru a depista daca la baza oboselii tale se afla un deficit de minerale sau vitamine sau o afectiune de alta natura. Medicul tau este cel in masura sa iti recomande analizele pe care trebuie sa le faci, dar si sa iti spuna cum poti rezolva problema.

Pune-ti organismul in miscare

Probabil ca sportul este ultimul la care te gandesti atunci cand esti obosit, insa efectele sale sunt impresionante. Nenumarate studii facute in domeniu au dovedit ca sportul are efect energizant asupra organismului, combatand oboseala. Daca sportul face parte din viata ta, oboseala va deveni o amintire pentru ca exercitiile fizice iti vor oferi energia de care ai nevoie.

 

 

Hidrateaza-te

Deshidratarea apare atunci cand organismul elimina (prin transpiratie, urina) mai multe lichide decat consumi tu. Deshidratarea produce oboseala, senzatie de epuizare, dureri de cap si probleme de concentrare. Consuma deci mai multe lichide si vei observa o imbunatatire la capitolul energie.

Fa-ti un program strict de somn

Pentru a fi odihnit, organismul are nevoie de somn. Potrivit specialistilor, adultii trebuie sa doarma intre 7-9 ore de somn pe noapte. Daca iti faci un program strict de somn, cu aceeasi ora de culcare si trezire in fiecare zi, vei reusi sa combati mai usor oboseala.

Consuma Omega-3

Acizii grasi Omega-3 nu numai ca sunt sanatosi pentru inima, insa combat si oboseala, vitalizand organismul. Poti mari consumul de acizi grasi Omega-3 mancand peste gras (macrou, halibut, somon, sardine si ton), seminte de in si nuci. Totodata, exista si suplimente de Omega-3, pe care le poti lua la recomandarea medicului tau.

Fa-ti un program de masa

Pentru a avea energie, organismul are nevoie de mancare. Asadar, nu sari peste nicio masa si fa tot posibilul sa respecti cu strictete orele de masa. Pentru a combate oboseala, organismul are nevoie de vitamine, minerale si alti nutrienti de pret pe care ii poti oferi mancand alimente sanatoase.

 

 

Invata sa iti asculti organismul

Fiecare organism functioneaza in ritmul sau asa ca trebuie sa inveti sa iti asculti organismul pentru a ii cunoaste nevoile. Unii dintre noi avem nevoie de somn pe timpul noptii, in timp ce altii dintre noi se simt mai energici seara si prefera sa traga un pui de somn pe timpul zilei. Fa-ti programul in functie de nevoile organismului tau si oboseala va disparea.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0