Ce sa faci si ce sa nu faci in noul an

Noul an bate la usa, iar o data cu el vin si unele schimbari pe care ti-ai propus, probabil, sa le faci de ceva timp.

In noul an, este in regula sa mai spui uneori si "Nu" si sa iti acorzi mai mult timp pentru tine, pentru lucrurile care iti fac cu adevarat placere. Fie ca este vorba de a fi mai organizata in 2018, de a te antrena la sala sau de a urmari serialul tau preferat din pat, in anul urmator acorda-ti mai mult spatiu personal si fa lucrurile care iti plac cu adevarat.

Inceteaza sa mai faci acel antrenament pe care il detesti

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Acesta este anul tau. Asa ca nu esti nevoita sa alergi pentru a slabi, nu esti nevoita sa faci ore de cycling in interior pentru a fi sanatoasa sau "cool". Daca nu iti place intr-adevar sa alergi, atunci de ce o faci? Daca raspunsul este "pentru ca asa trebuie", gresesti foarte mult. Acelasi lucru este valabil pentru toate celelalte activitatile si antrenamentele de la sala. Foloseste noul an pentru a gasi alte exercitii sau activitati fizice pe care iti face placere sa le faci si care vor avea aceleasi efecte benefice, iti vor face corpul mai sanatos, iar creierul sa functioneze mai bine.

Renunta putin cate putin la tehnologie, in fiecare zi

Nu trebuie sa te "desparti" definitiv de tehnologie, dar in anul 2018 e bine sa faci lucruri marunte pentru a te "deconecta" de la gadgeturi si pentru a te reconecta cu tine, cu cei pe care ii iubesti si cu mediul sau orasul in care traiesti. Poate iti acorzi mai multe minute dimineata, inainte de a-ti verifica e-mailul de serviciu sau poate vei invata sa nu iti mai incarci telefonul mobil in priza de langa patul tau. Ai putea chiar sa incerci o duminica fara tehnologie, tablete, telefoane si laptop, in fiecare saptamana, pentru a vedea cum e sa stai departe de un ecran.

Invata o reteta noua sanatoasa, pe care o adori

Cu siguranta vei putea indeplini aceasta sarcina in calendarul anului 2018 - in definitiv, trebuie sa gasesti doar o reteta. Chiar daca vei incerca de mai multe ori pana cand preparatul va iesi perfect, retine ca o data ce ai gasit o reteta a unui preparat pe care il iubesti, o poti include in meniul tau saptamanal si, astfel, vei dobandi obiceiuri alimentare sanatoase in anii care vor urma.

Renunta la alimentele pe care le urasti

Daca te-ai saturat pana peste cap de frunzele de kale, ai putea recunoaste ca este momentul sa incetezi sa mai incerci. Nu te hrani fortat cu alimente sau legume pe care le urasti, doar pentru ca sunt "sanatoase"; acest lucru se va intoarce impotriva ta si iti va da planul legat de dieta peste cap. Chiar si medicii nutritionisti ne recomanda sa gasim acele alimente pe care le iubim si sa ne bucuram de ele, din cand in cand. Asa ca poti renunta la alimentele care nu te fac sa te simti bine si poti descoperi altele care iti alimenteaza corpul si sufletul, la fel de sanatoase.

Include un antrenament cu exercitii de intensitate redusa in rutina ta de la sala

Poate ca esti fan al alergarii (fie in aer liber, fie pe banda de alergare) sau al antrenamentelor HIIT, insa in 2018, e cazul sa le acorzi genunchilor tai o pauza. Nu iti sugeram sa renunti la aceste antrenamente sau la acele activitati de intensitate moderata sau mare, ci pur si simplu iti sugeram sa aduci un plus de "culoare" rutinei tale de la sala (ce contine exercitii de mare impact) si sa incluzi si cateva exercitii cu impact redus, de intarire a musculaturii. Pilates sau yoga sunt doua sugestii. Poti amesteca un pic lucrurile, pentru ca acest lucru te va ajuta sa prelungesti viata articulatiilor tale si iti vor permite sa faci mai multe antrenamente in anii ce vor urma. Discuta cu un specialist sau cu un antrenor personal, care iti va recomanda ce fel de exercitii cu impact redus mai poti incerca.

Fa-ti mai mult timp pentru a lua micul dejun

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Probabil ai auzit acest lucru toata viata ta, dar micul dejun este foarte important. Fie ca ti-ai propus sa slabesti, fie ca incerci sa adaugi mai multe proteine in dieta ta, exista atat de multe optiuni pentru a face din micul dejun o masa simpla, fara stres.

Incepe sa faci exercitii cu greutati

Ridicand greutati la sala vei descoperi o serie de exercitii care iti pot schimba viata - si iti pot modela corpul. Iti vei stimula metabolismul, te vei simti mai puternica si vei crea masa musculara. Cu alte cuvinte, vei avea muschi mai puternici care iti vor influenta viata de zi cu zi, dar si miscarile pe care le faci zi de zi. La inceput poate parea intimidant, dar incep cu cateva gantere mici si asculta sfatul antrenorului de la sala, iar in acest fel iti vei intari musculatura cu ajutorul greutatilor.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0